fallback

Най-големият износител на автомобили от САЩ е... BMW

За 10 години заводът на баварците в Спартанбърг е допринесъл 104 млрд. долара към щатския експорт

Амбицията на Доналд Тръмп да защити американските производители на автомобили с драстични вносни мита изглежда малко странно, ако я съпоставим с данните на щатския търговски департамент за износа на леки коли. През 2024 най-големият износител на автомобили от САЩ е бил не Ford или General Motors, и далеч не Tesla. Най-големият износител на автомобили от Америка е... BMW.        BMW XM, Спартанбърг Спартанбърг произвежда повечето от най-доходните модели на BMW - големи кросоувъри като X6, X6, X7 и XM         Благодарение на завода си в Спартанбърг - най-големия в цялата глобална мрежа на BMW - баварците са изнесни през миналата година 225,000 автомобила американско производство, на стойност над 10 милиарда щатски долара. А за десетилетието от 2014 насам Спартанбърг е изнесъл 2.7 милиона автомобила - почти две трети от цялото производство. Така BMW допринася за търговския баланс на САЩ с внушителните 104 милиарда долара.

„Спартанбърг е важна локация в нашата мрежа повече от 30 години, като днес е и най-големият ни завод“, коментира Милан Неделкович, член на борда на директорите по производството в BMW. „Неговият силен експортен дял подчертава значението на свободната търговия за САЩ. Не само фабриката ни печели от това, но и силната мрежа от доставчици в региона“.        BMW, завод, Спартанбърг            В потвърждение на това Южна Каролина, където се намира заводът, е щатът с най-голям принос към автомобилния експорт - с двойно по-голям обем на износа от Мичиган, където са щабквартирите на GM, Ford и на американската част от Stellantis. „Позицията на Южна Каролина като крепост на автомобилната индустрия на Съединените щати може да се отдаде директно на успеха на BMW в нашия щат. Моделите на BMW, сглобени в Спартанбърг, са търсени в световен мащаб и се доставят на пазари по целия свят“, казва Хенри Макмастър, губернатор на Южна Каролина.

Произвежданите в Спартанбърг големи SUV модели се изнасят към цял свят, като най-големите единични пазари са Китай, Южна Корея, Китай, Канада и Великобритания. Автомобилите се експортират по море от пет различни пристанища, но най-вече от Чарлстън.         

 

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 1 месец )
    То Меркендес също като гледах последно Мехико и Китай, какви мита какви 5 лева.
  • #8
    Fury ( преди 1 месец )
    И моята Х5 е от САЩ!
  • #7
    до 3 ( преди 1 месец )
    Х1 и Х2 се правят в Европа. Всичко друго е в Спартанбърг - или по-точно в Грийр, което е част от комплекса Спартанбърг. В Китай има сглобка за местния пазар, заради регулаторни особености
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    Моята х3 я чаках 14 месеца точно от Стартанбърг
  • #5
    до 2 ( преди 1 месец )
    Точно така. Затова съм използвал думата почти.
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тези не са ли чували че други фирми отдавна правят яки пари от слънчеви панели по покривите
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    1-ви, Х1,2,3,4,5 се правят в Европа и Китай:))
  • #2
    до 1 ( преди 1 месец )
    Не всички Х модели :) малките са си германски, от Регенсбург
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    А преди няколко седмици като написах, че Х моделите на БМВ се произвеждат основно в САЩ, псевдознаещите ми набиха минуси...Това е правилото при тях - опорките им траят твърде кратко.
fallback
Последни