Испания е огромна сила в моторните спортове сега. Но преди три десетилетия всичко по темата се изчерпваше с едно име - Карлос Сайнц. Пилотът водеше люти битки с титани като Юха Канкунен, Дидие Ориол, Колин Макрей и Мики Биазион за Световната купа. Чак годни по-късно Испания получи голяма звезда и във Фомула 1 - Фернандо Алонсо.
Пак в онези времена имаше куп автомобили, които щяха да си извоюват легендарен статут. Цяло поколение израсна с Ford Sierra и Escort Cosworth, Toyota Celica, Audi Sport Quattro, Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer ... А също и грандиозната Lancia Delta Integrale.
Последната се превърна в "страшилището" на шампионата. Ерата на доминация започна през 1987 година, когато Lancia спечели повече от 80% от състезанията на Световния рали-шампионат. През същата година първата HF 4WD версия помогна на Канкунен да спечели първата си световна титла. На следващата се появи версията Integrale, с която Мики Биазион взе короната през 1988 и 1989 година.
Талантът на Карлос Сайнц го направи световен шампион през 1990-а с Toyota. Но испанецът не може да попречи на титлата при конструкторите да отиде при Lancia, която същата година пусна 16-клапановия вариант на своя Integrale.
През 1991 година Канкунен отново стана шампион с 16-клапановия Delta Integrale. На следващата Карлос си върна короната със Celica Turbo 4WD ... Но отново Lancia стаkа шампион при конструкторите.
През 1993-а нещата изглеждаха като по-лоши от всякога за испанеца. Той най-накрая се качи в Delta Integrale! Но колата всъщност не беше официална за отбора на марката (принадлежеше на Jolly Club , сателитен тим). Това не изглеждаше за феновете като пречка Сайнц да спечели третата си титла. Тази, която никога не дойде. Съюзът между испанеца и Lancia, спонсорирана от Repsol, можеше да бъде описан само като „катастрофа“.
В Монте Карло той завърши на 14-то място, след като претърпя, наред с други инциденти, излизане от пътя заради парче лед. Неговият отбор дори не отиде в Швеция. В Португалия пък испанецът се обърна при наклон и направи пет салта. По-късно в Корсика той не успя да се качи на подиума, въпреки че колата получи редица подобрения в механиката и кормилното управление. Едва на Акропола - Сайнц постигна второ място след Биазион. Това беше най-добрият му резултат за сезона.
След това ще дойде Аржентина и ново изоставяне поради проблеми с двигателя. Сайнц завърши четвърти в Нова Зеландия, а в Австралия излетя от трасето. Гръмна скандал в Сан Ремо, в който Карлос стана втори, но беше дисквалифициран. Оказа се, че колите на Lancia са използвали забранено гориво. В Каталуния го споходи електрически проблем.
Поне взе последното рали Сиудад де Овиедо в това, което се оказа финалната важна победа за Delta Integrale. Това, което беше мечтата за перфектна двойка, завърши като кошмар. Испанецът се отчая и влезе в преговори за Subaru, за да се върне към победите.
Но Lancia Delta Integrale, още повече с такъв пилот, е съкровище за всеки фен. За да видите кола на Сайнц за продажба е събитие, което може да се случи само веднъж на десетилетие. Тази е бройка от 1991 година, която принадлежеше на официалния отбор на Lancia. С нея са се състезавали и Канкунен, и Ориол. Автомобилът е оборудван с 2.0-литров четирицилиндров двигател , който произвежда над 300 коня. Има шестстепенна трансмисия Lancia Abarth R90 и разбира се използваше задвижване на всички колела.
Това е колата, гласи рекламата на търга, с която Lancia постигна победа в Световната купа (не е изяснено коя). Тогава с реклама на Martini. Сегашният собственик на бижуто обаче не искаше да го върне към въпросната конфигурация, а да го запази в тази при Карлос Сайнц. Нищо, че кариерата му с Lancia не беше успешна.
Така през 2019 година баровецът го закара в център, специализиран в реставрациите. И помоли лично Мики Биазион за помощ, тъй като малцина имат познанията на французина. Нормално, този тип реставрация се прави, когато човек има идеята да продаде колата незабавно. Но нейният собственик я поддържаше перфектна и също толкова готова, колкото Сайнц я намираше всеки път, когато отиде на тест за Световната купа.
Всичко си има край. Сега маниакът реши да пусне бижуто си за продажба чрез реномирания британски търговец Duncan Hamilton Rofgo. Той е специализиран при най-търсените състезателни автомобили. Цената е 425 000 паунда или 511 444 евро. Това са много пари! Не и за някой като Карлос Сайнц младши, нали?