fallback

"Електрохолд": За електромобилите в България трябва цял блок от "Козлодуй"

Никоя електрическа мрежа в света няма да издържи, ако всички коли минат на ток, твърди Милен Христов

Няма в света такава електрическа мрежа, която да понесе натоварването, ако всички автомобили преминат на електричество, твърди Милен Христов, управител на "Електрохолд ИПС". "Към този етап в България има 16,000 електромобила. Ако сметнем средно по 50 киловатчаса капацитет на батерията, това прави 800 мегавата. Ако тези електромобили едновременно се включат за зареждане - което е малко вероятно, разбира се - излиза, че един блок на АЕЦ трябва да работи само за тях", обяснява Христов в интервю за Bulgaria ON AIR THE INFLIGHT MAGAZINE.               Милен Христов е директор на компанията-майка на "Електрохолд България" - дружеството, което придоби активите на CEZ в България преди три години. Снимка ИВАЙЛО ПЕТРОВ              "А електромобилите ще се увеличават, може да станат 160,000 - което пак не е много на фона на 4 милиона автомобила по пътищата в България. Тук дори не говорим за възможностите на системата и за капацитета за пренос", допълва Христов. Според него именно този потенциален проблем е причината в Швейцария и някои американски щати да ограничат зареждането на електромобили през зимата. "Ще има електромобили в бъдеще, но те ще са основно за градско придвижване, в някаква ограничена среда. Няма как всички автомобили да станат електрически", казва Христов.

Неотдавна "Електрохолд" обяви създаването на собствена мрежа от бързи зарядни станции за електромобили - Electrocharge, и то с цени доста под тези на останалите играчи в този сектор. Според Христов това се постига благодарение на опита на дъщерната "Електрохолд Трейд" на свободния пазар за електроенертия. "Колегите са хората с най-голям опит в търговията с енергия в страната, което ни позволява да предлагаме толкова атрактивни цени. Стараем се да сключваме договори с по-дълги позиции, с които да гарантираме максимална стабилност на цената". Целта на Electrocharge не е толкова да развие система от най-бързите станции, а да предложи максимално голям брой станции близо до хората - в кварталите, по малките населени места, "изобщо там, където никой друг не би искал или могъл да инсталира станции по ред причини", обяснява шефът на "Електрохолд ИПС".                      Според Христов не може да се говори за отлив от електромобилите в България през миналата година, защото общият брой регистрации - нови и употребявани - се е увеличил с над 60%. В ЕС като цяло спадът през 2024 е свързан със затрудненията на икономики като германската. "От друга страна, Европейският съюз дава неясни сигнали на потребителите: иска да увеличи електромобилите, но в същото време премахва определени стимули, налага драстични мита върху китайските производители, които косвено удрят и европейските производители със заводи в Китай... Но въпреки това електромобилите се увеличават. А и, както стана дума преди малко, за никого няма да е изгодно всички автомобили да преминат на електричество", подчертава Милен Христов.          

fallback
  • #24
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Помолих ви да МИСЛИТЕ, но очевидно не ви се отдава. Може ли да споделите дали ВЯРВАТЕ , на това без да го МИСЛИТЕ" Към този етап в България има 16,000 електромобила. Ако сметнем средно по 50 киловатчаса капацитет на батерията, това прави 800 мегавата. Ако тези електромобили едновременно се включат за зареждане" ВЯРВАТЕ ЛИ?
  • #23
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Шефчето, дето е работило само като син на баща си, усеща, че трябва да се харчат пари за електропреносна мрежа и почва да изкарва аргументи от форумите. С тия инвестиции ще падне печалбата и може да секнат кинтите за бело. А този сайт, вероятно също стимулиран финансово, веднага подема такъв тип "новини". В чуждите сайтове добрите и лошите новини на тази тема се редуват, а в Автокомедия са само негативни. Защо ли?
  • #22
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Пропускаш факта че повечето хора не зареждат резервоарите си догоре. Виждал съм много да зареждат за 20-30, 50 лв всяка седмица. Отделно много са колите на метан и газ които минават по малко км от електричка в града с една бутилка не повече от 300-400 км.
  • #21
    до 19 ( преди 9 месеца )
    Не е да не се случват опашки и по бензиностанциите. И пропускаш че едно ДВГ зарежда 600 до 1200 км (в зависимост от двигател и каране) за 5 мин а една масова електричка за 30 мин зарежда 200-300км. Та една бензиноколонка ще зареди поне 3 коли за 30мин средно по 800км - 2400км, за времето за което една станция ще зареди 250км. А евтините китайци и малките батерии зареждат дори по-малко.
  • #20
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Никакви забрани за зареждане няма в Норвегия, хората си карат електричките и ги зареждат без да се притесняват.
  • #19
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Да кажеш че всички електрички ще зареждат по едно и също време е все едно да кажеш че всички коли с двг ще се наредят да зареждат по едно и също време на бензиностанциите. Безумно е, повечето хора зареждат електричките един два пъти в седмицата.
  • #18
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Електропреносната мрежа в България е стара и трябва да се модернизира така или иначе. Никой не твърди обратното. Но за сметките на господина трябва да се уточни нещо. АЕЦа ще работи само един час за тези 16000 коли, а не 24 часа. В момента зарядните станции в БГ са натоварени по-малко от 10%. Електрическите коли са бъдещето, колкото и да не ви харесва. Включително и за дълъг път, което между другото е настояще, а не бъдеще. Господинът има познания за енергетиката, но не и за ел колите.
  • #17
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "Няма как всички автомобили да станат електрически, казва Христов" - тоя кон с капаци явно не е чувал за Норвегия!
  • #16
    До 12 ( преди 9 месеца )
    Това ми звучи малко като режима на тока през комунизма. И също така какво правим когато ти се падне слота в 2 през нощта? А като си в друг град, какво? Там слотовете ще са заети.
  • #15
    до 6 ( преди 9 месеца )
    Трябва да си намериш приятелка най-после? Или приятел, нека не бъдем закостенели
fallback
Последни