Lamborghini не са най-бързите коли в света. Тази титла обикновено е при Bugatti или Koenigsegg. Скоростта обаче не е единственото нещо, което прави италианската марка специална. Откакто Countach за първи път излезе на улицата, Lamborghini привлича вниманието. Тези коли са резки, шумни и неизвинително наперени. Паркирайте някое някъде и изглежда така, сякаш нарушава звуковата бариера макар и да стои неподвижно.

Разбира се, не са и бавни. Lamborghini създава някои от най-бързите и вълнуващи автомобили от 1964 години насам. Всеки модел разказва история. Логото на разярения бик е намигване към любовта на Феручо Ламборгини към биковете и неговия собствен знак Телец. През годините марката е имала своите възходи и падения - преминаване от трактори към суперавтомобили, оцеляване след фалит и най-накрая намиране на своето място под шапката Volkswagen.
Днес Lamborghini са прочути със своите ревящи V12 двигатели, но промяната идва. Марката се насочва към хибриди, обещавайки по-чиста, по-ефективна скорост, без да губи нищо от себе си. Преди обаче да се потопим в това бъдеще, нека погледнем в миналото и да видим кои са пътните модели на италианската марка с най-бързо ускорение.
10-те най-бързо ускоряващи Lamborghini (ГАЛЕРИЯ):
Наследник на изключително популярния Huracán. Това е голямо отклонение за Lamborghini, заменяйки емблематичния атмосферен V10 на Huracán с хибридна настройка. Няма го ревящият V10, сменен туин-турбо V8, съчетан с хибридна система. Той е по-бърз, по-мощен и, може ли да кажем, по-прецизен. Независимо дали го обичате или мразите, това е бъдещето на Lamborghini.
Има чисто нов 4-литров V8, произведен изцяло от компанията. Това не е кой да е двигател - развърта се до дивите 10 000 об/мин и доставя 789 к.с. Добавете три електромотора - един между двигателя и скоростната кутия и два, задвижващи предните колела - и получавате общо 907 к.с. и 800 Нм. Цифрите говорят сами за себе си: ускорение до 100 км/ч за 2,7 сек, с максимална скорост над 340 км/ч. Temerario е по-бърз, по-интелигентен и по-гъвкав, е дебютът му ще бъде през втората половина на 2025-та.


4