fallback

Porsche връща бензиновите двигатели на Macan

Германският производител е притеснен за продажбите на основния си модел

Откакто беше представен преди десетилетие, Macan се превърна в истинска „печатница за пари“ за Porsche. Той е сред най-продаваните модели на марката, като дори през 2024, когато беше спрян в Европа заради законите за киберсигурност, той записа 64 517 продажби. И по този показател отстъпва само на по-големия SUV - Cayenne.

Планираният край на Macan с ДВГ е много близо, тъй като производството приключва догодина. След това моделът трябва да се продава само с електрическо задвижване, но това е на път да се промени. По информация на Autocar, който се позовава на „вътрешен човек“ от Porsche, в компанията вече не вярват, че електрическия Macan ще замени бензиновия модел.

„Приемането на новия елктрически Macan беше наложително, но ние все още не можем да бъдем сигурни в дългосрочното му представяне заради несигурните пазарни условия", твърди източникът на британското издание.

В Цуфенхаузен имат причини за притеснение, след като продажбите на Taycan се сринаха с 49% през 2024. В компанията са наясно, че това показва нова пазарна динамика, както и че не могат да разчитат единствено на традиционните предположения за потребителското поведение.

По-рано от Porsche признаха, че бъдещите електрически автомобили на марката могат да получат бензинови аналози, но и се застраховаха, че крайното решение по въпроса не е взето. В компанията обаче смятат да се придържат към ДВГ възможно най-дълго, като взимат мерки да удължаване на живота на Cayenne. Големият SUV ще получи версия с електрическо задвижване, но конвенционалният модел с V8 ще се задържи до 2030.

Връщането на бензиновия Macan е сценарий, който в момента в Porsche анализират, но за да се осъществи, са необходими някои промени. Причината е, че сегашният модел излезе през 2014 и въпреки няколко актуализации започва да остарява. Така Porsche ще трябва да инвестира в ново поколение, което ще натовари сериозно бюджета, тъй като в момента компания проектира три и напълно нови електромобила -718 Boxster/Cayman, Cayenne и триредов SUV.

Твърди се още, че производителят от Щутгарт планира и електрическа Panamera, която ще съществува съвместно с газовата кола и Taycan. Логиката сочи, че едно истинско следващо поколение на Macan с ДВГ би било механично свързано с новото Audi Q5, което е изградено на архитектурата Premium Platform Combustion (PPC). Тази платформа се използва от A5 Q5 Sportback, както и от новото A7.

fallback
  • #1
    Има логика ( преди 5 часа )
    Като не могат да произвеждат електрически автомобили, ще произвеждат каквото могат най-добре. Казвам го без никакъв сарказъм. Феновете на porsche, обикновено са фенове и на ДВГ и това няма да се промени в близко бъдеще, дори когато китайска марка за телефони вече произвежда по-бързи автомобили от porsche. Вероятно даже, ако не още тази то най-късно догодина, xiaomi ще продаде повече автомобили за годината отколкото porsche. Но от това продажбите на porsche няма да намалеят за разлика от други
fallback
Последни