IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Понякога опаковката лъже - тестваме Hyundai Inster

Малкият електромобил предлага над 300 километра пробег и голямо вътрешно пространство

В последно време все по-често се твърди, че колите ставали все по-големи и по-обемисти. В същото време обаче производителите, особено тези, за които Европа е приоритетен пазар, активно работят в обратна посока – създаването и налагането на електромобили с ниска цена. Те обаче няма как да бъдат големи, а едно от доказателствата е Hyundai Inster, който имахме възможност за тестваме.


Hyundai Inster


Новият 100% електрически модел от А-сегмента на корейския производител е с дължина от 3,28 метра, широчина – 1,61 и височина 1,57, като е проектиран да извлече максимума от тези размери. Насочен основно към използване в града, inster идва с богато, което е по-важно – много практично оборудване, приличен пробег и добра скорост на зареждане, което го прави полезен и за по-дълги пътувания.

Друг важен елемент, който характеризира малкият Hyundai, е атрактивният външен вид. Предната част прилича на лице, в което горните габаритни светлини са веждите, а кръглите LED фарове - очите. В същото време връзката с кросоувърите е подчертана със защитни елементи отпред, отзад и отдолу. Има и още по-„всъдеходна“ версия Cross, отличаваща се с офроуд дизайн, специфични брони, 17-цолови джанти, специална тапицерия за купето и релси на покрива за закрепване на багажник.


Hyundai Inster


Вниманието към всеки отделен детайл си личи и в интериора, който едновременно с това е и високо технологичен. Твърдите пластмаси са факт, но те няма как да бъдат избегнати при търсенето на по-привлекателна цена. В същото време контрастът на цветове и материали създава приятно усещане за возещите се в автомобила. Бордовите инструменти включват 10,25-инчов монитор за цифровото табло и информационно-развлекателната система с дисплей със същия размер. Той работи Apple CarPlay и Android Auto, но е нужен кабел.

В долната част е позиционирано управлението на климатика, отопление на седалките и активирането на задната камера. Както при повечето модерни автомобили, има безжично зарядно за телефони, но голямото предимство на салона е неговата практичност. Външните размери на Inster могат да ви заблудят, но вътре има достатъчно място.


Hyundai Inster


За него помага и възможността задните седалки да бъдат местени назад с цели 16 см, което осигурява достатъчно пространство за краката. Багажникът е с обем 238 литра при преместен докрай назад втори ред седалки и 351 литра при обратния вариант. Ако облегалките бъдат свалени, пространството стига до 1059 литра. Предните седалки също могат да бъдат сгънати, което позволява дори да се спи в автомобила.

Практичните решения не се изчерпват с това. В облегалките на предните седалки има интегрирани плоскости, които се превръщат в масички. Мястото за пътниците е достатъчно, също и защото има възможност за накланяне на седалката с няколко градуса, за да бъде още по-удобно на возещите се на втория ред. Междуосието от 2,58 метра предоставя и достатъчно място за краката, но за препоръчване е там да се возят двама души.


Hyundai Inster


Както вече стана дума, Inster е изключително електрически, като ще се предлага в две версии. Базовият модел има батерия от 42 kWh и е съчетан с преден двигател с мощност 97 к.с. и 147 Нм, докато най-мощният вариант има батерия от 49 kWh и мотор със 115 к.с. и 147 Нм. В първия случай декларираният пробег е около 320 км, а във втория – около 370 км, което е доста добър показател за модел с подобни размери.

Още по-интересна е скоростта на зареждане - 11 kW при променлив ток и 120 kW при постоянен ток. На практика, като се свържете с високоскоростна колона, преминавате от 10 до 80% за около 30 минути. Идеята е Inster да не се ограничава само до градско използване, но и да бъде удобен за по-дълги пътувания. Въпреки, че при тях посоченият пробег, ако се пътува предимно по магистрала, е трудно постижим и съответно ще се налага по-често спиране за зареждане.


