Производителят на гуми Continental представи два нови продукта - EcoContact 7 и EcoContact 7 S. Както подсказва името, основната мисия на тези гуми е ефективността. За да постигнат тази цел, инженерите на Continental са използвали ключова характеристика, заета от топките за голф.
Самата идея е много интригуваща. Топките за голф са нарязани, за да имат по-добро аеродинамично представяне, и е доказано, че това работи. Continental възприема тази концепция и я прилага към гуми с Aerodimples - стотици малки трапчинки, разположени навсякъде около страничната стена и ръба на протектора. Според компанията-производител това намалява турбуленцията на въздуха зад гумата, позволявайки й да се търкаля, като използва по-малко енергия.
Трапчинките не са единствените екологични фактори, вписани в новите гуми. Компанията използва новата си гумена смес на протектора Green Chili 3.0, проектирана специално за ниско съпротивление при търкаляне. При фокусираната върху спорта EcoContact 7 S сместа е леко променена за повече сцепление и по-добри характеристики на управление, особено при мокри условия.
Вътрешните части на гумата използват технологията Smart Energy Casing, която според Continental намалява триенето, въпреки че не се споменават конкретни данни. Дизайнът на протектора допълнително допринася за по-ниско съпротивление при търкаляне, като същевременно намалява шума от пътя.
Както може да очаквате, тези гуми са насочени към електрически превозни средства, където ефективността е от първостепенно значение за пробега. Те обаче работят перфектно и за превозни средства с вътрешно горене. В Европейския съюз тези гуми имат класиране на клас „A“ за съпротивление при търкаляне и клас „B“ за спиране на мокра настилка и шум от пътя. Струва си да се отбележи, че те се считат за летни гуми, които вече са одобрени за използване от Volkswagen, Mercedes-Benz и BYD.