Феновете на на мощни коли в Европа и Близкия изток скоро ще получат достъп до пълната гама нови модели Charger на Dodge, като продажбите ще започнат в края на следващата година, обявиха от концерна Stellantis.
В последно време се появиха много спекулации относно бъдещето на легендарния модел, след като той остана без двигатели Hemi V8 и получи изцяло електрическа версия. От Dodge сега официално обявяват, че двата варианта - с ДВГ и EV, ще бъдат пуснати на Стария континент, като клиентите ще могат да избират между варианти с две и четири врати.
Първият Charger от ново поколение, пуснат в продажба в САЩ, е Charger BEV с две врати, известен като Charger Daytona. Предлага се в две конфигурации. Базовият модел разполага с два електрически мотори, произвеждащи 456 к.с. и 547 Нм въртящ момент, захранвани от батерия със 100,5 kWh. По-мощната версия - Daytona Scat Pack, предлага 630 к.с. и 849 Нм, като ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди.
За тези, които предпочитат класическото задвижване с бензинов двигател, също ще се предлагат две версии на купето и седана Charger. Те са оборудвани с 3,0-литровия, 6-цилиндров двигател Hurricane, който стандартно развива 420 к.с. и 637 Нм, но е достъпен и в по-мощен вариант - 550 к.с. и 746 Нм. Ръчните скорости обаче отиват в историята, като и два двата модела ще е достъпна само новата осемстепенна автоматична трансмисия 880RE, базирана на ZF модула от четвърто поколение, който заменя TorqueFlite 8HP70, използвана в предишните Charger и Challenger.
Феновете на Dodge ще имат и още един повод за радост, тъй като от компанията обявиха, че удължават производството на Durango R/T и SRT Hellcat, оборудвани с 5,7- и 6,2-литров двигател Hemi V8. Двата модела трябваше да останат на конвейера до края на тази година, но сега от Dodge обявиха, че те ще се произвеждат и през следващата.
Промяната в плановете се дължи отчасти на „пазарното търсене и обратната връзка с клиентите“, като други подробности не бяха разкрити. Факт е обаче, че Dodge обяви, че ще запази двигателите Hemi, след като главният изпълнителен директор на Stellantis - Карлос Тавареш, беше отстранен от управата. А именно той настояваше за премахването на мотора, въпреки силната опозиция от страна на американските мениджъри.