IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кое е по-добре - пълна или частична смяна на маслото в автоматика?

Експерти посочват предимствата и недостатъците на двата варианта

Пълната смяна на маслото в автоматичната скоростна кутия на автомобила гарантира обновяване на целия обем течност и отстраняване на всички замърсители, което има най-положителен ефект върху функционалността на скоростната кутия. Има обаче и друга възможност – частична смяна, като и двата варианта имат както предимства, така и и недостатъци.


скоростна кутия ремонт


Предимството на частичната подмяна е спестяването на масло, като процедурата изисква около 3-5 литра. Сред недостатъците е непълното отстраняване на продуктите от износване, което прави процедурата по-малко ефективна при почистване на системата от замърсители. Също така трябва да се извършва частична подмяна на всеки 20 000-30 000 км, за да се поддържа оптимално състояние на маслото, обясняват автомобилни механици.

Пълната смяна на маслото се извършва с помощта на специално оборудване, което изпомпва цялата автоматична скоростна кутия под високо налягане и премахва цялото старо масло, като го заменя с ново. Тази процедура гарантира най-добрата работа на трансмисията, тъй като маслото е напълно възстановено в своите смазочни и охлаждащи функции, което увеличава експлоатационния живот на автоматичната трансмисия.

Пълната подмяна се препоръчва не само при проблеми с превключването на скоростите, но и като превантивна мярка за удължаване на експлоатационния живот на скоростната кутия, подчертават специалистите. В случая се изискват повече време и течност – около 10-12 литра. Такава процедура обаче гарантира гарантирано обновяване на маслото и премахване на всички замърсявания, в резултат на което автоматичната трансмисия ще работи много по-добре.


0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Александър Нейчев ( преди 4 седмици )
    При машинната смяна всички *** от картера се набиват там където не трябва.
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Коко ( преди 4 седмици )
    Масларници
  • #8
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Мемфис ( преди 1 месец )
    Кой държи това недоразумение с години в редакцията!?!?!?изпомпва цялата автоматична скоростна кутия под високо налягане- с тези познания не бих взел такъв човек и за общ работник!
  • #7
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Мемфис ( преди 1 месец )
    Кой държи това недоразумение с години в редакцията!?!?!?изпомпва цялата автоматична скоростна кутия под високо налягане- с тези познания не бих взел такъв човек и за общ работник!
  • #6
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Геле ( преди 1 месец )
    Пълна смяна на маслото - следва и пълна смяна на кутията. Който не вярва да пробва.
  • #5
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Sameman ( преди 1 месец )
    Не са един и двама, които са ронили крокодилски сълзи, след смяна на маслото с машина.
  • #4
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Ха ха ( преди 1 месец )
    И шараните вече са наясно, че след пълната смяна на маслото, следва ако не смяна на цялата кутия, то поне на клапанното тяло на истинските автоматици, които са с хидро трансформатор.Роботите и тези с двоен съединител страдат повече от други проблеми.
  • #3
    18 rate up comment 1 rate down comment
    магия ( преди 1 месец )
    Оставаш колата и казваш сменяй. После отиваш, взимаш я и плащаш. А дали са ти сменили и една капка е Божа работа.
  • #2
    12 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Петре, тия полвинчатите работи ги заеееби! Ако сменяш нещо , сменяш изцяло а не половината! Ти у вас(примерно), като сменяш тапети, само на половината стя ли ги сменяш?
  • #1
    4 rate up comment 6 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 месец )
    няма нужда да се занимавам с неща за които си има специалисти и сервизи...това разбира се не важи за България...