fallback

Renault 5 Turbo се завръща с безумна мощност

Електрическият хот-хеч със задно задвижване получава над 500 коня

Електрическите хот-хечове са рядкост. Моделите, коитови идват наум, са Abarth 500e, Cupra Born VZ, Mini John Cooper Works и вероятно по-малко известния MG4 XPower. Renault иска да засенчи всички тях – включително своя собствен Alpine A290, с безумно мощна итерация на прероденото „5“.

Renault 5 Turbo 3E

Засега това е само концепция, която носи името Renault 5 Turbo 3E, но тя ще се появи в серийното производство. Подобно на предшественика си от 1980 това ще бъде малък, но много мощен хечбеч, като вместо да има монтиран в средата четирицилиндров двигател, както е при оригинала, той ще получи два електромотора на задната ос.

Французите посочват комбинирана мощност от над 500 к.с., което е с цели 285 к.с. повече от Alpine A290. Разликата с оригинално Renault 5 е 350 к.с., като въртящият момент не се споменава. Известно е обаче, че електрическият хечбек ще се нуждае само от 3,5 секунди, за да вдигне 100 км/ч от място за 3,5 секунди. Това го прави с 0,3 секунди по-бърз от MG4 XPower, който разполага „само“ с 429 к.с.

Renault 5 Turbo 3E

Ефектно мускулестото „тяло“ премахва обикновените задни врати на Renault 5 в замяна на странични вентилационни отвори. Renault добавя изпъкнали калници като завръщане към оригиналния R5 Turbo. Колата получава 20-цолови джанти с гуми 245/35 ZR20 отпред и 275/35 ZR20 отзад.

Въпреки че това е първият електрически хот-хеч с марката Renault, който влиза в производство, в миналото е имало еднократни екземпляри. Сред тях са Zoe E-Sport с 460 к.с. от 2017 и R5 Turbo 3E с 375 к.с.от 2020. Новият модел ще надмине и двете, вероятно заради прекомерната цена и ниските производствени числа.

Тъй като обикновеното Renault 5 има оформление с предно задвижване и един двигател, може да се каже, че електромобилът има някои големи промени под кожата. Версията с двоен двигател и задно задвижване използва „въглеродна надстройка“, за която се твърди, че е „лека и изключително твърда“. Теглото не се споменава, но предходният концептуален автомобил – който също имаше два двигателя отзад, тежеше 1500 кг.

Стартът на продажбите на електрическия хот-хеч е планиран за 2026, като цените, както и тиражът на производство, предстои да станат известни.

fallback
  • #8
    До 4 ( преди 6 месеца )
    "анонимен ( преди 10 часа )2ри, явно още имаш жълто около устата. Такива култови модели няма да бъдат забравени. Но жичкаджии като теб, никога няма да го разберат." Звучиш ми точно както пенсионерите за комунистическата партия преди 20-30 години. За съжаление и да им умряха заедно с тях. Защо си мислиш че твоя внук ще знае със сигурност всички спортни автомобили с ДВГ от миналото, особено моделите на Рено? Ако искаш просто спри и питай 20 произволни деца/тинейджъри дали знаят за този модел?
  • #7
    анонимен ( преди 6 месеца )
    С "турбо" за нагнетяване на повече позитрони за единица време.
  • #6
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Поредния преразказ по картинка от дъвки Турбо.
  • #5
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "турбо" явно е само за парлама.
  • #4
    анонимен ( преди 6 месеца )
    2ри, явно още имаш жълто около устата. Такива култови модели няма да бъдат забравени. Но жичкаджии като теб, никога няма да го разберат.
  • #3
    анонимен ( преди 6 месеца )
    На времето имаше много готини коли . Но благодарение на Германия и желанието да печели измамиха целия свят с *** си . Затова сега Китай ще им го върне. Жалко за нас потребителите.
  • #2
    До първият ( преди 6 месеца )
    Това е доста по-добре, отколкото да остане забравена легенда със славна история и без бъдеще.
  • #1
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Поредната легенда, която бива жертвана в името на жицата.
fallback
Последни