fallback

50-те най-търсени коли на старо в България

От десетте модела с най-голям ръст, девет са SUV. Рекордна година за Ferrari и Rolls-Royce

Пазарът на употребявани автомобили в България пострада покрай Covid-19 и дефицита на коли в Западна Европа, но ако се съди по актуалната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР, вече се е възстановил напълно. За периода януари-ноември у нас са внесени цели 231 267 леки автомобила втора ръка - със 17% повече от същия период на миналата година, и с 26% повече в сравнение с 2022.              Mercedes GLC Mercedes GLC е моделът с най-голям ръст в търсенето в сравнение с миналата година, следван от Audi Q5             Всъщност вторичният пазар в момента е по-голям дори отколкото в предкризисната 2019, в която за първите 11 месеца бяха регистрирани 211,151 употребявани автомобила.     

Най-перспективните
10-те модела с най-голям ръст: Mercedes GLC - 69% Audi Q5 - 57% Peugeot 3008 - 55% Jeep Grand Cherokee - 52% Audi Q7 - 49% Nissan Juke - 44% Mazda CX-5 - 41% Hyundai Tucson - 41% Hyundai i30 - 40% VW Tiguan - 38%

Съотношението между продадени нови и стари автомобили, което бе достигнало рекордно ниски стойности тази пролет, сега порасва отново до едно към пет. Освен че расте, търсенето на коли втора ръка започва и видимо да се променя по характер. От 10-те модела с най-голям ръст в търсенето в челната петдесетица девет са SUV - начело с Mercedes GLS, Audi Q5, Peugeot 3008 и Jeep Grand Cherokee. Корейският хечбек Hyundai i30 е единственото изключение в този списък.

На обратния полюс, с най-голям спад в търсенето, са предимно миниванове и малки градски автомобили от В сегмента. На годишна база най-сериозно са намалели регистрациите на Ford C-Max - с 27%, следват Peugeot 307 (-18%), Toyota Corolla Verso (-14%), Peugeot 206 (-14%), Suzuki Swift (-12%), Renault Scenic (-10%).

В класирането по марки голямата германска четворка - VW, Mercedes, BMW и Audi - убедително си остава начело, но Toyota успява да измести Opel от петата позиция. Впечатлява и скокът на Hyundai от 17-о място преди пет години до девето в момента.         най-продаваните луксозни коли, България, пазар            Интересът на българите към скъпи коли втора употреба (в някои случаи - и пета употреба) продължава да расте неудъримо. Регистрациите на Mercedes S-Class и BMW 7 Series са се увеличили с 22% в сравнение с миналата година, на Porsche Cayenne - с 20%, на Audi A8 - с 15%. Още по-драматично изглеждат нещата при най-луксозните марки: по 52% ръст за Ferrari и Lamborghini, 68% за Bentley, а вносът на употребявани Rolls-Royce на практика се е утроил (от 6 броя преди година до 18 сега). Разбира се, в много от тези случаи не става дума за действително употребявани коли, а за внос през т. нар. "автокъщи", за да не се повдигат излишно въпроси за неща като произход на средствата.        50-те най-търсени коли на старо в България (ГАЛЕРИЯ):

       

 

fallback
  • #16
    Нямам ( преди 4 седмици )
    До #18 !Докато чакаш майстора да ти свали кожата за пореден път с части втора употреба, виж последните 10 години кои марки са на челните позиции за качество!
  • #15
    Аз ( преди 1 месец )
    Всяка 4 та кола е Датчия,в класацията 0 ?
  • #14
    анонимен ( преди 1 месец )
    Страшно е. Буквално. 3500 CR-V и 2900 RAV4. Само тази година по пътищата ни са излезли 6400 автомобила, които не могат да спрат в ситуация, окачването им е опасно нестабилно, а мощността им е недостатъчна за безопасно изпреварване. Бог да ни пази от японски коли и шофьорите им!
  • #13
    До #14 ( преди 1 месец )
    Цена и стойност са много различни неща.Имa един стар модел made in japan, която струва колкото нов iphone маx. Цената й е такава понеже няма кой знае какви екстри, и се счита за отминал дизайн в сравнение с поколенията след нея. Но стойността и е огромна, понеже е една от най-надеждните коли изобщо правени някога, не е притенциозна, икономична е и ако е необходимо може да стигне до другият край на Азия и да те върне без откази и изненади.
  • #12
    CFM56 ( преди 1 месец )
    Никога повече немска. Камо ли от най-новите им.В Бг се масово купува и силно уважава "немското", щото "немското си е немско"Безумци имат ли пари, само безумия вършат.Трудно е за вярване що за пропаганда се лее в Бг относно колите, поддържана и доливана от "майсторите" в сервизите. Толкова безумно много пари потъват по немски коли с идентични ядове, откази, конструктивни проблематики в сервизите, че няма и съмнение защо майсторите така ги обичат и хвалят. А "майсторите" що масла избир ...
  • #11
    Ами ( преди 1 месец )
    Българина не е глупaв и знае, хвали жълтo - карай немскo!
  • #10
    Истина ( преди 1 месец )
    Търсенето е според това с което разполагаш ако имаш 2000 лева търсиш кола до 1500 за да имаш пари да смениш масо и антифриз и евентуално накладки че майсторите и те режат през кръста
  • #9
    Кюстендилеца ( преди 1 месец )
    Nissan x-trail изключително здрав и надежден!!! Страшно икономичен и безпроблемен.
  • #8
    анонимен ( преди 1 месец )
    "На годишна база най-сериозно са намалели регистрациите на Ford C-Max - с 27%, следват Peugeot 307 (-18%), Toyota Corolla Verso (-14%), Peugeot 206 (-14%), Suzuki Swift (-12%), Renault Scenic (-10%)." Обаче статисктиката показва друго : Фокус +4%, Хюндай и30 +40% ,Пежо 308 +26%, Тойота Аурис +18%, Форд Фиеста +10%, Киа Сийд 33%, Опел Мерива +7%, БМВ 1 +17%. Излиза, че не е до сегмента, а че хората искат нещо по-ново макар и втора употреба и търсят по-новите модели на различните марки.
  • #7
    до 1 ( преди 1 месец )
    Като човек, който от 18г. кара Е класа, която съм купувал почти нова, съответно я ползвам и днес, мога да те уверя, че когато колата направи 270-300к километра започва такова наливане на пари, че има вероятност да ти излезе през носа. Не съм я махнал, защото карам много малко и нямам нужда от нова. За S класа да не говорим - стара S класа е тотален кошмар за джоба, независимо колко е била поддържана. Отделно, моята Е класа няколко пъти ме е оставяла на пътя, което е крайно неприятно чувство
fallback
Последни