Ferrari 275 GTB е изключителен пример за това как марката достига върховете на своя блясък и спортен дух през 60-те години на миналия век. Тоа са времена на наистина революция в обществата (поне западните). Произвеждано е между 1964 и 1968-а, а неговият 3,3-литров V12 двигател с мощност между 260 и 320 к.с. му позволява да достигне невероятните тогава 258 км/ч. Добавяте към това красивата му каросерия, проектирана от Pininfarina, която помещава двигателя в предна позиция. Така го харесва Енцо Ферари харесваше, а резултатът е забележителен.
В света на киното имаше няколко звезди, които купуват този модел. Стив Маккуин е най-често с 275. Но колата, която се появява сега продажба е, е собственост на не по-малка звезда. Говорим за актрисата Джейн Фонда , наградена с два Оскара за най-добра главна женска роля през 1971 и 1978 години.
Красавицата всъщност не купува колата, а го прави нейният тогавашен съпруг и не по-малко популярен филмов режисьор Роже Вадим. Той е виден френски плейбой с руска жилка, преживял брак с Бриджит Бардо и романс с Катрин Деньов. С една дума - ценител!
Двамата се запознават по време на снимките на филма La Ronde през 1963 година и след брак в Лас Вегас започват да водят бохемски живот между Франция и Южна Калифорния. Когато сключват брак, Вадим се движи с Ferrari 250 California SWB Spider - модел, който в момента се продава за до 18 милиона евро. Но през 1966-а го продава и поръчва на Franco-Britannic Autos в Париж 275 GTB с дълъг нос (имаоще един с къс нос).
Бижуто е в екстериорен цвят Azzuro с черен кожен интериор, който им е доставен на 15 юни 1966. Тази кола е регистрирана на името на режисьора, но преди края на същата година е прехвърлена на името на Джейн Фонда.
Светските хроники от онова време разказват, че го използват често при посещенията си във Франция , въпреки че няма много техни снимки с колата. На една от тях двойката се появява в Сен Тропе. Но има и други, в които Джейн Фонда се вижда на пътническата седалка, позирайки пред болницата с Ванеса, нейната новородена дъщеря.
Те се радват на колата в продължение на две години и половина, а в края на 1968 година това Ferrari се връща в дилърството на Franco-Britannic Autos , където започва пътуване през по-малко известни собственици. За първи път е закупен от човек, живеещ в Лион, който според документацията се казва на г-н Тамалет.
Той решава, че му харесва повече в червено и променя цвета, като по-късно го продава на други богати граждани на Лион - Кристиан и Ан Бавери .
Последният го използва в различни състезания. Като го дава и на приятели като легендата Жан-Клод Кили , трикратен олимпийски шампион по ски от Игрите през 1968 г.
Известно е, че на 16 април 1980 година колата отива при Мишел Фери, директор на Société des Bains de Mer от Монако. Но не се задържа и баровецът го продава на колекционер от Тулуза, който го показва на местни събития. Осем години по-късно (през 1988) тя преминава в ръцете на френския колекционер Жан Гикас , който я продава на лицето, което е неин собственик през последните две десетилетия.
С толкова много собственици и няколко участия в състезания - Ferrari вече не е в най-добрата си форма. Но предвид стойността му сама по себе си , а и ролята на тандема Фонда-Вадим, автомобилът е пазен с огромна любов и преди пет години претърпява пълна реставрация. Това Ferrari e напълно разглобенf, двигателят реконструиран с актуализиране на всички движещи се части. Спирачки, скоростна кутия, окачвания бяха подменени. И не на последно място - върната оригиналната си цветова конфигурации, с екстериор в синьо и интериор в черна кожа.
Остава да искаме да разберем цената му, защото се съобщава само на тези, които наистина се интересуват. Но като се има предвид, че Ferrari 275 GTB се продава на цени близо до 3 милиона евро, значи отива на милионче отгоре. Само заради Джейн Фонда. Но знае ли човек, може да отлети и нагоре!