fallback

Honda предизвиква електромобилите с нова водородна клетка

Японците залагат ударно на технологията, ще я развиват в четири направления

Малко автомобилни производители все още виждат реален потенциал във водорода за превозните средства на бъдещето. Honda е един от тях и не само, че не се отказва от плановете си, но е по-решителен от всякога да ги осъществи. В японската компания са убедени, че именно водородните автомобили са последната стъпка по пътя към пълна електрификация на индустрията.

„Ерата на електрическите автомобили идва на първо място, но следващата фаза са автомобилите с горивни клетки. За съжаление, тяхното развитие ще бъде много по-бавно от първоначално очакваното“, заяви изпълнителният директор на Honda - Иноуе Кацуши.

Honda сертифицира първия си модел с водородно задвижване – FCX, още през 2002. След това дойде FCX Clarity през 2007, последван от R-V e:FCEV. Сега японците разработват ново поколение горивни клетки, като разкри подробности за тях на международното изложение за водородни технологии „H2 & FC EXPO“ в Токио.

Новите клетки вече се разработват без помощта на GM, която досега беше партньор на Honda в развитието на водородната технология. Те ще бъдат два пъти по-евтини, два пъти по-дълготрайни и ще имат три пъти по-висока плътност (количеството електрическа енергия, което може да се генерира за единица обем).

Разработваният модул с горивни клетки ще има номинална мощност от 150 kW (204 к.с.), ще тежи 250 кг и ще има нетна пикова ефективност от 59,8%, като масовото му производство е планирано за 2027.

Освен това ще може да достигне до повече домейни на приложения и повече места. Според оценките на японската марка масовото производство е планирано за 2027. А най-важното му предимство е, че ще може да се използва в най-различни области.

Едновременно с това Honda представи и генератор на енергия с горивни клетки. Това е стационарна система за съхранение на енергия, която благодарение на водорода ще може да доставя електричество на големи инсталации като офиси или дори фабрики.

Този генератор ще влезе в масово производство през 2026 и ще използва горивната клетка от Honda CR-V e:FCEV. Компактните му размери ще позволи тази технология да бъде адаптирана към множество среди, като същевременно има висок капацитет за реагиране и доставя енергия за посрещане на различни енергийни нужди.

От Honda посочват, че до четири единици с мощност 250 kW могат да бъдат свързани последователно и така да бъдат конфигурирани паралелно на базата на 4 единици, надхвърлящи общ капацитет от 1000 kW. И всичко това без емисии на CO2 или NOx.

Като цяло, водородните амбиции на японския производител обхващат четири области - електрически автомобили с горивни клетки, търговски превозни средства, стационарни генератори на електроенергия и строителни машини.

fallback
  • #25
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Ето например моите мнения са пълни с технически термини, технически параметри, сравнителни анализи между различни технологии за производство и съхранение на енергия, както и техническо икономическият им анализ. Обърни внимание С какво са изпълнени 100% от мненията на антиелектриците - обидни квалификации към коментиращите, лъжи и манипулации, както и очевидни клевети в опит за дискредитиране на някои от коментаторите.
  • #24
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До 22. Ако приемем че аз съм клавиатурен войн срещу неграмотността и лъжите, Ще ми обясниш ли ти (събирателен образ на антиелектриците) за какво се бориш?
  • #23
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До 19. Е, очевидно е грешка за японците че не са прочели мнението ми още за първото поколение Toyota mirai. Онова че във водорода вярват само технически неграмотни хора. Иначе можеше да си спестят срама да ги продават по 180 долара за бройка и въпреки това никой да не ги иска. Лично Акио Тойода си призна, че това е било грандиозен провал! Вероятно дори той е надценил възможността за промиване на мозъци на неграмотните. Затова трябва да има повече като мен да ви ограмотяват.
  • #22
    анонимен ( преди 9 месеца )
    По щатско им викат, "keyboard warriors", ама нашенския форумен Myн4o е стигнал само до думичката "***" в уикипедия и затова я повтаря до прегракване, вероятно не спирайки да подскача и да си дърпа "чушката" като типично 4-годишно момченце, изпаднало в делириум.
  • #21
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Хонда правят ДВГ с различно предназначение, така че не е проблем да има генератори на водород, само трябва достатъчно сигурна и лесна система за подмяна на бутилки.
  • #20
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Най-маломощната Tesla е 400 коня. За толкова коне се нуждае от 2 водородни клетки, всяка по 250 кг, които тежат колкото батерията на Тесла модел 3. Отделно още 180 литра резервоар за водород, въпреки че е най-заклетите водородофили се кълнят, че имат личен опит с шофирането на Toyota mirai, която имала резервоар с обем 5 литра. Също така прочели и ВЯРВАТ, че с тези пет литра се изминават над 1 000 км. Ти пък защо да не вярваш, че с 10 литра вода, можеш да минеш 10 хиляди километра?
  • #19
    Горките японци ( преди 9 месеца )
    Тези японци, горките, много неграмотни! Взели да се мъчат да измислят нови технологии, вместо да питат форумните корифеи, които имат вече по Вълко стотин патента и няколко нобелови наград!
  • #18
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До 17. Още един, който не е учил физика. Ако само горивната клетка вече е олекнала три пъти и за 200 коня тежи 250 кг, колко сте тежи и системата за производство на водород от вода, както и енергията за производството на водорода? Помолих водородофилите да ПОМИСЛЯТ по този въпрос, но процеса очевидно не им се отдава и не разбраха въпроса!
  • #17
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Водорода може да има успех само ако измислят икономически изгодна технология колите да вървят директно с обикновена вода от чешмата и водорода да се произвежда на момента.
  • #16
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    поМИСЛЕТЕ и кажете едно единствено предимство на тази система пред батерията за съхранение на енергия? Какъв практически смисъл има това предимство и има ли някакви шансове да измести батериите, които към момента са най-ефективното и евтино РЕШЕНИЕ за съхранение на енергия?
fallback
Последни