fallback

В Русия признаха: Китайските марки ни довършиха!

АвтоВАЗ спря производството и на двата си модела

Най-големият руския производител АвтоВАЗ временно спира и двата си модела - Lada Vesta и Niva, като причината е тежката ситуация на вътрешния си автомобилен пазар. Това призна президентът на компанията Максим Соколов в интервю за една от руските телевизии.

Соколов обясни, че заводът вече е изпълнил годишния си план, произвеждайки над 500 000 автомобила. По-нататъшното производство за попълване на складове в условията на икономическа нестабилност обаче стана непрактично. Соколов посочи като причина повишаването на основния лихвен процент на Централната банка, което пряко влияе върху покупателната способност и отпускането на кредити за автомобили.

По-важният фактор, който шефът на АвтоВАЗ изтъкна, е влиянието на китайските автомобилни производители, които активно внасят свои модели в Русия. Според Соколов повече от 500 000 китайски автомобила вече са натрупани на руския пазар, което оказва натиск върху търсенето и ограничава повишаването на цените.

В същото време Соколов подчерта, че увеличението на таксите за рециклиране все още не е имало забележим ефект върху пазара. Значителни запаси от автомобили, внесени от китайски марки, засега спомагат за поддържането на стабилността. Въпреки това, според прогнозите на АвтоВАЗ, ситуацията може да се промени не по-рано от средата на следващата година, когато запасите започнат да намаляват.

Паузата в производството на Lada Vesta и Niva се дължи и на необходимостта да се балансират производствените обеми и реалното търсене. Соколов твърди, че компанията продължава активно да се адаптира към настоящите пазарни условия, като формира планове за следващата година, като взема предвид всички предизвикателства, включително конкуренцията и икономическата ситуация.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 9 часа )
    Не зная Петре от де ги вадиш тия простотии дет ги пишеш,но Авто ВАЗ има достатъчно поръчки за военните и въобще това което е написано от теб или загубен в превода,както винаги ли просто са пуснеш по политиката за ад те оставят на върха,че иначе ще те сринат и закрият.
  • #7
    анонимен ( преди 9 часа )
    А , много ви здраве от вожда Путин , не китайците ви довършиха :)
  • #6
    анонимен ( преди 9 часа )
    РусНАЦИте имат висок стандарт на живот, основният им лихвен процент е 21%, реална годишна инфлация 30%, обезценена валута. Нзн защо бг копейките ходят да заработват по Европа, а не в Русия.
  • #5
    анонимен ( преди 10 часа )
    "Соколов обясни, че заводът вече е изпълнил годишния си план, произвеждайки над 500 000 автомобила" - Превод от соц-реализъм на български: Обещахме на вожда 500 000, защото ни притисна. Реално произведохме 50 000, от които продадохме 25 000, защото моделът няма дори въздушни възглавници и ABS.
  • #4
    анонимен ( преди 10 часа )
    Московецът ще хвърли вината върху всеки, освен върху себе си.
  • #3
    анонимен ( преди 12 часа )
    Руснаците нали са много добри във всичко и са си самодостатъчни. Защо не си направят сами хубави коли? Ами модерните западни заводи ги ползват за дървопреработване, подариха ги на китайците да слагат руски емблеми (сделани в Китай) или произвеждат ребрандирана Дачия, със стари технологии от Дачия в завода на Дачия. Малкото техни си технологии не са мръднали съществено от 25-30 години.
  • #2
    анонимен ( преди 12 часа )
    И аз не мисля че проблема на Лада е в китайците. Дръпнатите продават с 50-100% надценка спрямо вътрешният им пазар. И Лада остава значително по-евтина. Та по-скоро проблема е че руснаците не искат евтина Жигула, искат нещо по-така ако ще и скъпо китайско да е. Факта че продължава ударния внос през трети страни на западни коли излизащи златни, го потръждава.
  • #1
    Вин ( преди 12 часа )
    В друг анализ тези дни, се отбелязва, че и част от китайските марки, особено по-малките фирми, се изтеглят от руския пазар поради свръх конглокенцията и еднотипните модели на предлагане, както и проблеми с ниското качество и постоянно обезценяваща се валута!
fallback
Последни