Пълната смяна на маслото в автоматичната скоростна кутия на автомобила гарантира обновяване на целия обем течност и отстраняване на всички замърсители, което има най-положителен ефект върху функционалността на скоростната кутия. Има обаче и друга възможност – частична смяна, като и двата варианта имат както предимства, така и и недостатъци.
Предимството на частичната подмяна е спестяването на масло, като процедурата изисква около 3-5 литра. Сред недостатъците е непълното отстраняване на продуктите от износване, което прави процедурата по-малко ефективна при почистване на системата от замърсители. Също така трябва да се извършва частична подмяна на всеки 20 000-30 000 км, за да се поддържа оптимално състояние на маслото, обясняват автомобилни механици.
Пълната смяна на маслото се извършва с помощта на специално оборудване, което изпомпва цялата автоматична скоростна кутия под високо налягане и премахва цялото старо масло, като го заменя с ново. Тази процедура гарантира най-добрата работа на трансмисията, тъй като маслото е напълно възстановено в своите смазочни и охлаждащи функции, което увеличава експлоатационния живот на автоматичната трансмисия.
Пълната подмяна се препоръчва не само при проблеми с превключването на скоростите, но и като превантивна мярка за удължаване на експлоатационния живот на скоростната кутия, подчертават специалистите. В случая се изискват повече време и течност – около 10-12 литра. Такава процедура обаче гарантира гарантирано обновяване на маслото и премахване на всички замърсявания, в резултат на което автоматичната трансмисия ще работи много по-добре.