Хиперавтомобилите са най-висшите творения на индустрията. Създателите им не познават компромиси, защото тези коли трябва да бъдат най-доброто! Понякога обаче има повече амбиции, отколкото възможности, а друг път - просто няма достатъчно късмет.
McLaren F1 с 627 конски сили, който се появи през 1992 години, се смята за първият хиперавтомобил в историята. Това е легенда, която днес струва много пари. След това беше ерата на Bugatti Veyron, а наскоро се появи хибридното трио McLaren P1 (916 к.с.), Ferrari LaFerrari (963 к.с.) и Porsche 918 (887 к.с.). В последните няколко години обаче имаше едни хиперавтомобили, които, въпреки огромните им абмиции, просто... не можаха да потеглят.
Пет хиперколи, които се провалиха (ГАЛЕРИЯ):
Показатели - Ускорение до 100 км/ч за 1,8 секунди и максимална скорост от 560 км/ч за митичната версия от 5000 к.с.
Кога и колко обещаха? В средата на 2015 г. за $1-1,5 млн.
Какъв беше проблемът? Кола, която струва по-малко от много хиперавтомобили и е четири пъти по-мощна? От самото начало това прозвуча като псувня. А като си спомним, че Al Attar не винаги спазваше обещанията си в основната си сфера на дейност - строителството, тогава всичко си идва на мястото. Не беше направена нито една клиентска бройка. Затова пък арабите съобщиха, че 5000 к.с е изчислената мощност, тъй като диностендът спря на 4515.