fallback

Новият Mercedes CLA ще изминава 1270 км с кратко зареждане

Постижението е възможно с помощта на голяма батерия и авангардна електрическа платформа

Новият електрически Mercedes-Benz CLA обещава да измине 1270 км само с две 10-минутни спирания за зареждане. Поне според инженерите, отговарящи за проекта. Солидното постижението е възможно благодарение на масивната 85kWh батерия плюс авангардна 800V електрическа архитектура на новата MMA платформа и ултрабързи скорости на зареждане. Mercedes твърди, че колата може да „добави 300 км за 10 минути“.

Наскоро марката от Щутгарт разкри, че CLA при тестови условия е успял да измине общо 3715 км за 24 часа в тeхническия център Нардо в Южна Италия. Тимо Стегмайер, старши мениджър за системата за електрическо задвижване на CLA, заяви, че колата е била зареждана 40 пъти и всяка пауза за била от 10 минути.   На хартия (и от пътническата седалка) новият Mercedes CLA има потенциала да поправи грешките на ранните усилия на марката в EV сегмента. Цифрите говорят сами за себе си, а в движение колата се усеща солидно, комфортно и сравнително изискана дори по заснежени наклони и заледени спускания.

Нещо като "нулев технически" тест, както казват родните политици за пазарлъците тези дни, е направен в Австрийските Алпи. Въпреки яркото слънце температурата на 2500 метра е около -15 градуса по Целзий, като замръзналата повърхност е скрита от лек сняг. Тоест, далеч не е идеалната среда за електричка.

 

Но когато въпросната кола се позиционира като истински съперник на Tesla Model 3 , BMW i4 и Polestar 2, както и на китайски нашественици като BYD Seal, трябва да показва сериозно развитие. Домакините не разрешават друг да шофира освен ръководителят на проекта за новия CLA - Оливер Золке. Той е категоричен, че Mercedes „иска да прави нещата по различен начин“ преди да пусне новия модел.

Колата е покрита с червена обвивка, за да контрастира с яркия бял фон. Но очевидно дизайнът няма да се отклони твърде далеч от това, което направи първото и второто поколение CLA толкова популярни.

Кабината също е покрита, като само основният инструментален панел и малките части от привидно изправената информационно-развлекателна система излизат през пукнатини в тъканта. Всичко изглежда доста познато, а и технологиите отдавна са силна страна на Mercedes и новият CLA няма как да е изключение. В това едва ли някой се съмнява.

CLA никога не е бил изключително просторен автомобил, но новият се усеща някак затворен. Золке твърди, че е малко по-висок от стария. Новото е стъклен покрив, който ще бъде стандартен за всички автомобили и ще се простира точно над задната седалка. Засега обаче немците крият и оформлението отзад, а и не дават да се бърка по багажника, под чийто под очевидно е батерията. А всеки отговор на инженерите относно размери - гласи едно и също "сравнимо с предишните или малко повече".

 

Тестваният маскиран в червено CLA – 4MATIC с най-голямата батерия от 85kWh (ще се предлага и версия от 58kWh, със задно предаване) няма проблем да се справи с различните бензинови AMG-та в колоната. Все още липсват данни за производителността на CLA, макар да се чува за общо 381 коня.

От пътническата седалка това се усеща като удобен и добре подреден компактен представителски автомобил. Тих и изискан като Model 3. Съвместимото окачване ще го направи по-удобен от Polestar. Управлението (отново трябва да вземем предвид условията) се чувства по-скоро сигурно отколкото забавен, въпреки че Золке намира колата за „много спортна и пъргава“. Дали ще се справи с BMW i4  - реално ще се разбере на сух път. Ще има ли и AMG версия - шефът просто се усмихва и вдига рамене.

 

Поглед към таблото показва само 195 км при 85 процента заряд. Справедливо е да припомним зверският студ навън, снежната настилка и стила на шофиране на шефа на проекта, който определено не щади енергия. Той е категоричен, че цели 12kWh/100km.

