Mercedes преосмисля стратегията си за електрически автомобили на фона на намаляващите продажби. Вече е известно, че бъдещите модели ще изглеждат повече като автомобили с ДВГ, като така марката ще се откаже от стила на сегашните EQS. Едновременно с това луксозният бранд ще доближи още повече ДВГ и EV, като ще се откаже от гамата „EQ“, използвана днес за модели с нулеви емисии. Двете букви остават, но ще имат по-малко важна роля.
Според говорител на Mercedes, цитиран от Automotive News Europe, компанията „вече няма да използва „EQ“ в моделната номенклатура за нови превозни средства.“ Това означава, че няма да има нови чисто електрически модели, които започват с „EQ“. Вместо това, бъдещите превозни средства ще носят името на версиите с двигатели с вътрешно горене, плюс „EQ Technology“ в края. Тази стратегия вече е налице, като беше използвана на G580 с EQ технология миналата година.
Следващият модел, който ще получи марката „EQ Technology“, ще бъде новият CLA, който ще излезе през следващия месец. Третото поколение на луксозния седан също ще се продава като plug-in хибрид с терминологията „EQ Hybrid Technology“. Версиите, задвижвани от бензинови и дизелови двигатели, ще се наричат просто "CLA". Дори по-евтините ще имат някаква форма на електрификация, като се има предвид, че Mercedes разработи нова мека хибридна настройка.
Придвижвайки се по-високо в гамата на Mercedes, електрическият GLC вече е официално потвърден. Като се има предвид преработената стратегия за именуване, той няма да се нарича EQC. Старият електрически кросоувър тихомълком бе спрян от производство преди близо две години. Седаните C-Class и E-Class също ще получат изцяло електрически варианти. Говорителят на компанията отказа да потвърди дали пристигането на електрическата E-Class ще означава незабавен край за EQE или двете ще съществуват едновременно за известно време.
Като цяло плановете на марката предвиждат излизането на 17 EV и 19 модела с ДВГ до края на 2027. Mercedes също така планира чисто електрическа версия на следващото поколение S-Class, която вероятно ще бъде пусната около 2030. Междувременно настоящият модел ще получи „голямо подобрение“ през 2026.