fallback

Stellantis реши основен проблем на зимното шофиране

Компанията патентова система, предпазваща колелата от сняг и лед

Автомобилният гигант Stellantis патентова система за подгряване на калниците, която ще реши проблема с натрупването на сняг и лед през зимните месеци. Новата технология беше описана в заявка, публикувана от Службата за патенти и търговски марки на САЩ (USPTO).

Новата система включва използването на електрически нагревателен елемент, вграден между купето на автомобила и обшивката на калника. Устройството ще получава захранване от автомобила, осигурявайки ефективно отопление и топене на сняг и лед, което значително ще подобри работата на автомобила в студен климат.

Stellantis също така обмисля използването на проводящ филм, който може да се нанесе директно върху повърхността на обшивките на калниците. Това решение е идеално за електрически превозни средства и хибриди, където енергията за нагревателните елементи ще идва от батерии.

Основната цел на новата система е да предотврати образуването на снежни и ледени блокове в калниците, които могат да паднат на пътя, създавайки опасност за останалите водачи. В допълнение, тази технология ще предпази камерите и сензорите на системите за подпомагане на водача от блокиране, а също така ще гарантира безпроблемната работа на прибиращите се стъпала на пикапите.

Както отбелязва Stellantis в приложението, снегът и ледът могат да се натрупат и да образуват големи парчета. Те могат да се счупят неочаквано и да създадат неприятна изненада за водачите отзад или да покрият камери и сензори, използвани за системи за подпомагане на водача, както и да повредят подвижните странични стъпала - като тези, налични в пикапите Ram на Stellantis.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 5 часа )
    това с изкачащи и прибиращ дръжки кой и защо го е измислил не ми е ясно по непрактично и трудно за отваряне не знам дали може да бъде проектирано
  • #3
    До 2 ( преди 8 часа )
    Не става въпрос само за батерията. От Тесла много хитро размразяват изскачащите дръжки от вратите и вратичката на порта за зареждане. Когато отоплителната система вкарва свеж въздух отвън, той трябва да излезе от някъде. При Тесла част от него излиза точно покрай дръжките и порта за зареждане и по този начин, затопления въздух от купето, при напускане на автомобила загрява дръжките, камерите и порта за зареждане. Затова се препоръчва да се включи отоплението 10-15 мин преди да влезеш в автомоби
  • #2
    анонимен ( преди 9 часа )
    От Тесла по големи изобретатели няма.За подгряването на батерията през зимата и охлаждането на батерията през лятото иде реч.
  • #1
    анонимен ( преди 9 часа )
    големи изобретатели допълнително да товариш електрическата система вместо да ползваш топлината от двигателя
fallback
Последни