fallback

Eксперти: Редките метали за електромобили са на изчерпване!

Недостигът на литий, манган и графит ще окаже влияние върху производството на EV

Глобалният преход на автомобилната индустрия към електрически превозни средства се ускорява все повече, въпреки че тази година има отлив от страна на купувачите. На този фон последният доклад на McKinsey предупреждава за значително напрежение във веригата за доставки на критични материали за батерии, като това ще се усети много осезателно през 2030 година.

Очаква се продажбите на електрически превозни средства да нараснат от 4.5 милиона единици през 2023 година до 28 милиона годишно до края на десетилетието. Това безпрецедентно нарастване на производството обаче оказва натиск върху наличието на основни материали като литий, манган с висока чистота и графит.

Въпреки че батериите с литиево-железен фосфат (LFP) намаляват зависимостта си от оскъдни материали като кобалт и никел, те все още разчитат в голяма степен на литий, манган и графит. Преминаването към LFP батерии осигурява известно облекчение за индустрията, но тя започва да не се справя с дисбаланса във веригата за доставки.

Освен това добивът на суровини и преработката на тези материали представляват около 40% от общите емисии на батериите за електрически превозни средства. Докладът на McKinsey подчертава, че намаляването на емисиите при тези процеси е от решаващо значение, а към момента това няма как да се случи.

За щастие има няколко нови технологии за производство на батерии, които ще достигнат производствени нива до 2030 година и именно в тях е надеждата на производителите. Основно става дума за няколко нови формули за батерии в твърдо състояние, които използват различни материали.

И вече има няколко тестови съоръжения за възстановяване на литий от геотермални водни източници. Но ако търсенето на електромобили се засили, а новите технологии не станат серийни, то тогава ще се стигне до сериозен недостиг на основните суровини за батерии и производството им ще забуксува.

fallback
  • #14
    Плюс минус ( преди 11 месеца )
    Пак ли минусчета? Прочете ли статията за която гостенина даде линк? В нея няколко пъти съм споменал геометрична прогресия 50% от 2014 до 20 милиона продажби през 2030. Но винаги е било ВЪПРОС, а не твърдение. Аргументите за моите твърдения са в #53 и #54, които са напълно актуални и днес, но не се отнасят за Тесла А за китайците. Ако утре същите аргументи се отнасят за Toyota, аз ще съм по-голям фен на Toyota и от вас, защото не съм сектант на марка, личност или народност, а на ЛОГИКАТА
  • #13
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Tesla се хвали с рекордни продажби и тази година 4 Април 2022#59 Няма никакви гаранции, че всяка година ръстът ще е точно 50%. Както виждаш, някоя година е нагоре някоя надолу от 50%, но средния ръст реално е над 50% за последните 8 г. и Тесла изпреварва графика, който уж беше невъзможен.Точно затова ви питам кога Тесла ще започне да изостава от този график според вас, но отговор не получавам, когато говорим за цифри. Бягате жестоко от реалността и имате нереалистични представи и ВЯРВАНИЯ.
  • #12
    Hvaliprats ( преди 11 месеца )
    Тротинетке, аз също имам спомени че твърдеше за 20 милиона през 2030 и 50% ръст всяка година. Както и да е, кажи сега какви са ти прогнозите за 2024, 25, 26 и 27 че да ти се смеем всяка година.
  • #11
    Гостенино психопат ( преди 11 месеца )
    Прочете линка който самият ти даде като "доказателство"? Той доказва само, че продължаваш да си функционално неграмотен, щом трета година не разбираш, че таблицата с 50% ръст до 2030 е ВЪПРОС. ВЪПРОС, който задавам пета година и след 100 пъти задаване към почти всички анти електрически никове, никой нямаше топки да отговори през коя година ще прекъсне ГЕОМЕТРИЧНАТА ПРОГРЕСИЯ. Тоест отново доказваш че си ГНУСЕН ЛЪЖЕЦ, С ДЕФИЦИТ НА ВНИМАНИЕ.
  • #10
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Екстра тамън да се махат електрокарите
  • #9
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Ново 20, сега пък батарейки няма, до оня ден купувачи нямаше
  • #8
    анонимен ( преди 11 месеца )
    До Гост.Не си губи времето да публикуваш полюциите на митичния бъстър.Ще отрича до последно като партизанин на разпит.Пак нещо не сме го разбрали,че сме функционално неграмотни,че нямаме топки да си признаем грешките.Цялият отбор на антиелектриците му знаем триковете.
  • #7
    Гост ( преди 11 месеца )
    Теслю митичен, многократно съм публикувал Екселските ти таблици с врачуване.Даже спорихме половин година що е то геометрична прогресия и дали е възможно да продължи 20 години растеж по геометрична прогресия.Математик и икономист та дрънка.
  • #6
    До 4 ( преди 11 месеца )
    Психопат, омръзна ми да ти обяснявам че нямам такава сестра с която да си спал. Спри с лъжите. Дай източник на тази лъжа? Всеки път като дадеш източник се оказва че си функционално неграмотен и не си разбрал написаното, защото винаги съм твърдел че Тесла никога няма да продаде 20 милиона през 2030 или когато и да е. Толкова с гнусните ти лъжи. Досаждаш вече с твоя дефицит на внимание ! Гнусар!
  • #5
    Пак лъжи? ( преди 11 месеца )
    "Очаква се продажбите на електрически превозни средства да нараснат от 4.5 милиона единици през 2023 "Източник: Global EV Sales for 2023 22 Jan 2024 ...Глобалните продажби на EV продължиха според очакванията ни в началото на 2023 г. Общо 14,2 милиона нови електрически превозни средства с батерии (BEV) и Plug-in хибриди (PHEV) бяха доставени през 2023 г., което е увеличение от +35%. 10 милиона бяха чисто електрически BEV и 4,2 милиона бяха Plug-in Hybrid (PHEV) и Range Extender EV (EREV).
fallback
Последни