fallback

Новият супер SUV на Mercedes-AMG ще получи много над 1000 к.с.

Електрическото GT ще разчита на високи технологии, за да се справи с Cayenne

Отговорът на Mercedes-AMG на Lotus Eletre и на предстоящото електрическо Porsche Cayenne ще бъде пуснат на пазара след две години и ще бъде един от най-мощните автомобили, произвеждани някога от марката, съобщава Autocar.

Прототипи на електрическия GT SUV (все още не е ясно дали така ще се казва и серийния модел), вече се тестват по пътищата, като това е първият SUV, който AMG разработи независимо от компанията-майка Mercedes-Benz. Новият EV ще се базира на архитектурата AMG.EA, която ще бъде използвана първо за производствена версия с четири врати на концепцията Vision AMG през 2026.

Платформата се казва AMG.EA, като работи с 800V и има усъвършенствани електродвигатели, чиято мощност при SUV-модела ще надхвърли значително 1000 к.с. Разработени от Yasa - базираната в Оксфордшир фирма, собственост на Mercedes-Benz, тези двигатели развиват до 480 к.с., като именно те ще играят основна роля в бъдещите AMG-модели.

Що се отнася до стила, прототипите разкриват, че смелият му дизайн ще включва елементи, които осигуряват ясна визуална връзка със седана. Предницата ще получи нова интерпретация на решетката Panamericana на AMG, заедно с отличителни фарове, които включват графиката на трилъчевата звезда. Разширените арки на колелата и широките задни ръбове доминират отстрани, докато прибиращите се дръжки на вратите – както се вижда при EQE SUV и EQS SUV, повишават аеродинамичната ефективност.

Въпреки че съществуващите модели на AMG, базирани на GLE с двигател с вътрешно горене, се предлагат както в каросерия SUV, така и в SUV-купе, новият електрически модел ще се предлага само във форма на SUV. Той ще се отличава със „сравнително изправена задна врата и ъглово задно стъкло“, осигуряващи „най-добрия баланс между формата и пространство за носене на товари“, твърдят източниците на Autocar.

По отношение на размерите си, новият модел се намира между EQE SUV с дължина 4863 мм и EQS SUV с дължина 5125 мм. В салона той приема уникален дизайн за таблото и дисплеите, заедно с новия софтуер AMG.OS.

От AMG запазват мълчание относно технологията на батерията, но се очаква те да получат различна химична комбинация, за да предложат по-голяма ефективност и по-дълъг пробег от съществуващата литиево-никел-манган-кобалтова батерия, използвана от съществуващите електрически задвижвани AMG модели.

Също така се залага на ново управлението на топлината, особено около течното охлаждане, за да се поддържат много по-бързи скорости на зареждане. За справка, днешният Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+ използва пакет от 90,6kWh (използваем) с заявен максимален пробег от 510 км и може да поддържа скорост на зареждане от 170kW, достатъчни за добавяне на пробег от 180 км само за 15 минути.

Новият AMG SUV ще получи окачване с двойни носачи и многораменно окачване, включващо нововъведената от компанията Active Ride Control система – настройка, която също се подготвя за новия електрически седан. Технологията залага на хидравлични помпи за всяко колело, за да помогне за намаляване на накланянето на каросерията, като същевременно осигурява постоянни свойства на самонивелиране.

Без традиционните ролбари, свързващи двете срещуположни колела отпред и отзад, новият модел може също така да изолира характеристиките на компресията и отскока на всяко колело в опит да подобри возенето спрямо по-ранните разработки на окачването на AMG. Освен това, тази настройка ще поддържа автоматично намаляване на височината на каране при по-високи скорости за допълнителна аеродинамична ефективност.

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Същото вече го правят и китайците (всъщност най-вероятно и този Мерцедес е от там), та защо да де дават 3х пари само за една емблема. Скоро само това ще остане от германските авто-концерни - емблемите.
fallback
Последни