fallback

В Русия признаха: Китайските марки ни довършиха!

АвтоВАЗ спря производството и на двата си модела

Най-големият руския производител АвтоВАЗ временно спира и двата си модела - Lada Vesta и Niva, като причината е тежката ситуация на вътрешния си автомобилен пазар. Това призна президентът на компанията Максим Соколов в интервю за една от руските телевизии.

Соколов обясни, че заводът вече е изпълнил годишния си план, произвеждайки над 500 000 автомобила. По-нататъшното производство за попълване на складове в условията на икономическа нестабилност обаче стана непрактично. Соколов посочи като причина повишаването на основния лихвен процент на Централната банка, което пряко влияе върху покупателната способност и отпускането на кредити за автомобили.

По-важният фактор, който шефът на АвтоВАЗ изтъкна, е влиянието на китайските автомобилни производители, които активно внасят свои модели в Русия. Според Соколов повече от 500 000 китайски автомобила вече са натрупани на руския пазар, което оказва натиск върху търсенето и ограничава повишаването на цените.

В същото време Соколов подчерта, че увеличението на таксите за рециклиране все още не е имало забележим ефект върху пазара. Значителни запаси от автомобили, внесени от китайски марки, засега спомагат за поддържането на стабилността. Въпреки това, според прогнозите на АвтоВАЗ, ситуацията може да се промени не по-рано от средата на следващата година, когато запасите започнат да намаляват.

Паузата в производството на Lada Vesta и Niva се дължи и на необходимостта да се балансират производствените обеми и реалното търсене. Соколов твърди, че компанията продължава активно да се адаптира към настоящите пазарни условия, като формира планове за следващата година, като взема предвид всички предизвикателства, включително конкуренцията и икономическата ситуация.

fallback
  • #14
    До #13 ( преди 2 часа )
    Ти си противоречиш. Първо митата били ползвани десетилетия, после не били работели. Ако не работят, как така се ползват десетилетия (в действителност столетия)?
  • #13
    анонимен ( преди 3 часа )
    Цял свят от десетилетия ползва мита за защита на родното производство и явно десетки хиляди икономисти още не са забелязали че не работят, но добре че ти си вътре в нещата.
  • #12
    Тинтири_минитири ( преди 4 часа )
    До 11: Митата не са били решение никога, няма да бъдат и сега! Стой та гледай!
  • #11
    до тинирито ( преди 4 часа )
    Да но има една огромна разлика. Руснаците нямат избор освен да пуснат китайците - без тях се връщат 30 години назад. Докато в Европа работят чрез митата да го избегнат този сценарии.
  • #10
    Тинтири_минитири ( преди 4 часа )
    За тези дето така хубаво се смеят... китайците идват и за ерропейските марки и когато приключат с тях никак няма да ви е смешно. Знаете какво е казал народа за този дето се смее и за този дето копае гроб... ще ви изчезне усмивчицата и на вас.
  • #9
    анонимен ( преди 4 часа )
    До 6 дрън,дрън та пляс по педалското дупе,това е твоята работа дженди.Опитваш се нещо да кажеш,но накрая излиза едно голямо пръъц и после едно кафяво дрииис.
  • #8
    анонимен ( преди 4 часа )
    Не зная Петре от де ги вадиш тия простотии дет ги пишеш,но Авто ВАЗ има достатъчно поръчки за военните и въобще това което е написано от теб или загубен в превода,както винаги ли просто са пуснеш по политиката за ад те оставят на върха,че иначе ще те сринат и закрият.
  • #7
    анонимен ( преди 4 часа )
    А , много ви здраве от вожда Путин , не китайците ви довършиха :)
  • #6
    анонимен ( преди 4 часа )
    РусНАЦИте имат висок стандарт на живот, основният им лихвен процент е 21%, реална годишна инфлация 30%, обезценена валута. Нзн защо бг копейките ходят да заработват по Европа, а не в Русия.
  • #5
    анонимен ( преди 6 часа )
    "Соколов обясни, че заводът вече е изпълнил годишния си план, произвеждайки над 500 000 автомобила" - Превод от соц-реализъм на български: Обещахме на вожда 500 000, защото ни притисна. Реално произведохме 50 000, от които продадохме 25 000, защото моделът няма дори въздушни възглавници и ABS.
fallback
Последни