Това засега е изцяло новият Mercedes CLA. Пълното разкриване е планирано за март следващата година -  преди колите да бъдат пуснати в продажба няколко месеца по-късно. Първоначално ще се предлага с едно или двумоторно електрическо задвижване, а после идва бензиново-електрически хибрид през 2026 година. Моделът с четири врати ще бъде последван от нов Mercedes CLA Shooting Brake, както и от заместители на GLA и GLB – плюс техните електрически EQA и EQB еквиваленти.    

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 26 минути )
    Изминал разстоянието от 3000+ км., в тестовата база в Италия,а на терен ша бъде катастрофа и то пълна. За да измине това разстояние в действителност ще му трябват много повече от 24 часа.Глупости и простотии са това да заредиш бързо за въображаеми някакви химерни 300 км,а на терен около и под 200 км.Гледах тестовете тук с електрокарите и от СФ до Пд с едно зареждане зорлем изкарват,а това са 240 км.,че и по-малко защото до Пловдив не стигат въобще,а обръщат на някаква детелина преди Пловдив.
  • #10
    до 9 ( преди 28 минути )
    Лъжльо, който не е докосвал електромобил, пак лъжеш и мажеш. Батерията се зарежда най-бързо от 0%. Защо? Защото колкото повече се вдига заряда, толкова повече се вдига вътрешното и съпротивление, което генерира топлина, която съсипва батерията. С твоята ЛЪЖА пропускаш именно най-бързата зона на зареждане - 0-30%. Добрите електромобили зареждат 0-30% за около 5 мин, а следващите 30% за още 10-15 мин.
  • #9
    Нормално ( преди 1 час )
    Я статията подробно е описано колко е ЗЛЕ колата. Задачата е за първи клас, сметки до 1000. Мечтаят си за 300км за 10 минути зареждане. Т.е. 1270 /300 е 40-50 минути зареждане, доста различно от кратко зареждане. За 24 часа са минали 3715 с 40 зареждания, т.е РЕАЛНО около 90км на едно зареждане. Винаги най-бързото зареждане е 30-80%, т.е. 50% от 85kWh. Или с 40kWh минават 90км, разход 30+ на 100кмм за това купе е много. Обикновено за СУВ е такова. 800V от години е на всички с бързо зареждане.
  • #8
    Илиян ( преди 1 час )
    Заглавие: "... ще изминава 1270 км с кратко зареждане", по-надолу в статията: "Поглед към таблото показва само 195 км при 85 процента заряд". Едното е обещание, другото е в реални условия. Познайте кое какво е.
  • #7
    анонимен ( преди 1 час )
    Преди ревяхме, че CLA идва с двигател Рено, сега ще ревем, че всичко в него е китайско...освен цената!
  • #6
    VAYK ( преди 2 часа )
    CLA е в класа на BMW Grandcoupe, а не на i4 :))) ! От европейците BMW са с най -добри електрички! Незнам как ще го докарат на цена Mercedes, но нещо като Tesla M3 Highland едва ли ще се появи скоро за тия пари:))))
  • #5
    до 3 ( преди 3 часа )
    Прав рок на 800 V е също толкова опасен, колкото на 400 или 200, или 100. По-добре да не те удря. Важното е, че досега не е станал известен нито един случай на токов удар от електромобил, дори след катастрофа.
  • #4
    анонимен ( преди 3 часа )
    За доброто на всички нас, силно се надявам да са настигнали Тесла, защото Ауди не успяха с новата си платформа. На Neue Klasse на BMW също много се надявам. И под настигам имам предвид и ценово, не само технически.
  • #3
    Скъсани боксерки ( преди 3 часа )
    Вече на дневен ред идва въпросът за безопасността на такива електромобили. 800волтова батерия с голям капацитет е нещо наистина опасно. Най-вероятно, всичко е пресметнато, но все пак......Новите краш тестове трябва да имат строги стандарти и в тази област.
  • #2
    q ( преди 3 часа )
    @1 - Особенно ако тези 1270 км. ги минаваш за 2 месеца. Ама се интересуваш живо само за пробега без спиране. А всъщност имаш пари само за 20 годишен мерджак - "неразличим от нов и само за ценители".
fallback
Последни