fallback

В Русия признаха: Китайските марки ни довършиха!

АвтоВАЗ спря производството и на двата си модела

Най-големият руския производител АвтоВАЗ временно спира и двата си модела - Lada Vesta и Niva, като причината е тежката ситуация на вътрешния си автомобилен пазар. Това призна президентът на компанията Максим Соколов в интервю за една от руските телевизии.

Соколов обясни, че заводът вече е изпълнил годишния си план, произвеждайки над 500 000 автомобила. По-нататъшното производство за попълване на складове в условията на икономическа нестабилност обаче стана непрактично. Соколов посочи като причина повишаването на основния лихвен процент на Централната банка, което пряко влияе върху покупателната способност и отпускането на кредити за автомобили.

По-важният фактор, който шефът на АвтоВАЗ изтъкна, е влиянието на китайските автомобилни производители, които активно внасят свои модели в Русия. Според Соколов повече от 500 000 китайски автомобила вече са натрупани на руския пазар, което оказва натиск върху търсенето и ограничава повишаването на цените.

В същото време Соколов подчерта, че увеличението на таксите за рециклиране все още не е имало забележим ефект върху пазара. Значителни запаси от автомобили, внесени от китайски марки, засега спомагат за поддържането на стабилността. Въпреки това, според прогнозите на АвтоВАЗ, ситуацията може да се промени не по-рано от средата на следващата година, когато запасите започнат да намаляват.

Паузата в производството на Lada Vesta и Niva се дължи и на необходимостта да се балансират производствените обеми и реалното търсене. Соколов твърди, че компанията продължава активно да се адаптира към настоящите пазарни условия, като формира планове за следващата година, като взема предвид всички предизвикателства, включително конкуренцията и икономическата ситуация.

fallback
  • #19
    Аз ( преди 11 месеца )
    Най -интересно е да четеш мненията на "експерти" , които никога не са си купували Нов автомобил . Особено забавни са тези , дето правят анализи на база на една статия , създадена "обективно" от "запознат" със ситуацията
  • #18
    До тинтирито ( преди 11 месеца )
    Така е. За това, рашата да не копае гроб за Украйна. Защото както гледаме, сам падна в него.
  • #17
    Обърнаха ( преди 11 месеца )
    От коли на ракети в това по-ги бива.
  • #16
    До пропов ( преди 11 месеца )
    Това не е лошо да го обясниш на шефа на ford, чиито ежедневен автомобил е с марка xiaomi и си го кара за кеф, казвайки че за нищо на света не би се разделил с него! Ама той сигурно не разбира от автомобили, нали все пак произвежда някакви мустанги, които никой не желае да погледне.
  • #15
    Пропов ( преди 11 месеца )
    Между китайско или съветско, моят избор би бил да се гръмна или евентуално миграция в бяла държава.
  • #14
    Гробаря ( преди 11 месеца )
    Да ама статията е писана от български журналист завършил във факултета
  • #13
    До #13 ( преди 11 месеца )
    Ти си противоречиш. Първо митата били ползвани десетилетия, после не били работели. Ако не работят, как така се ползват десетилетия (в действителност столетия)?
  • #12
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Цял свят от десетилетия ползва мита за защита на родното производство и явно десетки хиляди икономисти още не са забелязали че не работят, но добре че ти си вътре в нещата.
  • #11
    до тинирито ( преди 11 месеца )
    Да но има една огромна разлика. Руснаците нямат избор освен да пуснат китайците - без тях се връщат 30 години назад. Докато в Европа работят чрез митата да го избегнат този сценарии.
  • #10
    Тинтири_минитири ( преди 11 месеца )
    За тези дето така хубаво се смеят... китайците идват и за ерропейските марки и когато приключат с тях никак няма да ви е смешно. Знаете какво е казал народа за този дето се смее и за този дето копае гроб... ще ви изчезне усмивчицата и на вас.
fallback
Последни