IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volvo се похвали с ръст на печалбите и три нови модела

До края на годината шведите ще пуснат два електромобила и един хибрид

Шведският автомобилен производител Volvo съобщи резултатите си за 2024 и обяви плановете си за 2025. От компанията се похвалиха, че през миналата година продажбите са се увеличил с 8% - до 175 000 автомобила. Търсенето на електромобили е скочило с 54%, а нетната печалба възлиза на 1,37 милиарда евро, което е с 13% повече от 2023.


Volvo


През 2025 Volvo има всички шансове да подобри тези цифри с пускането на пазара на три нови продукта - седан ES90, кросоувър EX60 и хибрид за китайския пазар. Първият от тях трябва да се превърне във флагман на EV гамата, като ще наследи модела S90. Той ще се конкурира с BMW i5, Mercedes-Benz EQE и Audi A6 e-tron. Очаква се седанът да бъде унифициран с EX90 по отношение на технологиите, но дизайнът ще бъде в стила на EX30.

Моделът ще се базира на платформата SPA2 (Scalable Product Architecture), която Volvo разработи в сътрудничество с китайската Geely. Дължината на автомобила ще бъде 4,99 метра, широчината - 1,94 метра, а височината - 1,54 метра, междуосието - над 3,1 метра.

За ES90 е предвидена батерия с капацитет 111 кВт/ч и силови агрегати с мощност от 279 до 517 к.с. Задвижването ще бъде задно или към четирите колела, което означава, че най-мощните версии ще бъдат с два или повече електромотора.

Електрическият кросоувър EX60 ще бъде изграден на друга платформа - SPA3, разработена от шведската компания. В нейната основа са елементи от спомената архитектура SPA2, но с подобрение – има по-мощна изчислителна част, базирана на технологията Volvo Cars Superset. Това я прави по-гъвкава, което означава, че е подходяща за различни класове модели. В гамата на Volvo новият EX60 ще замени XC60 и ще се конкурира с Tesla Model Y.

Хибридът за китайския пазар в момента фигурира в плановете на компанията под вътрешен индекс V446. По неофициални данни технически ще повтаря Lynk & Co 08, с който разделят платформата SMA. Последният е оборудван със задвижващата система с мощност 593 к.с. и тягова батерия CATL с капацитет 40 кВт/ч. Пробегът с пълен резервоар и заредена батерия ще достигне 1200 км.

Софтуерът за хибрида V446 се разработва от Meizu, китайски производител на смартфони, който попадна под крилото на Geely през лятото на 2022. Хибридният модел ще се произвежда в завод в Тайджоу (Китай).


0 от 500