Valhalla е първият масово произвеждан супер спортен автомобил със средно разположен двигател на Aston Martin и първия plug-in хибриден модел на марката. Британският производител разкри финалните характеристики на серийната версия, която трябва да се конкурира с италианските Ferrari SF90 Stradale и Lamborghini Revuelto, както и McLaren Artura.
Хиперколата се задвижва от хибридна система, което осигурява съвкупна мощност от 1079 к.с. и въртящ момент от 1100 Нм. В случая 4,0-литровият туин-турбо V8 двигател с 828 к.с. е комбиниран с три електрически мотора. Два от тях задвижват предната ос, докато третият е интегриран в нова 8-степенна трансмисия с двоен съединител и поддържа задната ос. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди и развиване на максимална скорост от 350 км/ч.
Сред основните характеристики на Valhalla е неговата активна аеродинамика, която е разработена в сътрудничество с Aston Martin Performance Technologies (AMPT). Между другото, този отдел работи с тима на марката във Формула 1, чийто първи пилот - двукратният световен шампион Фернандо Алонсо лично е участвал в разработката на автомобила.
Използваната технология позволява на автомобила да генерира над 600 кг притискаща сила при скорости от 240 до 350 км/ч. Активната аеродинамика включва функции като системата за намаляване на съпротивлението (DRS) и въздушната спирачка, които оптимизират стабилността и представянето на автомобила при високи скорости. Аеродинамичните елементи на Valhalla са проектирани да минимизират съпротивлението, като същевременно увеличават докрай притискащата сила, което води до подобрена стабилност при шофиране и производителност.
Дизайнът на Valhalla е еволюция на типичния стил на Aston Martin, съчетан с иновативни аеродинамични решения. Корпусът е направен от въглеродни влакна, което не само намалява теглото, но също така повишава структурната цялост и безопасност. Отварящите се отпред врати и вдъхновеният от Формула 1 въздухозаборник на покрива придават на автомобила впечатляващ и функционален вид. Тези дизайнерски елементи не само допринасят за естетиката на автомобила, но също така подобряват аеродинамичната ефективност и охлаждането на задвижването.
Интериорът на Valhalla е също толкова впечатляващ, колкото и екстериорът му. Седалките са направени от едно цяло парче въглеродни влакна и предлагат максимална опора и комфорт. Кокпитът е много ориентиран към водача, с ясен и интуитивен интерфейс човек-машина (HMI), който показва цялата важна информация. Системата HMI включва централен сензорен дисплей, който предлага специално разработени EV функции и графично представяне на хибридното задвижване. Този дисплей показва в реално време как работи задвижването, кога енергията се регенерира и кога се използва за повишаване на производителността.
Valhalla предлага четири избираеми режима на шофиране: Sport, Sport+, Race и EV. Всеки режим настройва задвижването, кормилното управление и настройките на окачването, за да оптимизира изживяването при шофиране. В чисто EV режим превозното средство може да измине до 13 км, достигайки максимална скорост от 140 км/ч.
Другите режими комбинират мощността на V8 двигателя с мигновеното подаване на въртящ момент на електрическите мотори, за да осигурят динамично изживяване при шофиране. Тези режими на шофиране позволяват на водача да адаптира автомобила към различни условия на пътя и лични предпочитания.
Сред техническите акценти на Valhalla е системата за интегриран контрол на динамиката на автомобила (IVC), която наблюдава и оптимизира окачването, спирачките, кормилното управление, активната аеродинамика и задвижването. Тази система работи с четирите режима на шофиране, за да увеличи максимално производителността и управлението на автомобила във всяка ситуация.
Системата IVC използва усъвършенствани алгоритми и сензори за наблюдение и регулиране на динамиката на автомобила в реално време, което води до подобрена стабилност и контрол при шофиране.
Производството на Valhalla е ограничено до 999 бройки и е планирано да започне през второто тримесечие на 2025. Тази ексклузивнокт, съчетана с напреднала технология и зашеметяващ дизайн, прави Valhalla желан колекционерски артикул и крайъгълен камък в историята на Aston Martin.
Що се отнася до цените, засега има само слухове, че Valhalla се очаква да струва около 700 000 британски лири. За сравнение Ferrari SF90 е на цена малко под 380 000 лири. McLaren Artura се предлага само за 201 400, докато Lamborghini оценява Revuelto на 450 000 лири.
Още снимки на хиперколата - вижте в галерията: