Изпълнителен директор на голяма компания в лимузина си е клише. Виж, по-интересни типове карат коли като Peugeot 205 GTI, макар и бронирано. Говорим за Бернар Арно, собственик на Louis Vuitton и Hermés и какво ли още не. Трети, като Майкъл О'Лиъри , главен изпълнителен директор на Ryanair, пътуват с такси. По принцип - също клише, но не и в случая.
Майкъл О'Лиъри използва всеки милиметър в самолетите да набута я пътник, я багаж, като им вземе парите, но таксито му не е такова. Всъщност, ирландецът създаде таксиметрова компания само с една кола - Mercedes-Benz S-Class. В нея работи само един шофьор и само двама клиенти: той и съпругата му. Защо? За да може да използвате бус лентата в Дъблин и по този начин да избегне задръстванията.
Майкъл О'Лиъри си е хитрец. Той превърна малка, едномаршрутна ирландска регионална авиокомпания - RyanAir, в гиганта на нискотарифните авиокомпании в Европа. След това той се издигна от финансов директор на компанията до главен изпълнителен директор в началото на 90-те години. Той е много противоречива личност. От офертите му пътниците в самолетите да пътуват изправени - до прякора му "Мистър Клоун", винаги има какво да предложи. Тарикат или умен бизнесмен? Зависи от гледната точка.
За да се придвижва из родната си Ирландия, О'Лиъри може да използва всяко Bentley, Rolls-Royce, Maybach или Porsche, но не. Предпочита такси. О'Лиъри създава своя собствена таксиметрова компания, наречена O'Leary Cab и по-късно Tillingdale. После добавя отглеждането на коне към целите на компанията. Разбира се, тя им само една кола и шофьор.
Всъщност, с такава кола пътува баровецът
Таксито може законно да се промъкне във всяка автобусна лента в Дъблин. Нещо, което не можеше да направи с личната си кола частен с шофьор. О'Лиъри защити използването на таксито си в интервю за ирландската обществена телевизия. Той отсече, че спазва закона. "Това е черно такси, регистрирано е в Мълингар (родния град на О’Лиъри], имам лицензиран шофьор от обществената служба, който го кара вместо мен“, каза той. Той добави саркастично: „Ако искат да променят правилата, според които е задължително да вземам хора в Дъблин, ще се радвам да взема хора в Дъблин и ще го направя много по-евтино“.
През 2011 година компанията реализира плюс от 41 000 евро, с което натрупаните ѝ печалби от 2000-а достигнаха почти 583 000 евро. През 2013 година обаче превърна "Тилингдейл" в дружество с ограничена отговорност, което според ирландското законодателство не изисква от него да прави публични отчетите. Това позволява дейностите по развъждане на коне да останат тайна,, особено когато някои от техните потомци печелят престижни състезания. Със сигурност печалбите му са от там, не от таксито.