fallback

Китайски производител на климатици вече продава коли в Европа

Марката Skywеll атакува Стария континент с електрически ван и седан под 25 000 евро

Китайската група за потребителска електроника Skyworth официално обяви пускането на първата си електрическа кола на някои пазари на Стария континент. Тя излиза под марката Skywell, която се представя като подразделението за мобилност на гиганта от Китай.

Досега Skyworth беше познат предимно като производител на телевизори или климатици. Идеята на групата е същата, с която е изградила успех в други сектори - да осигури надежден продукт на достъпна цена. Само в този случай той има четири колела.

Първата кола, която ще бъде пусната на пазара в Европа, ще бъде Skywell Skyworth K - 4,72-метров SUV, който ще пристигне през първото тримесечие на 2025 Моделът вече се предлага на някои пазари чрез паралелни канали за внос и е под други имена (Skyworth EV6 , Elaris Beo или Skywell BE11 - на долната снимка).

Автомобилът има преден двигател с мощност 203 к.с. и батерия с мощност 89 kWh, обещаващи пробег от 490 км с едно зареждане според стандарта WLTP. Предлага се и по-малък вариант на батерия - 72 kWh с обхват от 400 км.

Skywell Skyworth K вече дебютира във Франция, Белгия, Люксембург, Испания, Португалия и Швейцария, като цените започват от 39 900 евро. А това означава, че нито един автомобил сред конкурентите не може да се похвали със същия размер с подобна ниска ценова листа. Единственото изключение може би е Leapmotor C10.

Офанзивата на Skywell включва пристигането на други модели. Сред най-нетърпеливо очакваните е Skyworth Q (на снимката), който се очаква да има начална цена някъде между 20 000 и 25 000 евро. Предварително представен на автомобилното изложение в Париж миналия октомври, той има формата на хечбек с дължина 4,3 метра.

Колата се задвижва от същия двигател като Skyworth K, но има два различни размера на батерията. Първият трябва да осигури 400 км пробег с едно зареждане, а вторият - 490 км.

По-късно, между края на 2025 г. и началото на 2026 г., офанзивата на гиганта в Нанкин трябва да бъде завършена с пристигането на Skyworth Y - седан, който представлява серийна версия на концепцията Skyhome, и на вана Skyworth Hongtu, с който китайският производител ще отбележи дебюта на сегмента на търговските автомобили.

fallback
  • #20
    До 19 ( преди 10 часа )
    Ето още един с фетиш към самозадоволяване. Стига с това самозадоволяване бе човек! Хубаво е човек да има партньори с които да си помага. Защо не питаш google и за Германия износ на електроенергия? И в България по обяд изнася, а вечерно време внася почти всеки слънчев ден когато не работи някой блок на АЕЦ или зимно време. Въпреки това сме нетен ИЗНОСИТЕЛ на ток.
  • #19
    анонимен ( преди 21 часа )
    Мите, Митее, пускаме в Гугъл търсене на фразата "Германия внос електричество" и Гугъл ни залива със статии как Германия станала вече нетен вносител на електроенергия. Явно вятърът все пак не вее постоянно. Та, както винаги те съветвам, отиди, моля те, да им обясниш какво са прости, че явно харчат грешни пари за вносен ток, а очевидно е толкова лесно да си го правят сами.
  • #18
    До 17 ( преди 21 часа )
    А ти някога ползвал ли си гаранция за китайска стока? Моят опит е, че китайската гаранция най-често се изразява в замяна. Пожелавам им успех с тази тактика при продукти с цени от десетки хиляди лева.
  • #17
    До 16 ( преди 21 часа )
    А защо мислиш, че ще е нещо различно? Всяка стока се продава с гаранция, да не говорим автомобилите. Да не мислиш, че климатиците им са без гаранция?
  • #16
    анонимен ( преди 22 часа )
    видно чукча писател не читател говоря ти за дисциплиниране на азиатците при продажбата на стоки на европейския пазар нямаш сервизно гаранционно и следгаранционно обслужване нямаш работа на пазара в европа
  • #15
    До 14 ( преди 1 ден )
    Предлагам да не се ограничаваш до автомобилите. Недей да купуваш нищо произведено в Китай или с китайски части, електроника и батерии. Ако послушаш съвета ми направо изхвърляй 95% от притежанията ти. Успех с намирането на напълно европейска стока без китайска намеса.
  • #14
    анонимен ( преди 1 ден )
    има лесно просто не купувате китайски автомобили подкрепяте европейските производители и точка по темата азиатците да си задоволявят техните си потребности и колко умен трябва да си купиш продукт който няма гаранционно и следгаранционно обслужване руснаците масово реват света е полудял няма никаква етика в търговията просто спира всякакъв стокообмен с азиатците докато не се научат да спазват елементарни принципи на търговско поведение жълтурите разрушиха световната икономика като скакалците са
  • #13
    анонимен ( преди 1 ден )
    В Германия с абсолютна сигурност всяка зима ще духа вятър и вятърните централи ще произвеждат. Повече инсталирани фотоволтаици и вятърни централи ще осигурят балансирано производство през сезоните, а далекопроводите ще разпределят и балансират тази енергия в цяла Европа. Батериите служат за баланс между търсенето и предлагането и вече играят своята роля дори в момента в пиковите часове. Можеш и сам да провериш, ако отвориш сайта на ЕСО.
  • #12
    До 11 ( преди 1 ден )
    Абсолютно предвидимо е кога ще свърши газът в Чирен, въглищата в мините и другите РЕЗЕРВНИ МОЩНОСТИ. Ти можеш ли обаче да предвидиш колко ще струва газът догодина, след пет години или след 15? Цената на възобновяемата енергия е абсолютно ПРЕДВИДИМА ЗА СЛЕДВАЩИТЕ 20 ГОДИНИ. На това се казва енергийна СИГУРНОСТ. Абсолютно сигурно слънцето ще достави между 1200 и 1400 киловат часа на квадратен метър през следващите 1000 години на територията на България. Нито повече нито по-малко.
  • #11
    анонимен ( преди 1 ден )
    Тъй де, фотоволтаиците и батериите са подходящи само за самозадоволяване и заиграване, обаче ти и посесттримите твърдите, че са панацея и много държите да ги натрапите на всички и във всичко. Ами не са, и когато става дума за сериозни начинания и истинска работа си трябва предвидимост. Чакай да опитам да го кажа на твоя език: ПРЕДВИДИМОСТ.... ПРЕДВИДИМОСТ.... ПРЕДВИДИМОСТ
fallback
Последни