IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шефът на Ford: Китай е с десет години пред нас!

Изоставането на Щатите е при батериите за електрическите превозни средства, смята Джим Фарли

Изпълнителният директор на "синия овал" направи няколко откровени изявления в eokf интервю за The New York Times . Джим Фарли каза ясно: Китай е с десет години пред САЩ в производството на батерии за електрически автомобили и единственият шанс на Ford да започне да се конкурира с китайски марки и след това да пробие напред е да използва интелектуалната собственост на КНР.


Джим Фарли


Джим Фарли подчерта, че заплахите от китайската автомобилна индустрия могат да бъдат предотвратени само чрез възползване от техническите знания и опит. Шефът на Ford припомни, че преди 20 години китайските компании са имали нужда от интелектуалната собственост на САЩ, но сега е обратното. Топ-мениджърът нарече предстоящото състезание „битка за спасяването на американската автомобилна индустрия“.

Джим Фарли говори още и за изграждането на фабрика за производство на литиево-железно фосфатни батерии по лиценз на китайския гигант CATL. „Гигафабриката“ може да отвори врати през 2026 година, освен ако не се намесят санкциите на САЩ. Откровеността на топ мениджъра на Ford вероятно се обяснява с факта, че е крайно недоволен от действията на Тръмп, които застрашават съвместен проект на стойност 3.5 милиарда долара.

Интересното е, че LFP батериите първоначално са изобретени в Тексаския университет и технологията е комерсиализирана в САЩ по време на ерата на Обама. Американски стартъп, произвеждащ батерии за електрически автомобили, обаче фалира и китайците купуват разработката на безценица. Сега Китай контролира 83% от производството на литиево-железни фосфатни батерии и е почти невъзможно да се направи евтина електрическа кола без китайска технология.


0 от 500
  • #213
    1 rate up comment 6 rate down comment
    До 210 ( преди 4 месеца )
    Нищо не ти гарантират, освен гарантирани минимум 250 000 лв годишно и 2,5 милиона разходи за 10 години. Това е единствената гаранция. Но в никой не ти гарантира че няма да станат 5 милиона. 2,5 милиона ти е минимума, ако цените на горивата се задържат такива. Нали не си от вярващите които да вярват че цените ще паднат?
  • #212
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До ха-ха ( преди 4 месеца )
    Ти току-що фалира бизнеса на приятелят на антиматематика РУК, който не е изненада също е антиматематик като него, за да изтегли заем за 4 милиона да си купи електрически автомобили и чак след като ги получи ДА ПОМИСЛИ къде ще ги зарежда и колко ще му струва. Същият бизнесмен Като онези в фотоволтаиците които садят по черноземните, без да ПОМИСЛЯТ за след една-две години, когато всеки път като изпече слънцето, цената на тока ще е около нулата и ще са в същото положение, като НЕ МИСЛЯТ.
  • #211
    6 rate up comment 1 rate down comment
    ХаХа ( преди 4 месеца )
    Дизелов бус нов 70000 лева, електрически 160000 лева,разлика от 90000 лева,за 23 буса спестената сума 2,070 милиона лева.За смяна на батериите 20000 долара,за 23 буса 460000 долара.За 30 квтч от мрежата и фотоволтаичните панели не ги смятам, защото сумата набъбна над 2,5 милиона лева. Дизелов бус гори между 6 и 8/100.Бизнесът ти току що фалира.
  • #210
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    250хил на година ти гарантират 1млн километра независимо от почти нищо освен световен катаклизъм. 4 батерии и над декар волтаици ти гарантират точно нищо.
  • #209
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Смятай де ( преди 4 месеца )
    1 милион км при 10 на 100 разход са 250 000 лв на година. 2,5 милиона лв за 10-годишната гаранция на батериите. Поправи ме ако греша?
  • #208
    3 rate up comment 1 rate down comment
    ХаХа ( преди 4 месеца )
    Тротинети, четири батерии по 860 квтч по 100 долара/квтч са 650 000 лева,които трябва след 7-8 години да смениш.Фотоволтаичната централа колко ще струва? Електрическите бусове са два пъти по скъпи от същите дизелови бусове.Допълнителните 30 квт от мрежата колко ще струват? Тази инвестиция няма избиване,оставям ти да си изчислиш колко километра ще караш с дизелов бус,с разликата в цените на електрически бус, батерии, фотоволтаична централа и 30 квт от мрежата.
  • #207
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тоест техническото решение го имаме и остана да направим икономическият анализ, но РУК се уплаши и се скри. Пита колко ще човека на година, но не казва колко харчи за тези 228 000 kWh, които зарежда от мрежата на година за 1 милион километра? Отново задава въпроси на които не може да понесе отговора. А като му отговориш с цифри факти и практически примери, започва да сменя темата и да обижда, все едно фактите са му виновни.
  • #206
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Решението ( преди 4 месеца )
    .....зареждането на тези микробуси за дневния пробег отнема 20 минути на 120 киловата зарядно, А батерията при всякакви условия може да осигури едновременно зареждане на 4 микробуса. Презареждане с 200 киловата, зареждането отнема 12 минути, ако товарят много бързо. Тогава всеки микробус има 12 минути за зареждане и 23 часа и 48 минути за работа на денонощие.
  • #205
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Решението ( преди 4 месеца )
    До тук четири батерии с общ капацитет 860kWh, които всеки ден ДОзареждат микробусите с 714kWh, за да изминат общо 3200 км на ден от понеделник до събота, което прави 1 милион километра годишно. 1200 м2 фотоволтаични панели, които осигуряват енергията в слънчеви дни и 30 kW връзка към мрежата, която да зарежда батериите когато няма слънце. Мощността 400 kW от батериите и 30 kW от мрежата могат да осигурят 430kW за бързо зарядно. На каква цена плаща в момента токът, за да сметнем възвръщаемост
  • #204
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Моя грешка. Не би ли 22,3, а 22,8. Извинявам се за подвеждането въпреки, че няма особено практическа разлика заради тези 0,5 kWh/100км