Отборите във Формула 1 обикновено не са склонни да споделят пред публика подробности за задвижващите системи на техните болиди. В крайна сметка те им осигуряват предимство пред конкурентите, така че е добре да бъдат скрити. Сега обаче развитието на двигателите е замразено до 2026 г. и Mercedes реши да покаже как работи неговата хибридна система.
Както и при останалите отбори, тя се състои от двигател с вътрешно горене, два електрически мотора, батерия и много силова електроника. Единият мотор е интегриран в турбокомпресора, като събира енергия от отработените газове. Той може също така да осигури незабавен „тласък“ на двигателя, стига батерията да разполага с достатъчно енергия за това.
Тази система се нарича MGU-H и отпада през 2026. Нейната разработка е прекалено сложна и много скъпа, което кара ръководството на Формула 1 да вярва, че именно това е причината много от автомобилните производители да откажат да се присъединят към доставчици на двигатели за световния шампионат. Вторият електрически мотор е интегриран в скоростната кутия. Той може да осигури мощност директно към задните колела и да събира енергия при спиране. Този компонент се запазва като част от новите разпоредби.
Тези системи работят заедно със силовата електроника и батерията, като това се вижда с невероятни детайли във видеото, показана от Mercedes. Самата батерия се състои от около 200 отделни клетки, вероятно тим 21700 (наречени така, защото са с диаметър 21 мм и дължина 70 мм). Те се опаковат в същата кутия като инверторите и силовата електроника.
Видеото се фокусира върху охлаждането, тъй като течността за него е разработена от компанията Petronas - основен спонсор на Mercedes във F1. Използването веществено е диелектрик (слабо или изобщо непропускащо ток), което означава, че дори и да протече в силовата електроника, няма да причини късо съединение. Тези видове изолационни охлаждащи течности обикновено се използват в хибридни и електрически превозни средства, и, както се вижда, са много ефективни във F1.