IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Някой плати 11 млн. долара за Pagani Zonda

Единственият 760 LM Roadster се задвижва от атмосферен 7,3-литров V12 на Mercedes-AMG

Суперавтомобилът Pagani Zonda 760 LM Roadster, който беше пуснат на пазара през 2014 година, стана звездата на търга на Sotheby’s в Дубай. Колата беше продадена за 11 милиона долара, което се обяснява с високата й колекционерска стойност.


Pagani Zonda 760 LM Roadster


Работата е там, че в света има само два автомобила Zonda 760 LM (от Льо Ман), като другият е купе, и този проект все още се счита за един от най-сложните в цялата история на Pagani. За двувратката са създадени над 60 нови компонента, а програмата за тестване на колата е продължила шест месеца.

Италианската компания е вложила целия си опит и умения в този автомобил. В основата е Zonda 760 RS с атмосферен 7,3-литров V12 двигател на Mercedes-AMG с мощност 760 конски сили (780 Nm) и седемстепенна секвенциална скоростна кутия.


Pagani Zonda 760 LM Roadster


Двете версии LM се отличават от останалите Zonda 760  най-вече по светлините и аеродинамичен комплект, но страничните огледала тип листа от Huyara са семейна характеристика на цялата серия. По данни на компанията, ускорението до 100 км/ч отнема по-малко от три секунди а максималната скорост е 350 км/ч.

В интерес на истината, цялата серия 760 по един или друг начин има колекционерски статут, тъй като е пусната в тираж от едва пет бройки. Сред тях са Zonda Tricolore и Zonda Cinque, както и Pagani Epitome, първата Huayra с ръчна скоростна кутия. 6-литровият V12 двигател е заимстван от Utopia и развива 864 конски сили и 1100 Nm въртящ момент. Заедно с новата каросерия Epitome получи и електронно контролирани амортисьори с новия режим super soft  за лоши пътища.


Още снимки на уникалния модел - вижте в галерията:

0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Живанши ( преди 1 ден )
    В тая кола няма нищо за 11 милиона долара. Подозирам, че пагани са някакъв инструмент за пране на пари. Тази марка няма 1 състезателна победа. Въпросната Зонда от 2010 насам е морално остаряла кола. Никога не е била чак толкова култова. Никога чак толкова бърза. И как тази барака, изглеждаща по зле от оригиналната Zonda F, ще струва 20 пъти повече? Те нали едната убита Зонда барчета я продаваха, за 13 милиона нова? Много пропаднала марка е пагани. Лесно може да се каже - най-надценената.
  • #2
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 1 ( преди 1 ден )
    Ако беше лесно щяхме да виждаме доста повече такива успешни фирми. Но те се броят на пръсти защото всъщност е много, много трудно да се направи такава кола и почти всички които са се пробвали да правят бутикови супер коли са фалирали. А това че ползват двигатели на Мерцедес всъщност е много добър ход. Така спестяват много пари и време които ги влагат обратно в разработката на колата. Инсталират си доказан надежден двигател който пак много е рядък модел.
  • #1
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    купуваш двигатели от мерседес малко карбон анодиран алуминий и бизнеса върви на пълна пара