Основният продукт на почти всеки производител на автомобили през годините е бил масовият - да те закара на работа или да свърши основните задачи на семейството. Практичен, икономичен, надежден, но скучен. Няма как, задължително оръжие в арсенала на всяка марка. Но после маркетинг отделите започнаха да осъзнават, че могат да спечелят много - и от продажби, и като репутация - ако превърнат скромната семейна кола в нещо далеч по-вълнуващо с цената на умерени корекции. Ето най-добрите такива образци през годините.
Скромни коли със спортен дух (ГАЛЕРИЯ):
1997 - Honda Civic Type R
Първият Type R модел на Honda беше базиран на шестото поколение Civic, но е един от хот-хечовете, които най-радикално се отличават от първообраза си. Всяка излишна част, включително и шумоизолиращият материал, бяха премахнати, за да се намали теглото. В допълнение, шасито на Honda Civic беше заварено с шевове за подобрена устойчивост.
Двигателят на Type R беше бижу: ръчно сглобяван 1,6-литров VTEC с двоен разпределителен вал, произвеждащ 182 к.с. при крещящите 8200 об/мин – изключително постижение за атмосферен четирицилиндров двигател с такъв капацитет. С предно предаване и 5-степенна трансмисия, тази Type R може да достигне 225 км в час и да ускори до стотака за под 7 секунди.
Първият Type R модел на Honda беше базиран на шестото поколение Civic, но е един от хот-хечовете, които най-радикално се отличават от първообраза си. Всяка излишна част, включително и шумоизолиращият материал, бяха премахнати, за да се намали теглото. В допълнение, шасито на Honda Civic беше заварено с шевове за подобрена устойчивост.
Двигателят на Type R беше бижу: ръчно сглобяван 1,6-литров VTEC с двоен разпределителен вал, произвеждащ 182 к.с. при крещящите 8200 об/мин – изключително постижение за атмосферен четирицилиндров двигател с такъв капацитет. С предно предаване и 5-степенна трансмисия, тази Type R може да достигне 225 км в час и да ускори до стотака за под 7 секунди.


0