fallback

Италия обвини производители на електромобили в измама

Tesla, BYD, VW и Stellantis се разследват за лъжливи спецификации на EV

Повечето хора мислят за емисии и разход на гориво, когато става дума за подвеждащи автомобилни спецификации. Въпреки това, с възхода на електрическите превозни средства, се появи още една възможност за манипулации – пробегът. Четири големи автомобилни производители се разследват от италианските власти за предполагаемо подвеждане на потребителите относно спецификациите на техните електромобили, посочени на официалните сайтове на компаниите.

Въпросните компании са BYD, Stellantis, Tesla и VW Group. Трябва да се отбележи, че Stellantis и VW Group продават механично свързани електромобили под различни марки на италианския пазар, което прави повдигането на обвинения още по-сложно.

Италианският орган за защита на конкуренцията (AGCM) обвини всички тези автомобилни производители в участие в нелоялни търговски практики. Миналия четвъртък AGCM, с помощта на италианската финансова полиция (Guardia di Finanza), е провела разследвания в италианските централи на BYD, Stellantis, Tesla и VW Group.

Според регулатора производителите на автомобили са предоставили „обща“ и понякога „противоречива“ информация за пробега на своите електромобили. Докато цифрите на WLTP са стандарт за пробег на EV в Европа, AGCM твърди, че компаниите не са успели да обяснят „кои фактори влияят на рекламирания максимален пробег и степента, до която те влияят на действителния пробег“.

Освен това се твърди, че производителите на автомобили са пропуснали да предоставят „ясна и пълна информация“ за влошаването на капацитета на батерията с течение на времето при нормална употреба, което е важен фактор за дългосрочно притежаване на EV. AGCM също така твърди, че не са разкрили адекватно условията и ограниченията на техните стандартни гаранции за батерии.

Също така се оказва, че в маркетинговите материали са пропуснати подробности за производителността на EV в реалния свят, което потенциално дава на купувачите непълно разбиране какво да очакват. Засега нито един от четирите производители не е коментирал обвиненията.

fallback
  • #6
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Колко да е трудно, да накарат всички производители на електромобили да публикуват пробег подобно на разходът в литри за 100 при градско и извънградско за автомобилите с ДВГ? Даже ще е още по-точно - разход при 50 километра в час, 90 км в час и примерно 130 км в час плюс разход на час за отопление и охлаждане при различни температури. По реалистични данни от това здраве му кажи. Всеки ще може да ги провери на практика.
  • #5
    Адреналинката се е ( преди 9 месеца )
    прекръстил на Антитрол)))Браво на италианците!!! Дано и други държави да се включат!!! Публукацията е Антитролточно в 10-та!!!
  • #4
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Какви дребни душици са тия! Преди години създадоха чисто нов стандарт WLTP. Имаха всички възможностк да го направят реалистичен, но не! Сега тръгнали да гонят хора, които просто спазват закона.
  • #3
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Да обобщим. Гнуст е неостър.
  • #2
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До 1. Така е! Електрокарите са измама! Като си купиш хибрид, си абсолютно сигурен, че 1/100 разходът даден от производителя е напълно реален.
  • #1
    Гост ( преди 9 месеца )
    Да обобщим.Електрокарите са измама.
fallback
Последни