fallback

Tesla намалява производството на Cybertruck заради слаби продажби

Компанията преработва най-скъпата версия на пикапа, за да се отърве от залежалите бройки

Серийният електрически пикап Tesla Cybertruck беше представен през декември 2023 година, като тогава броят на предварителните поръчки се изчисляваха на милиони. По-голямата част от тях обаче, реално не се осъществиха. В първите месеци на 2024-та Tesla имаше проблеми с увеличаване производството на пикапа, но те бяха бързо разрешени. Сега мегафабриката в Тексас може да произвежда 250 000 бройки от Cybertruck годишно с потенциал за двойно повече. Оказва се обаче, че толкова много просто няма смисъл.

През 2024-та Tesla е продала само около 40 000 бройки от пикапа, а много събират прах в складовете в очакване на купувачи. Най-големи проблеми има дебютната и най-скъпа версия Foundation Series за 120 000 долара, чиито продажби буквално удариха стената.

Според списание Electrek, което цитира източници от компанията, Tesla изпраща произведените бройки до сервизни центрове, премахва надписа Foundation Series и "допълнителното" оборудване от тях и после ги продава като обикновена тримоторна версия Cyberbeast, която струва 99 990 долара. Двумоторната версия All-Wheel Drive пък все още струва 79 990 долара на сайта на Tesla, но компанията продава вече произведените бройки с отстъпка от 1600-2700 долара в зависимост от оборудването.

Поточната линия на Cybertruck на завода в Тексас вече беше спирана поради запълването на складовете. Сега, според Business Insider, компанията е започнала системно да намалява производството на пикапа и прехвърля работниците към поточната линия на Model Y. Както се знае, наскоро кросоувърът беше обновен и следователно търсенето за него със сигурност ще се увеличи през следващите месеци.

Революционният Cybertruck, изглежда, че до края на производствения си живот ще трябва да се задоволява със статута на нишов модел за богати купувачи с оригинален вкус и специфични нужди. А Tesla спокойно може да забрави за милиони бройки от пиката. Всъщност, общите продажби на компанията също отбелязаха спад през 2024-та -  1 789 226 електромобила или 1,07% по-малко от предишната година.

fallback
  • #6
    До 6 ( преди 10 месеца )
    За камиона доколкото знам аз ще увеличат производството сериозно тази година, но до къде ще стигнат продажбите и ще намалят ли цените тепърва ще се разбере
  • #5
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Да попитаме Вресльо какво става с камьона на Тесла,който щеше да завладява света? За пикапа вече разбрахме,че милионите поръчки са измислени от Свети Илюзион и неговия пророк Вресльо.
  • #4
    До 4 ( преди 10 месеца )
    Да бе верно, 98% от тези резервации май се отмениха като излязоха разочароващите цена и характеристики които дори не са близо до обещаното :D
  • #3
    До 1 ( преди 10 месеца )
    Спокойно, нищо чудно и тази година да има застой или лек спад. Производството на обновения У тепърва ще се увеличава и най-вероятно ще е недостатъчно за ръст сектантче. Миналата година оправданието беше, че У не е обновен, а тази ще е, че обновения тепърва ще влиза в ритъм на производство
  • #2
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Тук старото американско трио и Ривиън дадоха сериозен отпор. Разбра се, че най-вероятно ще е така още като разкриха високите окончателни цени спрямо характеристиките. Уж дизайна беше такъв за да е евтино производството, а нищо такова няма за сега поне по продажната цена изобщо не личи
  • #1
    Кликбайт ( преди 10 месеца )
    Защо ни занимавате с 1% разлика в продажбите, което е в рамките на статистическата грешка? F-117 Stealth не е за всеки.
fallback
Последни