IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нова промяна - plug-in хибридите остават след 2035 година

Развитието на PHEV технологиите ще позволи използването на бензин и дизел и след забраната на ДВГ в ЕС

Остават точно 10 години до 2035 и ако всичко върви по план, европейските дилъри вече няма да могат да продават автомобили с бензинови или дизелови двигатели в тях, а само нови превозни средства с електрически двигатели. Решението на властите в ЕС предизвика много спорове и дискусии, като в крайна сметка вероятно ще претърпи огромна промяна.


PHEV


Според германското издание Der Spiegel всъщност ЕС ще позволи продажбата на plug-in автомобили дори след 2035, като по този начин остави място на пазара за двигателите с вътрешно горене. Потвърждение идва от официален документ, публикуван през последните дни от Европейската комисия, в който се посочва, че „технологичната неутралност е ключът към процеса“.

В документа е посочено, че за да се постигне неутралност при автомобилите по отношение на климата през 2035 година ще бъде необходим технологично неутрален подход, в който синтетичните (електронни) горива също могат да играят роля чрез целенасочено изменение на регламента като част от планираното преразглеждане.

Това означава, че „електронните“ горива могат да имат бъдеще в ерата след 2035, позволявайки на двигателите с вътрешно горене да не се пенсионират на 31 декември 2034. Нещата обаче не приключват с това, уточнява Der Spiegel, като в материала си съобщава, че ограниченията за продажба на plug-in хибриди също вероятно ще отпаднат.

Германското издание разговаря с Екарт фон Клайден, лобист на Mercedes, който подчертава, че пътят на декарбонизацията трябва да се движи от пазара, а не от санкциите, като регулацията е „постоянно отворена за технологиите по такъв начин, че да продължи да позволява разрешаването на щадящи климата продукти като plug-in хибриди и система за удължаване на пробега (при тях ДВГ играе ролята на генератор за електромотора)".

Това са технологии, които, подобно на „електронните“ горива, позволяват продължаване на използването на двигатели с вътрешно горене и в които много производители, включително Mercedes, инвестират. Трябва обаче да се помни, че силовите агрегати PHEV от 1 януари 2025 трябва да отговарят на новия стандарт Euro 6e-bis, който предвижда по-строги тестове за хомологация, за да се направят декларираните разход и емисии възможно най-близки до реалните данни.


0 от 500
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Младене, на коя точно електричка реалния среден разход е 15/100 ще споделиш ли? И при какви условия го постига
  • #24
    0 rate up comment 3 rate down comment
    младен ( преди 2 месеца )
    до 20Не е 20/100 ами около 15/100 ама пак не излиза с тоя 1лв. на киловат. Та тоя, 17-ти дето е правил тия сметки кое, кога и как ще се избие ги е правил без кръчмаря/клиента в случая.
  • #23
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До 22 ( преди 2 месеца )
    Добре, че влиза тук веднъж на 10 дни. Само не уточни която неговите 200 самоличности пише веднъж на 10 дни тук ...
  • #22
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Митичния Илон Дзинпин пак предозира с глупостите, не се трае отдавна. Ако почнеш да спориш с него ще отидат 200 коментара, жалка картина
  • #21
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Мда ( преди 2 месеца )
    Бах колко бързо минават 10 дни. Митичната латерна влизал тук за по един коментар на 10 дни, пък сякаш вчера беше като латернеше тук. А, ама то си беше вчера....
  • #20
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 17 ( преди 2 месеца )
    Колко такива вече реализира, бе пишманбизнесмена?! При левче за киловат на кой му трябва електрическа кола? При разход 20/100 = 20лв, по добре народа си кара дизела!
  • #19
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До 18 ( преди 2 месеца )
    И като заменят хора при физическата работа и проектиране и изчисления, на кой ще си продават нещата произведени от тези роботи? С какво ще си вадиш примерно ти парите? Сгъзъ си, буквално! Щото за света за който мечтаеш, работа ще има само за prostitutki. Ами купувай си аналниразширители и започвай да се подготвяш за светлото бъдеще! Може па Мъск и теб да забрмени, та да си Оредиш живота!
  • #18
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Евтина работна ръка ( преди 2 месеца )
    Китайците, както и Тесла, започнаха масово производство на хуманоидни роботи, които могат да заместят хората при физическата дейност, както и супер компютри, който да заместят хората занимаващи се с проектиране и изчисления. Европейските автомобилни производители са на път да фалират заради синдикатите, които не им позволяват да съкратят дори 10% от хората които очевидно са излишни още преди роботите и суперкомпютрите, заради спадналите производство и продажби.
  • #17
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Евтина енергия ( преди 2 месеца )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #16
    1 rate up comment 7 rate down comment
    До 13 ( преди 2 месеца )
    Не се притеснявай, цените на китайските електромобили постоянно падат. Ако европейските производители не желаят или не могат да произвеждат електромобили на ниски цени, то китайците ще ги произведат. Включително в Европа, за да не плащат мита. Включително под добре познати стогодишни европейски, японски и американски марки, които ще купят заедно със заводите, сервизите и представителствата, но най-вече заедно с работниците и клиентската база.