IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нов дизелов двигател намалява вредните емисии с 85%

Разработката на австралийски инженери работи с водород и увеличава ефективността

Австралийски инженери представиха иновативна система за комбинирано впръскване на водород и дизел, която позволява да се намалят емисиите на въглероден диоксид с 85% и да се увеличи ефективността на двигателя с 26%. Технологията предлага екологично решение за тежко оборудване и търговски превозни средства.


дизелов двигател


Как работи хибридният двигател?

Изследователи от Университета на Нов Южен Уелс са обновили стандартен дизелов двигател чрез интегриране на директно впръскване на водород. Технологията позволява използването на до 90% водород, като същевременно запазва възможността за работа с дизелово гориво.

Основното предимство е, че системата не изисква високо пречистен чист водород, което я прави по-достъпна. Решен е и проблемът с високите емисии на азотни оксиди, които се считат за вредни за околната среда.

Къде може да се използва?

Технологията може да се монтира на съществуващи дизелови двигатели, което я прави перспективна за внедряване в транспортния и индустриалния сектор. Това е особено важно за товарния транспорт, селското стопанство и минното дело.

В кариери и мини, където вече се използват водородни горивни системи, преминаването към хибридно впръскване може да намали разхода на гориво и емисиите с 30%. Създателите на технологията планират да я пуснат на пазара в рамките на 1-2 години, като привлекат инвестиции за широкомащабно внедряване.


0 от 500
  • #11
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Стоян Димитров ( преди 1 месец )
    А относно по темата, това което тука пишат отдавна се прави в България. Просто прибавяте една горивна клетка за оксиводород или казано Браунов газ към карбораторът на колата с електроника за управление на дебитът на оксиводородът и всеки дизелов двигател става това което е описано в статията. Една Варненска фирма от години е патентовала к произвежда горивна клетки на браунов газ точно за такава употреба.
  • #10
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Стоян Димитров ( преди 1 месец )
    С електрически двигатели се стартира запалването на всички двиатели с вътрешно горене. И това е неоспорим факт.
  • #9
    5 rate up comment 21 rate down comment
    Стоян Димитров ( преди 1 месец )
    Голям напън в последните години за продължаване животът на двигателите с вътрешно горене. Ама няма да стане. Най добрият двигател с най много мощност и полезно действие е електрическият двигател.
  • #8
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всичко ново е добре забравено старо. Помните ли Икарусите от градския транспорт с газови бутилки на покрива и гръмки надписи ЕКОБУС отстрани?
  • #7
    5 rate up comment 9 rate down comment
    До 6 ( преди 1 месец )
    Освен да пратиш едно "благодарствено" писмо на политиците, които преди 15-20 години решиха, че дизелите са много екологични и започнаха да ги налагат масово. Същите политици сега налагат по същия начин и електричките. Обаче този път не бъркат и ще е различно, нали?
  • #6
    9 rate up comment 17 rate down comment
    Нищо ново ( преди 1 месец )
    От Волво (шведското обаче) го показаха това за корабните си двигатели преди 10 години и там има приложение. Преработката на дизелов двигател като инженерно решение за някои машини е без алтернатива. Кораби, камиони, големи генератори и тн. Ако е за коли няма смисъл. Много по-добре е електрическа.
  • #5
    7 rate up comment 17 rate down comment
    Боб ( преди 1 месец )
    Стига с тая с.м.р.@.д
  • #4
    12 rate up comment 11 rate down comment
    До 3 ( преди 1 месец )
    Горенето на водород не отделя фини прахови частици, но пък за сметка на това отделя по 25 евро всеки килограм водород който заредиш от зарядната станция. Чудесно може да замести дизела, който струва под две евро за килограм. Но пък екологията е безценна, всеки един антиелектрик би си дал бъбрека и едното си дете за екологията!
  • #3
    5 rate up comment 27 rate down comment
    факт ( преди 1 месец )
    Надуха ни главата с тия тъ пи дизели. Бълват фпч на килограм а с филтър за фпч са умрели ниска мощност.
  • #2
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това да се чува