IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ferrari създаде уникална серия от 296 GTB за Близкия изток

В салона на суперколите е използвана специална светеща кожа

Легендарният италиански автомобилен производител Ferrari създаде шест специални серии от модела 296 GTB за Близкия изток. Всяка е посветена на една от страните от Персийския залив, където марката присъства официално от 30 години. Суперавтомобилите са боядисани в нов матов нюанс, а за салона е използвана полупрозрачна кожа.


Ferrari 296 GTB


Серията беше представена на завършилата миналия уикенд Гран при на Дубай от Формула 1. Шестте двуврати 296 GTB, всеки с уникална ливрея и ексклузивни материали в салона, символизират ОАЕ, Саудитска Арабия, Кувейт, Катар, Бахрейн и Оман.

Всички суперавтомобили са боядисани в два цвята: съответния "металик" и златист матов нюанс Arabian Golden Sheen, напомнящ пясък, искрящ на слънце. Цветът е използван за покрива, спойлера, джантите и калиграфията, която украсява капака на двигателя.


Ferrari 296 GTB


Изборът на основен цвят е продиктуван от характеристиките на съответната страна. Седефеният бял загатва за традиционната перлена индустрия на ОАЕ, а наситено зелено е препратка към оазисите на Саудитска Арабия. За Кувейт дизайнерите са избрали кафяв отенък. Червеното на Катар отразява упоритостта на духа на местните, а черното на Бахрейн - мистицизма на нощта. И накрая, синьото на Оман изобразява очарователната красота на крайбрежието.

Интериорът на всичките 296 GTB е тапициран с кожа Honolulu Beige и Gold Metallic, като последната е полупрозрачна, създавайки светещ ефект. Златни нишки са използвани за бродиране на облегалките за глава, а предното багажно отделение за първи път е обшито с кожа. Последният щрих е сатенирано златно покритие на подложката за селектора на скоростите.


Ferrari 296 GTB


Представеният през 2021 година Ferrari 296 GTB е първият шосеен суперавтомобил на марката с V6 двигател. Преди това тези мотори бяха прерогатив само на болиди от различни състезания, спортни прототипи и автомобили, произведени под марката Dino.

Двигателят е проектиран от нулата, има обем от три литра, колянов вал от азотирана стомана, турбокомпресори IHI и развива мощност от 663 к.с. Между него и осемстепенната роботизирана DCT скоростна кутия има вграден заводски електромотор MGU-K, който развива 167 к.с. и 315 Нм, така че общата мощност на хибридната инсталация достига 830 к.с. и 740 Нм максимален въртящ момент.

GTB ускорява до 100 км/ч за 2,9 секунди, до 200 км/ч за 7,3 секунди, а максималната скорост е 330 км/ч. Суперавтомобилът  прави една обиколка на домашната писта "Фиорано" за 1:21 минути, само две секунди по-бавно от SF90 Stradale.

0 от 500