IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шефът на Mercedes иска повече китайски заводи в Европа

Ола Калениус се обяви за премахване на митата и честна конкуренция

Изпълнителният директор на Mercedes-Benz Ола Калениус направи предложение, което може да промени подхода към търговията между Европейския съюз и Китай. Той призова ЕС да насърчи китайските производители на автомобили да създадат нови заводи в Европа в замяна на премахването на митата върху електрическите автомобили, които бяха въведени миналата година.


Ола Калениус


Според Калениус подобен подход ще допринесе за развитието на взаимноизгодно сътрудничество и ще спомогне за постигане на баланс в условията на конкуренция. Шефът на Mercedes , който ръководи и Европейската асоциация на автомобилната индустрия (ACEA), подчерта, че Европа трябва да се поучи от опита на самия Китай.

През 80-те години на миналия век, когато германските автомобилни концерни искаха да навлязат на китайския пазар, те бяха задължени да инвестират в създаването на производствени мощности в тази страна чрез съвместни предприятия. Подобна стратегия позволи на Китай не само да укрепи икономиката си, но и да привлече напреднали технологии, което в дългосрочен план му помогна да стане лидер в много индустрии, включително при електрическите превозни средства.

По-специално Калениус подчерта, че протекционистичната политика, прилагана в момента от ЕС, може да има обратен ефект и да навреди както на европейската, така и на световната автомобилна индустрия. Топ-мениджърът допълни, че днешните китайски производители на автомобили не само имат конкурентни предимства в цената на продукта, но също така са напред в технологиите що се касае до електромобилите, включително разработването на батерии, електрически двигатели и софтуер.

През октомври 2024 година Европейският съюз наложи мита до 45% върху вноса на китайски електрически превозни средства в опит да защити местните производители от ценови дъмпинг. Въпреки това инициативата предизвика недоволство сред германските автомобилни производители, особено такива като Mercedes-Benz, които настояват за необходимостта от отворени пазари и честна конкуренция. Калениус предложи ЕС и Китай да сключат споразумение, което да предвижда взаимното премахване на митата, насърчавайки привличането на китайски инвестиции в европейския автомобилен сектор.

Той също така посочи, че Китай играе ключова роля в глобалната верига за доставки, особено когато става въпрос за доставка на суровини, полупроводници и високотехнологични компоненти за електрически превозни средства. Според него сътрудничеството между ЕС и Китай може да бъде печелившо и за двете страни, ако се основава на принципите на равнопоставеност и прозрачност. Калениус изрази увереност, че подобна стратегия ще укрепи европейската автомобилна индустрия и ще гарантира нейната конкурентоспособност на световния пазар.


0 от 500
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Пропов ( преди 3 седмици )
    Когато един доказано умен и способен специалист, почне да говори глупости, значи действа под натиск. А Хер Мерцедес от няколко месеца дъни изцепка след изцепка. Няма никаква логика да пускаме Китайската Народна Партия в двора си. Техните интереси не са в наша полза. Те така или иначе китайците на наша територия няма как да си правят мошенгиите и няма да им излязат сметките. При 10 пъти по скъпа работна ръка , строги правила и стандарти за всичко. Абе няма логика, значи има скрита далавера, пак!
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до 8 ( преди 3 седмици )
    Тая декларация е като жалба до арменския поп. Всеки може да декларира всичко. Има гласувани и подписани актове за спиране на смога в Европа и забрана на ДВГ. Който не знае какво причиняват изгорелите газове в затворена система, каквато е атмосферата, и в градска среда, където са концентрирани много хора, не следва да гласува, нито да има книжка.
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    На практика ( преди 3 седмици )
    По данни на EV Clinic сервиза, BMW е единствената европейска марка, която прави читави ел. коли. Мерцедес ползваше дефектни мотори от ZF за EQV, EQC и EQB, сега EQE и EQS са със Siemens. Останалите също разчитат на доставчици за мотори, батерии и инвертори и няма как да дадат цена, нито да гарантират качеството на компонентите. Те само ги сглобяват.
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    факт ( преди 3 седмици )
    На този *** пак няма как да му мине идеята защото французите винаги ще са против котайски коли в Европа
  • #9
    8 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    Аз съм ЗА китайските заводи в ЕС!При същите условия при които евро компании отварят заводи в Китай!ЗА съм отпадане на всички мита за китайците!При пълна прозрачност на държавното финансиране и за едните и за другите.Дори съм ЗА автоиндустрията да бъда задължена да работи с отворени цени,за да е прозрачно всичко за всички.След като постоянно е субсидирана и дотирана с парите на хората!Така ще стане ясно кое от къде е,кой наистина спазва права и закони,колко печели.И ние ще имам информиран избор!
  • #8
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 3 седмици )
    Лидерите на Европейската народна партия са публикували декларация, която практически отменя почти всичко заложено в Европейската зелена сделка от 2019 г. Обаче късно либе за китка - европейската икономика беше скопена от дивотиите на същите тия от ЕНП!
  • #7
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Все повече се убеждавам, че знае какво иска, а приказва това което му кажат.
  • #6
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 3 седмици )
    Китайски инвеститори имат дял в Мерцедес. Не знам колко е голям, но явно е достатъчно, за да може този да излага тезите си. Нима иска да каже, че Китай не подпомага автомобилните компании (някои са държавни) в собствената си страна?!
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ами целта на въпросните мита е именно да се произвежда в Европа, за да не се плащат. В крайна сметка, това е част от основната идея на термина "мито". САЩ правят същото през 70-те заради японците и поради тези мита, японци, корейци и европейци отварят много заводи там. Така че този г-н. Калениус просто политиканства и всъщност нищо не казва, а само си прави вятър на устата, което е нормално за всеки СЕО.
  • #4
    14 rate up comment 3 rate down comment
    До 3 ( преди 3 седмици )
    Защото в България просто няма достатъчно количество хора за мащабно производство на каквото и да е. Предприятия с хиляди работници са изключения. При нас по-скоро вървят по-дребни и специализирани производства с до няколко стотин работника. И в това няма нищо лошо. Швейцария, Норвегия и Дания например са на същото положение, колкото и да не можем да се мерим с тях.