fallback

Смяната на ДВГ с ЕV поставя още един проблем - безопасността

Електромобилите понякога са „брутално“ бързи и това води до повече инциденти, алармират експерти и застрахователи

Много от електромобилите на пазара предлагат мощност на бензинова спортна кола и това се оказва проблем за безопасността най-вече заради светкавичното ускорение на превозните средства, задвижвани изцяло на ток. При някои от тях то е определяно дори като „брутално“, тъй като то превъзхожда представянето дори на мощни модели с ДВГ.

Според водещи застрахователни брокери от Европа и Великобритания, цитирани от Autocar, прекомерната производителност на електромобилите е причината, поради която те участват в повече инциденти в сравнение с бензинови и дизелови модели. И причината най-често е една - те са прекалено бързи.

„Изплатените обезщетение за злополуки са с 26% повече в сравнение с превозни средства с ДВГ“, разкрива Карл Шукър, главен изпълнителен директор на Howden UK&I Retail - застрахователен брокер с 220 офиса в Обединеното кралство и Ирландия.

„Защо EV катастрофират по-често? Защото са много по-бързи, като това важи особено за колите с висока производителност. При тях проблемът е не само мощността, но и начинът, по който се доставя. Това става мигновено и обърква шофьорите", обяснява Шукър.

Автомобилни експерти предупреждават, че изживяването зад волана на ЕV може да бъде много различно в сравнение с кола с ДВГ. В същото време обаче честотата на нараняванията на шофьорите и пътниците в електромобили е много по-ниска, тъй като те са оборудвани с по-високи технологии и са по-безопасни.

По-високите нива на злополуки са сред причините, поради които електромобилите са по-скъпи за застраховане от автомобилите с ДВГ. Също така, поне на Острова, средната цена на ремонт на ЕV е по-висока от тази на превозно средство с ДВГ. Времето за ремонт също е повече - с около 14%, като това се дължи и на недостига на подходящо квалифицирани техници.

Потвърждение на опасенията на застрахователите идва и от най-голямата компания за автомобили под наем в света Hertz, която иска да са раздели с 20 000 от своите Tesla. Една от основните причини за това е, че те са участвали в много повече инциденти в сравнение с превозните средства с ДВГ.

fallback
  • #10
    Жицата ( преди 13 минути )
    Ти да видиш. Истината за Hertz излезе наяве.
  • #9
    анонимен ( преди 27 минути )
    Хехех, Тротка.Превъзходство на електромобилите му се привидяло.
  • #8
    анонимен ( преди 2 часа )
    Статията е доста поучителна и показна, че превъзходството на електромобилите е опорочено от неумението и неподготвеността на клиентите и механиците. Стана ясно и защо компанията за автомобили под наем се разделя с електричките. Не е защото имат проблем, а защото в момента не им изнася на бизнеса. По подобен начин и Конкорд не е бил подходящ за бизнес самолет, макар и да е превъзхождал всички други самолети. Но там има и други разлики, които го правят неприложим. Докато електрификацията е неизбеж
  • #7
    До Скъсани боксерки ( преди 2 часа )
    По-скоро ДВГ-истите не могат да карат електрички. Като свикнат и всичко ще е наред.
  • #6
    Скъсани боксерки ( преди 3 часа )
    Белите не могат да скачат, а електрокаристите не могат да шофират!.....
  • #5
    q ( преди 4 часа )
    Пропов - един такъв като тебе "ценител" в момента обикаля из квартала и гърми с избушения си пърдак. Сам не осъзнава колко е смешен с 20 годишният си премиум. След като имат пари хората, ще са свободни да си купят каквото ги кефи. Особенно ако не е ДВГ пърдак, с който тровят себе си и околните. 500+ такива всезнайковци сте виждали на картинка или естествено когато Ви ги продадат осма ръка.
  • #4
    Пропов ( преди 6 часа )
    Абе на кривата ракета космоса и пречи. Феноменът с шоферите на електрокари е следният - те не знаят за какво си дават парите. Изобщо и хабер си нямат какво е истинска мощна кола и какво да очакваш от нея. Те са едни позьори и нищо друго. Ако си в час с колите, обичаш мощните и луксозни седани и имаш вкус, душа и сърце за тия неща, няма да си купиш EV. Та някви новобогаташчета, първенюта и ИТ зомбита, изобщо нямат представа какво са 500+ коня и какво да правят с тях. Очевиден факт!
  • #3
    анонимен ( преди 6 часа )
    2ри, много си в грешка, но коледно, помечтайте си малко е-колите да поевтинеят като (ако) станат масовка. А колкото до застраховките, ами и те няма да паднат, но да помечтайте си сега празнично
  • #2
    анонимен ( преди 8 часа )
    Повечето електрички на пазара са от високия клас, почти няма малки коли с батерия. Като почнат да се правят масово ниския и средния клас автомобили с електрически двигатели, то тогава ще паднат и разходите на застрахователните.
  • #1
    анонимен ( преди 9 часа )
    Едно време беше популярна една песен на Васко Кеца - " Със 100 километра в час аз летя" по онова време и с онезия автомобили, само самоубийците караха с 100 километра в час. Ако днес трябва да бъде написана подобна песен за 100 километра в час, тя ще е нещо от сорта " със 100 км в час аз пълзя" . Времената се променят, а с тях и навиците и уменията на шофьорите.
fallback
Последни