fallback

VW Group е изправен през глоба от 1,5 млрд евро заради емисии

Германският производител призна, че не успява да покрие новите стандарти в ЕС

Най-големият европейски производители втория в света – VW Group, влезе в 2025 година с редица проблеми, последният от които е изтичането на данните на 800 000 собственици на електромобили. Концернът се опитва да разреши кризата със свръхкапацитета от превозни средства, натрупан заради спада на продажбите на EV, като си осигури дългосрочна бъдеще. Преди това нещата вероятно ще станат още по-зле, тъй като концернът ще трябва да плати огромна глоба в ЕС – 1,5 млрд евро.

В разговор с анализаторите от индустрия ръководителят на отдела за връзки с инвеститорите във VW – Ролф Вебер, цитиран от Bloomberg, разкри размера на потенциалните санкции за превишаване на стандарта за емисии в ЕС. Той ги изчислява именна на 1,5 млрд евро, като налагането им изглежда неизбежно, тъй като концернът не може да покрие новите изисквания.

Проблемът е, че Volkswagen не пусна нови електромобили миналата година, такива не се предвиждат и през тази година. Едва през 2026 ще излезе новият ID.2, но преди това компанията трябва продава повече електромобили за сметка на по-печелившите модели с ДВГ.

В същото време търсенето на EV в цяла Европа намалява, въпреки че в останалите части на света се отчита ръст. Това се дължи основна на факта, че на ключови пазари като Германия и Италия субсидиите да електромобили бяха намалени. Едновременно с това съществуващите предложения на VW са изправени пред силна конкуренция от страна на по-евтините китайски алтернативи.

VW не е единствената компания, която е засегната от строгите цели на Европейския съюз за емисии. По-рано тази година някои от най-големите автомобилни производители в света обявиха, че искат да обединят своите емисии в ЕС с Tesla в опит да избегнат предложените глоби. Toyota, Ford, Mazda, Stellantis, Subaru и Leapmotor възнамеряват да създадат „суперпул“ с Tesla, а Mercedes-Benz се стреми да се обедини със Smart, Volvo и Polestar.

fallback
  • #13
    До 11 ( преди 10 месеца )
    Свободния пазар трябва да има някакви етични и морални норми. Не е нормално да си плащаш и да убиваш по пазарни принципи. Парите не са всичко и не трябва да са самоцел. Какво лошо виждаш в идеята за чист въздух в градовете и как си представяш това да стане по пазарен принцип? Кажи ми защо толкова държиш въздуха да е много мръсен и да живеем в газова камера? Какво лошо виждаш в тази цел поставена през 1992 година въздухът да се изчисти през следващите 60 години до 2050 на малки стъпки?
  • #12
    До 8 ( преди 10 месеца )
    Ако те предупредят че ако минеш на червено Ще те глобят, знаеш го от години, предупреди ли са те че на този светофар ще има полицай. Преди светофара имаш няколко знака че има полиция и ще бъдеш глобен, 30 м преди светофара те спира полицай с палката и ти казва че ако преминеш на червено неговия колега ще те глоби, Но ти все пак преминеш на червено, това глоба ли е или рекет от полицията! След всичко това ти правиш видеоклип как те глобяват и обявяваш полицаите за фашисти рекетьори.
  • #11
    Тинтири_минитири ( преди 10 месеца )
    До 7 Проблема е, че ти вярваш на политиците - аз на свободния пазар!
  • #10
    До 7 ( преди 10 месеца )
    Ако утре излезе някоя по-чиста технология от електромобилите, политиците ще започнат да налагат нея, защото и производството на електромобили не е чисто. Просто е най-малкото зло, а човечеството се нуждае от транспорт. И ако volkswagen и останалите желаят да си продават това, от което печелят и не желаят да инвестират в производство на електромобили, то Китай изрази готовност да поеме 100% от производството на автомобили в света и го доказа на практика.
  • #9
    До 7 ( преди 10 месеца )
    Малък съм. Скоро прехвърлих половин век. Взел съм книжка преди да въведат евро 1. Обаче има една основна разлика между нас двамата - ти гледаш но не виждаш, защото не знаеш. Дори когато ти кажат къде да погледнеш и ти обяснят продължаваш да не виждаш, защото продължаваш да не знаеш. Не знаеш защото никога не си желал да се научиш. Това противоречи на ВЯРАТА ти. Ако ЗНАЕШ, ще трябва да спреш да ВЯРВАШ! Политиците налагат най-чистата ВЪЗМОЖНА технология... ЗА ВРЕМЕТО СИ. Най-малкото зло!
  • #8
    Тинтири_минитири ( преди 10 месеца )
    Всъщност това не е глоба! В случая говорим за откровен политически рекет! Еврофашизъм в най-добрата си форма!
  • #7
    Тинтири_минитири ( преди 10 месеца )
    До 4 ФауВЕ, и не само, а всички европейски производители "заложиха на дизел" защото отново политиците ги принудиха! Беше политическо решение да се инвестира в дизела, като чиста технология! Нищо лично, но вероятно си твърде малък или твърде *** (електричар) и не си спомняш как точно дизела спасяваше полярните мечки, както сега "го прави" ЕЛ, отново по политически причини!
  • #6
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Доста глупости пише в статията. Хората, които не следят индустрията от близо, четат и препредават лъжите. Също и хората без мозък като антиелектриците-японофили-москофили-антибългари.
  • #5
    До 1 ( преди 10 месеца )
    Кое политическо решение е отдалечено от реалността? Заплахата китайците да завземат световните автомобилни пазари продавайки евтините си електромобили е напълно реална. Ако volkswagen и не само volkswagen, А и останалите европейски автомобилни производители се бяха захванали сериозно с развойна дейност за разработка на батерии още преди десетилетия, днес нямаше да са изостанали от китайците. Да бяха лобирали за държавна подкрепа за батерии, вместо лобиране за отлагане на евро 7.
  • #4
    До 2 ( преди 10 месеца )
    Както виждаш евростандартите са от 1992 година. Проблемът на volkswagen не са евростандартите, от 1992 година, проблемът на volkswagen е, че тогава, преди 33 години заложи на грешна технология - чистият дизел и 30 години вървя в тази посока. Сега трябва да се върне на разклона за електрификацията, а доста път е извървял от тогава и връщането ще отнеме време и средства. Ако ДОБРОВОЛНО бяха взели правилната посока преди 10-15 години, днес щеше да е различно.
fallback
Последни