fallback

САЩ забраниха китайските автомобили и технологии

Софтуерът, хардуерът и колите са обект на поредните санкции срещу азиатската страна и Русия

Администрацията на американския президент Джон Байдън се приближи една крачка към забраната на вноса на китайски автомобили и технологии. Това може да се окаже значително предизвикателство както за местните, така и за чуждестранните производители, съобщиха световните агенции.

В изявление от Белия дом се казва, че Байдън предприема "силни и решителни действия, за да предпази Америка от рискове за националната сигурност, свързани с експлоатацията на свързаните с САЩ вериги за доставка от Китай и Русия". Като част от тези усилия Министерството на търговията финализира правило, което ще "забрани продажбата и вноса на хардуерни и софтуерни системи в т. нар. свързани превозни средства, както и цели свързани превозни средства" от Китай и Русия.

Според Белия дом, Bluetooth, клетъчната, сателитната и WiFi свързаността могат да осигурят на клиентите по-голямо удобство и безопасност, но "намесата на чуждестранен противник във веригите за доставки" представлява значителна заплаха. Това можело да даде на "злонамерените хора неограничен достъп до тези свързани системи и данните, които те събират".

В момента в САЩ не се продават свързани китайски автомобили, но водещият азиатски производител BYD реализира автобуси в щата Калифорния, които не са засегнати от забраната. Някои западни производители като Volvo, който е мажоритарна собственост на китайската Geely, Polestar, Buick, подразделение на General Motors, и Lincoln, собственост на Ford, продават автомобили, произведени в Китай. Tesla също произвежда електрически превозни средства в азиатската страна, предназначени за износ.

"Колите вече не са просто стомана на колела, а компютри. Имат камери, микрофони, GPS и други технологии, свързани с интернет", каза министърът на търговията на САЩ в оставка Джина Раймондо. Забраната ще бъде постепенна и ще започне през 2027 година за софтуера и 2029-та за оборудването, заявиха от търговското министерство.

Пекин "ще предприеме необходимите мерки", за да "защити решително своите законни права и интереси", обяви в отговори Министерството на външните работи на Китай. "Китай настоява САЩ да спрат да обобщават концепцията за национална сигурност и да прекратят неразумното си потискане на китайските компании", заяви Го Цзякун, говорител на китайското външно министерство.

fallback
  • #13
    до 12 ( преди 5 часа )
    Защо да не коментира българина? Само мълчаливо да *** *** ли? В спора се ражда истината. И това че една сила е световна, не значи, че всичко което сътворява е полезно, камо ли за българина. Проблемът е, че от всичките тези коментари няма "файда".
  • #12
    анонимен ( преди 5 часа )
    Много ми е любимо, как българина критикува световни сили и неща, които са изцяло извън неговата компентенция и полезрение, а самият той - скъсан ***! Американците си нямат мозък, може да им дадете малко от вашият...
  • #11
    До 9 ( преди 5 часа )
    И какви са грешките в изказването ми? Наистина ли вярваш че западът е налял инвестициите за желязофосфатните батерии в Китай? Очевидно и самият ти не вярваш защото сам си признаваш че останалите копират от китайците, а не обратното
  • #10
    анонимен ( преди 5 часа )
    Жълтопаветния планктон се обади и пак намеси комунистите. Вземай си редовно медикаментите преди да пишеш, че много ти личи какъв си. А колкото до тези забрани се съмнявам да бъдат ефективни. САЩисаните сами си забиват ножа в гърба. Китайците ги държат здраво с държавните облигации. Пуснат ли ги на пазара, то краварите се отичат в канала.
  • #9
    до 8 ( преди 6 часа )
    Има твърде много грешки в изказването ти. Желязофосфатните батерии са канадска технология. Китайците придобиват ексклузивни права върху нея, но патентите изтекоха миналата или поминалата година. В момента и корейците, и японците, а по слухове и Тесла работят по желязофосфатни, като корейците вече ги вграждат в коли.
  • #8
    До 5 ( преди 6 часа )
    Бъркаш! Китай от 1995 развива желязофосфатните батерии с които възнамерява да завземе света. Никой друг не е развивал такава технология и дори в момента не развива, за да могат китайците да я откраднат от някъде. Камо ли пък западът да е наливал инвестиции в Китай за тази технология. Както технологиите за батериите така и за фотоволтаиците бяха финансирани от китайците. Заводите са построени и бълват. Могат да помогнат на запада с тях или пък да си ги ползват сами и да станат още по-силни
  • #7
    До 3 ( преди 6 часа )
    А имаш ли логична причина за забраната на продажби в САЩ на произведени в Китай автомобили на Тесла? Сигурно ще да е заради шпионажа?
  • #6
    анонимен ( преди 6 часа )
    Изводът е - комунизмът не прощава.
  • #5
    анонимен ( преди 6 часа )
    Става същото като със СССР след втората. САЩ фактически ги спасяват от тежка загуба, като им дават милиарди в оръжия, технологии, цели фабрики, дрехи, храна, а накрая и с десанта в Нормандия. При което няколко дена след края на войната рашистите им забиват нож в гърба и започват Студената война без каквато и да било причина освен комплекс за малоценност и параноя, породена от собствените им методи. Китай прави същото, след като западът десетилетия инвестира в него.
  • #4
    До 2 ( преди 6 часа )
    Ти сигурен ли си, че китайците няма да могат да произвеждат желязофосфатни батерии в САЩ, ако им позволят? Ако това е вярно, защо забраняват дори на Тесла да произвежда в САЩ желязофосфатни батерии по лиценз на китайците? Имаш ли логично обяснение или ще ме питаш кога ще построя завод за батерии за да говоря от собствен опит?
fallback
Последни