fallback

50-те най-търсени коли на старо в България

От десетте модела с най-голям ръст, девет са SUV. Рекордна година за Ferrari и Rolls-Royce

Пазарът на употребявани автомобили в България пострада покрай Covid-19 и дефицита на коли в Западна Европа, но ако се съди по актуалната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР, вече се е възстановил напълно. За периода януари-ноември у нас са внесени цели 231 267 леки автомобила втора ръка - със 17% повече от същия период на миналата година, и с 26% повече в сравнение с 2022.              Mercedes GLC е моделът с най-голям ръст в търсенето в сравнение с миналата година, следван от Audi Q5             Всъщност вторичният пазар в момента е по-голям дори отколкото в предкризисната 2019, в която за първите 11 месеца бяха регистрирани 211,151 употребявани автомобила.     

Най-перспективните
10-те модела с най-голям ръст: Mercedes GLC - 69% Audi Q5 - 57% Peugeot 3008 - 55% Jeep Grand Cherokee - 52% Audi Q7 - 49% Nissan Juke - 44% Mazda CX-5 - 41% Hyundai Tucson - 41% Hyundai i30 - 40% VW Tiguan - 38%

Съотношението между продадени нови и стари автомобили, което бе достигнало рекордно ниски стойности тази пролет, сега порасва отново до едно към пет. Освен че расте, търсенето на коли втора ръка започва и видимо да се променя по характер. От 10-те модела с най-голям ръст в търсенето в челната петдесетица девет са SUV - начело с Mercedes GLS, Audi Q5, Peugeot 3008 и Jeep Grand Cherokee. Корейският хечбек Hyundai i30 е единственото изключение в този списък.

На обратния полюс, с най-голям спад в търсенето, са предимно миниванове и малки градски автомобили от В сегмента. На годишна база най-сериозно са намалели регистрациите на Ford C-Max - с 27%, следват Peugeot 307 (-18%), Toyota Corolla Verso (-14%), Peugeot 206 (-14%), Suzuki Swift (-12%), Renault Scenic (-10%).

В класирането по марки голямата германска четворка - VW, Mercedes, BMW и Audi - убедително си остава начело, но Toyota успява да измести Opel от петата позиция. Впечатлява и скокът на Hyundai от 17-о място преди пет години до девето в момента.                    Интересът на българите към скъпи коли втора употреба (в някои случаи - и пета употреба) продължава да расте неудъримо. Регистрациите на Mercedes S-Class и BMW 7 Series са се увеличили с 22% в сравнение с миналата година, на Porsche Cayenne - с 20%, на Audi A8 - с 15%. Още по-драматично изглеждат нещата при най-луксозните марки: по 52% ръст за Ferrari и Lamborghini, 68% за Bentley, а вносът на употребявани Rolls-Royce на практика се е утроил (от 6 броя преди година до 18 сега). Разбира се, в много от тези случаи не става дума за действително употребявани коли, а за внос през т. нар. "автокъщи", за да не се повдигат излишно въпроси за неща като произход на средствата.        50-те най-търсени коли на старо в България (ГАЛЕРИЯ):

       

 

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 9 минути )
    Няма Тесла в класацията.За един приятел Тесльо питам,търсещ си Тесла втора ръка.Сега кара електрическа тротинетка.
  • #4
    до 2каджията ( преди 52 минути )
    жако бидоняка е точно тая ес класа. Ако не точеше ддс и укриваше данъци нямаше да си вземеш ес класа.
  • #3
    Бай Ганьо ( преди 57 минути )
    Юруш на отпадъците от Европата, особено канцерогенните дизеляци. Те са ми особено присърце, обожавам смрадта на разни 320D, CDI, BlueHDI. Само дето не достигат местата в онкологиите, ама после ще му мисля....Малеййй, колко сме много по тез ширини, братчед ***....
  • #2
    анонимен ( преди 1 час )
    Изборът на българина: немско, премиум, 'жип! Т'ва е положението, народ та дрънка!
  • #1
    бако ( преди 1 час )
    S-класата си е S-класа и на 150к. Това не е дачия, френски или някой японски бидон. Даваш 10к лв. смяна на вериги, разни обслужващи неща, профилактика на окачване и после 100к си на цялата газ. На магистралата лепиш 200 и не се усеща пък който иска да кара нов бидоняк къде е все едно баничарка.
fallback
Последни