Новият електрически Mercedes-Benz CLA обещава да измине 1270 км само с две 10-минутни спирания за зареждане. Поне според инженерите, отговарящи за проекта. Солидното постижението е възможно благодарение на масивната 85kWh батерия плюс авангардна 800V електрическа архитектура на новата MMA платформа и ултрабързи скорости на зареждане. Mercedes твърди, че колата може да „добави 300 км за 10 минути“.
Наскоро марката от Щутгарт разкри, че CLA при тестови условия е успял да измине общо 3715 км за 24 часа в тeхническия център Нардо в Южна Италия. Тимо Стегмайер, старши мениджър за системата за електрическо задвижване на CLA, заяви, че колата е била зареждана 40 пъти и всяка пауза за била от 10 минути. На хартия (и от пътническата седалка) новият Mercedes CLA има потенциала да поправи грешките на ранните усилия на марката в EV сегмента. Цифрите говорят сами за себе си, а в движение колата се усеща солидно, комфортно и сравнително изискана дори по заснежени наклони и заледени спускания.
Нещо като "нулев технически" тест, както казват родните политици за пазарлъците тези дни, е направен в Австрийските Алпи. Въпреки яркото слънце температурата на 2500 метра е около -15 градуса по Целзий, като замръзналата повърхност е скрита от лек сняг. Тоест, далеч не е идеалната среда за електричка.
Но когато въпросната кола се позиционира като истински съперник на Tesla Model 3 , BMW i4 и Polestar 2, както и на китайски нашественици като BYD Seal, трябва да показва сериозно развитие. Домакините не разрешават друг да шофира освен ръководителят на проекта за новия CLA - Оливер Золке. Той е категоричен, че Mercedes „иска да прави нещата по различен начин“ преди да пусне новия модел.
Колата е покрита с червена обвивка, за да контрастира с яркия бял фон. Но очевидно дизайнът няма да се отклони твърде далеч от това, което направи първото и второто поколение CLA толкова популярни.
Кабината също е покрита, като само основният инструментален панел и малките части от привидно изправената информационно-развлекателна система излизат през пукнатини в тъканта. Всичко изглежда доста познато, а и технологиите отдавна са силна страна на Mercedes и новият CLA няма как да е изключение. В това едва ли някой се съмнява.
CLA никога не е бил изключително просторен автомобил, но новият се усеща някак затворен. Золке твърди, че е малко по-висок от стария. Новото е стъклен покрив, който ще бъде стандартен за всички автомобили и ще се простира точно над задната седалка. Засега обаче немците крият и оформлението отзад, а и не дават да се бърка по багажника, под чийто под очевидно е батерията. А всеки отговор на инженерите относно размери - гласи едно и също "сравнимо с предишните или малко повече".
Тестваният маскиран в червено CLA – 4MATIC с най-голямата батерия от 85kWh (ще се предлага и версия от 58kWh, със задно предаване) няма проблем да се справи с различните бензинови AMG-та в колоната. Все още липсват данни за производителността на CLA, макар да се чува за общо 381 коня.
От пътническата седалка това се усеща като удобен и добре подреден компактен представителски автомобил. Тих и изискан като Model 3. Съвместимото окачване ще го направи по-удобен от Polestar. Управлението (отново трябва да вземем предвид условията) се чувства по-скоро сигурно отколкото забавен, въпреки че Золке намира колата за „много спортна и пъргава“. Дали ще се справи с BMW i4 - реално ще се разбере на сух път. Ще има ли и AMG версия - шефът просто се усмихва и вдига рамене.
Поглед към таблото показва само 195 км при 85 процента заряд. Справедливо е да припомним зверският студ навън, снежната настилка и стила на шофиране на шефа на проекта, който определено не щади енергия. Той е категоричен, че цели 12kWh/100km.
Това засега е изцяло новият Mercedes CLA. Пълното разкриване е планирано за март следващата година - преди колите да бъдат пуснати в продажба няколко месеца по-късно. Първоначално ще се предлага с едно или двумоторно електрическо задвижване, а после идва бензиново-електрически хибрид през 2026 година. Моделът с четири врати ще бъде последван от нов Mercedes CLA Shooting Brake, както и от заместители на GLA и GLB – плюс техните електрически EQA и EQB еквиваленти.