Hyundai Inster


В последното се убедихме и по време на пътуването ни, което включваше около 100 км магистрала. Разходът (според бордовия компютър беше малко под 18 кВт/ч), като това обаче донякъде се дължеше и на попадането в сериозен трафик след магистралата, където се налагаха чести спирания и това позволи на система за рекуперация на енергията да понапълни батерията.

Разбира се, това не кола за високи скорости, като всъщност има ограничение на 155 км/ч. След 100 км/ч трябва да се примирите с малко повече шум, но той не е прекалено досаден. Воланът е лек и отзивчив, което в града е много полезно. При криволичещ път управлението също е много лесно, като каросерията не се накланя прекалено, както се случва при някои други модели от този клас.


Hyundai Inster


Що се отнася до возията, тя е много добра. Сравнително мекото окачване на Inster означава, че е удобно, докато шофирате из града, попива доста добре несъвършенствата и издава леко тропане през по-големи дупки. Освен това Inster е оборудван и със система за регенеративно спиране, която работи в различни режими и може да се контролира от волана. Тя предлага и шофиране с един педал, тоест при повдигане на крака от газта, колата сама забавя до пълно спиране. А това в трафика е безценно.

Сред полезните функции на малкия електрически Hyundai трябва да бъде отбелязана и системата Digital Key 2 Touch (NFC). Тя отключва и стартира автомобила със смартфон, като не е необходим смарт ключ и едновременно с това поддържа споделяне на до 15 устройства и персонализирани
настройки на профила.


Hyundai Inster


Има три сензора на автомобила (шофьорска/ пътническа врата и безжична подложка за зареждане), като багажникът може да се отвори само след като колата бъде отключена чрез сензора на дръжките на предните врати. Също така електромобилът стандартно разполага със Smart Key функция, която позволява безключово отваряне.

Гамата на Inster е структурирана в три нива на оборудване, като при всички са налични и двете батерии. В базовата версия Business цените стартират съответно от 49 900 и 53 400 лева, докато при Еxclusive те са съответно 56 400 и 59 900 лева. На върха е разположена Premium – 61 900 и 65 400 лева.


0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    мдаа малка гадна грозна кола за 70000 лева.Воланът изглежда модерен отзад изглежда модерно и май това са и хубавите неща.
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не че бих си купил, но ако има термопомпа в средното ниво и гаранция на батерията 8/10 години ще се представи прилично на пазара.
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И на мен ми се стори че с 3.28м дължина колкото и да изтегля задните седалки ще е трудно да се събере някой
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 1 месец )
    И как можеш да си позволиш дори малките бижута с критично закъсалия местен БГ-джоб, след като и тях ги направиха направо НЕдостижими с цифра от ранга на 60К ?!? Това си е пълен ЪпСуъРТ!! Да не говорим за водещите СМАРТ, Мини Купър и др. такива доказани машини, които доближават 100така!!
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 месец )
    Колата е дълга 3825 мм, разменили сте 2 цифри ;)
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дизайна е странна комбинация от модерни и по стари елементи взети от други автомобили. Например интериора много ми напомня на opel corsa b
  • #4
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Рени ( преди 1 месец )
    Направен и реализиран пет за четири,но иначе с максимално внимание към детайла!Градска каруца за 60К.
  • #3
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Рени ( преди 1 месец )
    Направен и реализиран пет за четири,но иначе с максимално внимание към детайла!Градска каруца за 60К.
  • #2
    4 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не струват. В уса се считат за едни от най не надеждите марки заедно с Кията.Жената кара Кона хибрид от магазина . но следващата и ще бъде китайска.
  • #1
    6 rate up comment 15 rate down comment
    БайБоцимир ( преди 1 месец )
    Бих взел БМВ и3 с поне 1/3 под цената на това нещо, до 10 к км, сходни параметри. Не са си написали домашното. Роден мъртвец.