fallback

BYD ще строи трети завод в Европа

Китайският гигант вече избра Унгария и Турция, търси и трета локация

BYD, най-големият производител на електрически автомобили в Китай, иска да построи трета фабрика в Европа, за да укрепи позицията си, след като митата върху вноса на китайски електрически автомобили бяха повишени, съобщава Bllomberg.

Решение за възможна строителна площадка може да бъде взето през следващата година и половина, каза изпълнителният вицепрезидент на BYD Стела Ли във Франкфурт в петък. Китайската компания, която произвежда електромобили като Seal и Atto 3, се готви да отвори завод в Унгария до края на тази година, докато второто съоръжение вече се строи в Турция.

Ли уточни, че компанията също така планира да произвежда батерии за електрически превозни средства в Европа, като добави, че местоположението на потенциалното място и времето все още се обсъждат.

Делът на Китай в продажбите на нови електрически превозни средства в Европа е намалял, след като Европейският съюз наложи допълнителни вносни мита. Въпреки това BYD продължава да затвъргдава позицията си на водещ китайски производител на европейския пазар през последните месеци, изпреварвайки MG на SAIC Motor Corp. с 44% през януари тази година, според данни на  Jato Dynamics.

Независимо от забавянето на търсенето на електрически превозни средства, Европа остава привлекателна за китайските производители на автомобили, тъй като в Европа те могат да налагат по-високи цени там, отколкото у дома.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 1 месец )
    Специално цените на BYD са така здраво надути за Европа, че са наравно в Тесла. Имат и хибрид за над 100хил. Който иска определено ще има избор, но след 7-8 години ще рециклира цял автомобил. Тази мода не я подкрепям.
  • #6
    Охотник ( преди 1 месец )
    Време е нашите ***, в правителството. Да привличат всеки авто-производител. А не само да крадът. Няма значение марката, трябва да се инвестира, в тази държава. Ако искате да има достъпни автомобили, то трябва да се произвеждат в България. Относно GreatWall. Тръгнаха си заради корупция, не заради слаби продажби.
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    BYD няма да има успех с текущите си модели. Технологично са на светлинни години от еталона Тесла. Ироничното е, че Тесла разбира собствените им батерии по добре от тях, но дори ако оставим това на стана, Блейд изостават от LFP на CATL. Все пак да не забравяме, че преди няколко седмици представиха чисто нов модел за Европа с бързо зареждане...50 кВт. Но той не е изключение. Модели, които трябва да се зареждат с 170 или 250 прегряват или измръзват и пак се зареждат бавно.
  • #4
    Митев ( преди 1 месец )
    Какво по хубаво от това да има конглокенция и разнообразие,да победи най добрия.....
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    Чакай да видим първо първите два да заработят и устискат, че то и Грейтуол имаха завод в Баховица, а Деу в Румъния.
  • #2
    До 1 ( преди 1 месец )
    БУД също има много модели с двг-та!
  • #1
    смех ( преди 1 месец )
    А германските тъ паци си мислят че дизела ще се върне.
fallback
Последни