fallback

Потвърдено: Honda Prelude се завръща със симулиране на смяната на скоростите

Легендарната спортна кола би трябвало да сподели хибридно задвижване с новата Civic

Тази кола има много фенове в България и те със сигурност няма търпение да видят новото поколение. Задаващият се Prelude на Honda ще получи най-новата технология „S Shift“, която според фирмата симулира „звука и усещането при бърза автоматична смяна на предавките“.  Звучи малко мистериозно, но да видим.

 

Техническите подробности за S Shift все още не са разкрити, въпреки че се знае - ще работи с хибридното задвижване на компактното купе. Хибридната система на Honda в Civic е съчетана с CVT (безстепенна трансмисия), но по-вероятно е да видим адаптация на всичко това. Виртуалните предавателни числа ще могат да осигурят по-традиционно шофиране.

Много други марки наскоро преразгледаха използването на симулирани предавки. Изцяло електрическият Hyundai Ioniq 5 N може да достави виртуални „електронни превключвания“. Toyota дори патентова симулирана ръчна скоростна кутия за електрически автомобили. Твърде е възможно следващо поколение на Lexus да бъде избрана да използва точно тази технология.    

Що се отнася до Prelude, той първоначално беше разкрит като почти производствена концепция на автомобилното изложение в Токио през 2023 година с дата на пускане на пазара през 2025-а. След това от Honda официално съобщиха, че колата ще се появи на пазарите в Европа през 2026.

Auto Express имаше шанс да се доближи до прототипа, който ще изглежда почти идентичен с готовия автомобил през 2026 г.  Prelude държи фронта в труден сегмент  - не по отношение на съперниците, а заради намаляващото търсене. Само няколко смели компании са намерили начини да създадат достъпна обемна спортна кола в ерата на мания за SUV и все по-строги правила за безопасност. Пример са Toyota GR86 и BMW 2 – но те разчитат на технологии, които вече са в масово производство.      

За разработката на новото купе Prelude хората в Honda нямаха този лукс. Резултатът е особено амбициозна кола, която не просто подновява много обичана табела. Нещо повече, може да постави началото на нова ера на малки, ефективни, привлекателни, хибридни спортни автомобили.

Когато го попитаха какъв вид спортна кола се стреми да бъде Honda Prelude, главният инженер и ръководител на проекта Томоюки Ямагами каза: „Голямата концепция на тази кола е да бъде като планер. Планерите имат две различни характеристики. От една страна, те са проектирани да се плъзгат възможно най-дълго, но от друга страна се използват за каскадьорски полети и трябва да бъдат пъргави и високоефективни. Тези два характера също са обединени в тази кола, за да бъде ефективни от една страна, както можете да видите от дизайна, но и много пъргава от друга.“

Детайли на дизайна

Елегантните пропорции на предното задвижване на Honda Prelude изглеждат по-строги и драматични, отколкото на снимките. Има широка стойка отпред плюс нисък отвор и елегантни фарове, които правят добро първо впечатление. 

Случайният минувач може да не го разпознае веднага като Honda, ако погледне малко по-внимателно линиите на каросерията, ще види препратки към предишните модели на марката. Агресивната линия в задната част на автомобила напомня за второ поколение  Honda NSX. Отзад има и мотиви на Prelude от минали поколения. 

 

Хибридно задвижване

Honda все още не потвърждава детайлите  освен факта, че ще разполага с хибридна технология. Чува се, че оформлението вероятно ще имитира умната система e:HEV на настоящата Honda Civic. Това може да означава 2,0-литров задвижващ агрегат с директно впръскване, естествено пълнене, съчетан с два електрически мотора и тази интелигентна трансмисия със симулирани ръчни скорости. 

В настоящата Honda Civic пиковите стойности за този специфичен хибриден задвижващ механизъм са оценени на 181 к.с. и 232 Нм въртящ момент. Това дава на базовия  хечбек ускорение до 100 км/ч от 7,8 секунди. Използването му в новата Honda Prelude може да доведе до актуализации на тази система. На въпроса Томоюки Ямагами се усмихна - това не е неразумно предложение.

Honda няма непосредствени планове за разширяване на гамата с различни опции за задвижване. Иска моделът първо да бъде приет от клиентите. Въпреки това работата по бъдещото развитие на Prelude чрез потенциални варианти вече е в ход.Шефът беше попитан дали има място за модел Honda Prelude Type R в бъдеще, което предизвика още една усмивка от него - засега неговото създаване не е обсъждано. 

Honda Prelude също ще заимства много от основната архитектура на шасито на Civic, използвайки напълно добавената твърдост и спортна настройка на окачването. Последната Civic Type R даде на екипа за разработка много полезна експертиза, когато става въпрос за настройкитe. Но като цяло  Prelude е предназначена да бъде по-мека на пътя, с повече динамиката на шофиране.

Цени и спецификации

Малко други конкретни подробности за новата Honda Prelude бяха официално обявени. Но като се има предвид основата на автомобила, базиран на Civic, очакваме да бъде около 42 000 до 48 000 евро, когато пристигне на нашия континент през 2026 година.

Джантите, монтирани на тази концепция, изглеждат като производствени спецификации и са разположени на 20-инчови предни и задни гуми с 235-секционен профил. Сравнително широката стойка на Prelude също предполага, че той може да сподели част от основната си геометрия на окачването със Civic Type R. 

Интериорът все още предстои да бъде разкрит изцяло, но ниският преден капак и високото предно стъкло трябва да осигурят добра видимост. Почти сигурно ще има две задни седалки, но агресивно наклоненото задно стъкло на хечбека вероятно ще ги направи достатъчно подходящи и за възрастни.

За запалените фенове на японските  спортни автомобили от 80-те и 90-те добрата новина е, че не само Honda иска да се върне в играта. Продължават слуховете за желанието на Toyota да възроди своето купе Celica, като се говори, че се разработва и нов спортен автомобил MR2. 

   

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 34 минути )
    Имитация на скорости, имитация на дърво, имитация на мляко в кафето, изобщо имитация след имитация.
  • #3
    анонимен ( преди 4 часа )
    #3, това не оскъпява с нищо. Субару го имат при наточените Impreza. Ползат CVT, но имат 8 фиксирани съотношения на конусите и по този начин имат скорости с фиксирано предавателно число. Превключва мигновено. И е добавка на логика към вече инсталирана механика. Има няколко режима на ползване и изглежда ценно. Губи се малко от разход, щото ЦВТ-тата при нормална работа са по-икономични - даже и като ускоряват след определена скорост, оборотите на мотора падат. Ама са неприятни за резки ускорения.
  • #2
    анонимен ( преди 4 часа )
    За всички които се оплакват че колите се тъпчат с напълно ненужни глезотии като електрически стъкла, ABS и климатик например, да си помислят тази екстра колко оскъпява автомобила и кому е нужна? Но доколкото ги познавам, удоволствието да ръчкат скорости може пък да им е по- необходимо от климатика.
  • #1
    анонимен ( преди 5 часа )
    Е защо играят на дребно - само със симулатор на скоростите, направо като симулатор на кола да пускат..
fallback
Последни