fallback

Кой прави най-безопасните коли през последните 10 години

Лидерът в ново проучване не е изненада, две нови марки влизат в Топ 5

Ново проучване в САЩ разкрива кои марки автомобили са доминирали при оценка на безопасността през последното десетилетие. Целта е да се хвърли светлина върху това кои производители дават приоритет на поддържането на превозните си средства възможно най-сигурни - или поне достатъчно безопасни, за да преминат стандартизирани тестове.

В същото време проучването трябва да покаже и каква тежест имат тези 5 звезди (максималната оценка), които се дават по време на краш-тестове. В крайна сметка това не са случаи на действителни инциденти, а оценки за изпитания в идеализирани условия. Проучването анализира данни от Програмата за оценка на нови автомобили (NCAP), която оценява безопасността на автомобила въз основа на ефективността на тестовете за сблъсък, устойчивостта при преобръщане и ефективността на усъвършенстваните системи за подпомагане на водача (ADAS).

Резултатите показват, че пет автомобилни марки - Volvo, Subaru, Tesla, Genesis и Polestar, са абсолютните шампионите по безопасност. Всеки техен нов модел, пуснат през последното десетилетие, получава максимална оценка от 5 звездни. Това е впечатляващо постижение, но реалността е по-различна, защото, както вече стана дума, тестовете за проектирани около конкретни сценарий на катастрофа. И това не гарантира същата безопасност при инцидента на натоварена магистрала или лошо осветен селски път.

Освен това броят на тестваните модели също е от значение – има значителна разлика между оценката на три автомобила и тестването на над 100 от една марка. Лидерът Volvo, например, е със 76 модела, постигнали 5 звезди от NCAP през последното десетилетие. Subaru е втория със 72, следван от Tesla с 45. След тях се нареждат Genesis и Polestar, които са по-нови марки, навлизащи на пазара и следователно имат по-малко нови модели на пазара, но всички те са с 5 звезди.

Добре се справят още Buick - 98,31% от моделите са с 5 звезди, следвани от Acura (98,18%), Honda (94,59%), Mazda (92,73%), BMW (91,30%), Audi (90,27%) и др. В същото време има 4 марки - Mini, Fiat, Smart и Suzuki, които през последните 10 години не са пуснали нито един нов модел, заслужил максимална оценка по време на тестовете за безопасност.

Същото проучване предоставя някои други интересни тенденции в индустрията. Например колите, произведени през 2024, имат най-висок дял от 5-звездни оценки за безопасност в историята. Това идва след лек спад в средните оценки за безопасност през 2022 , за който се смята, че е предизвикан от производителите на автомобили, които използват по-нискокачествени части и микрочипове в разгара на недостига в цялата индустрия.

Важни данни за безопасността идват и от жалбите на клиенти. Оплакванията на потребители, подадени в Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA), дават по-точна оценка за това как се справят превозните средства в реални условия на пътя. И тук лидери са Volvo и Genesis с най-малко оплаквания на автомобил – средно 47. Следват Polestar – 54, Lexus – 68 и Audi – 70.

На обратния полюс – при марките с най-много оплаквания са четири американски производителя. Това са Jeep – 1488, Dodge – 925, Chrysler – 894 и Chevrolet 526.

Данните за оплаквания на клиенти показват и още нещо любопитно – високата безопасност е много важна, но кола с постоянни технически проблеми, проблеми с качеството на изработката или неефективни ADAS системи може да създаде опасни ситуации на пътя. Tesla, например, може да се похвали с перфектен рекорд от 5 звезди според NCAP, но събира 391 оплаквания на автомобил.

fallback
  • #7
    Крокозъбел леееко на ( преди 1 час )
    Ъмчи то Polestar си е Volvo бе.
  • #6
    анонимен ( преди 2 часа )
    Много показателно беше, когато НКАП промени теста за страничен сблъсък. Японците окапаха, а марките, които наистина се грижат за безопасността, се справяха добре и преди, и след.
  • #5
    анонимен ( преди 2 часа )
    Най-показателна е статистиката от реални катастрофи. Общо-взето резултатите съвпадат, с едно забележимо изключение - японските марки причиняват най-тежки наранявания и смърт. Явно японците са овладели до съвършенство маменето на краш тестовете - колата се проектира така, че да мине теста, а не да е безопасна във възможно най-много ситуации.
  • #4
    анонимен ( преди 6 часа )
    волво са силно надценен автомобил не случайно китайци ги купиха а другите измислени шведи сааб така и останаха на бунището в автоиндустрията
  • #3
    анонимен ( преди 7 часа )
    Ето това е основната причина поради която карам и ще карам Волво. Безопасни са!!! Да пази Господ, но в случай на катастрофа, Волво ти дават най-голям шанс да оцелееш. Волво до живот!!!
  • #2
    popa ot razgrad ( преди 7 часа )
    винаги съм казвал че въртящия момент който при електричките се предава светкавично на задвижващите колелета е много опасен, особено при мокър и хлъзгав път за тия с предно предаване, а за тия със задно предаване е още по-опасен...предаване 4х4 би трябвало да е задължително за електричките...
  • #1
    анонимен ( преди 8 часа )
    Краварски *** класации не ни интересуват или бъркам,да не сме вече щат на краварника? А,продажници ск ап ани?
fallback
Последни