fallback

Шефът на Mercedes иска повече китайски заводи в Европа

Ола Калениус се обяви за премахване на митата и честна конкуренция

Изпълнителният директор на Mercedes-Benz Ола Калениус направи предложение, което може да промени подхода към търговията между Европейския съюз и Китай. Той призова ЕС да насърчи китайските производители на автомобили да създадат нови заводи в Европа в замяна на премахването на митата върху електрическите автомобили, които бяха въведени миналата година.

Ола Калениус

Според Калениус подобен подход ще допринесе за развитието на взаимноизгодно сътрудничество и ще спомогне за постигане на баланс в условията на конкуренция. Шефът на Mercedes , който ръководи и Европейската асоциация на автомобилната индустрия (ACEA), подчерта, че Европа трябва да се поучи от опита на самия Китай.

През 80-те години на миналия век, когато германските автомобилни концерни искаха да навлязат на китайския пазар, те бяха задължени да инвестират в създаването на производствени мощности в тази страна чрез съвместни предприятия. Подобна стратегия позволи на Китай не само да укрепи икономиката си, но и да привлече напреднали технологии, което в дългосрочен план му помогна да стане лидер в много индустрии, включително при електрическите превозни средства.

По-специално Калениус подчерта, че протекционистичната политика, прилагана в момента от ЕС, може да има обратен ефект и да навреди както на европейската, така и на световната автомобилна индустрия. Топ-мениджърът допълни, че днешните китайски производители на автомобили не само имат конкурентни предимства в цената на продукта, но също така са напред в технологиите що се касае до електромобилите, включително разработването на батерии, електрически двигатели и софтуер.

През октомври 2024 година Европейският съюз наложи мита до 45% върху вноса на китайски електрически превозни средства в опит да защити местните производители от ценови дъмпинг. Въпреки това инициативата предизвика недоволство сред германските автомобилни производители, особено такива като Mercedes-Benz, които настояват за необходимостта от отворени пазари и честна конкуренция. Калениус предложи ЕС и Китай да сключат споразумение, което да предвижда взаимното премахване на митата, насърчавайки привличането на китайски инвестиции в европейския автомобилен сектор.

Той също така посочи, че Китай играе ключова роля в глобалната верига за доставки, особено когато става въпрос за доставка на суровини, полупроводници и високотехнологични компоненти за електрически превозни средства. Според него сътрудничеството между ЕС и Китай може да бъде печелившо и за двете страни, ако се основава на принципите на равнопоставеност и прозрачност. Калениус изрази увереност, че подобна стратегия ще укрепи европейската автомобилна индустрия и ще гарантира нейната конкурентоспособност на световния пазар.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    Защо германците не направиха автомобилни производства в България още през 90-те години когато тук имаше много млади хора и бяха готови да работят за жълти стотинки когато средната заплата все още беше 200 лева а на запад вземаха по 2000 марки?
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    От поне 30 години се води целенасочена политика под диктовката на САЩ за обогатяване и развитие на Китайската икономика за сметка на източна Европа и Русия. Англосаксонците страшно много мразят източна Европа и Русия. Затова не дадоха една стотинка инвестиция тук и наляха всичко в Китай и продължават да наливат там. За 17 години в ЕС западните богати държави не направиха нито една инвестиция в България! НИТО ЕДНА. Всичко което е направено за ограбване. Не за развитие.
  • #1
    Ама как така ( преди 1 месец )
    Защо богатата и успяла Европа ще иска инвестиции и заводи от бедните Китайци? Германците защо си изнесоха производствата в Китай а не ги направиха в Източна Европа където и до сега разходите са в пъти по ниски? Защо въобще всички се занимават с Китай?
fallback
Последни