По принцип никой не прави ръчни измервания на багажника на автомобила си, като всеки се ръководи от обема, посочен в характеристиките. Но фабричната методология за измерване може да се различава, което води и до различни резулатати. Европейският метод е DIN (Deutsches Institut für Normung - „Германски институт за стандартизация“) и при него се използва стандарт за размери 700 20.
В този случай обемът на багажното отделение се изчислява чрез запълване на отделението за съхранение с пластмасови тухли. Всяка такава тухла има размери 20x10x5 см - това е обем от 1 литър. Блоковете запълват цялото пространство на багажното отделение до горния рафт - резултатът е капацитетът, посочен в спецификациите на паспорта.
В САЩ имат различен метод, като използват стандарт SAE J1100_200911. Той включва измерване чрез опит за поставяне на следните елементи - три дамски куфара (с различни размери), един мъжки куфар, два „универсални“ куфара и чанта за голф. Размерите са фиксирани, като ако всички вещи се поберат, останалата част от багажника се запълва с кутии с различни размери. И разбира се, окончателното изчисление се извършва в кубични футове.
И двете системи отдавна използват компютърно моделиране, а не физическо пълнене на багажници с кутии. В САЩ обаче противоречивият стандарт за багаж за куфари и стикове за голф все още се използва днес, дори при виртуални измервания. Там обаче и колите са с по-големи размери.
10 автомобила с много големи багажници (ГАЛЕРИЯ):
Това е друг голям „американец" и конкурент на Ford, произвеждан от 2006 до 2013 година. В разгънато състояние багажникът също направи достойна конкуренция на лидера от „Синия овал“ - 4098 литра. Тази концепция отговаря на класическата „американска мечта“, където практичността е съчетана с всички удобства.