fallback

Toyota пенсионира GR Supra с версия с 429 коня

Японците ще продължат да развиват модела само за състезания 

Сбогом на една легенда - Toyota GR Supra се пенсионира след шест години със специално издание. То има мощност 429 к.с. и силно обновено шаси, агресивен стил и вдъхновен от състезания кокпит.

 

Поколението на A90 Supra беше пуснато в началото на 2019 година като петата итерация на водещото спортно купе на Toyota. То споделя основи и задвижване с роудстъра BMW Z4. Нищо чудно, двете коли се правят в един и същ завод в Австрия.

Възраждането на Supra след две десетилетия беше личен проект лично на боса на марката - Акио Тойота. Моделът се предлага в сегашното си поколение с избор от 2,0-литрови четирицилиндрови и 3,0-литрови шестцилиндрови двигатели на BMW, съчетани с ръчна или автоматична скоростна кутия. 

Разпродаденото A90 Final Edition, ограничено само до 300 бройки в световен мащаб, е базирано на върховия 3,0-литров автомобил, но с мощност, увеличена до огромните 429 коня. Toyota не е разкрива до какво води този скок на мощността, но ръстът трябва да е достатъчен, за да намали ускорението до стотака до под 4,0 секунди. Това го прави един от най-бързите пътни автомобили на марката досега. 

Допълнителни механични модификации включват нова преграда в масления съд за писта, добавени технологии за охлаждане и изпускателна система Akrapovič за „мощен звук на двигателя“.  

 

Подобрените спирачни накладки захващат нови пробити дискове. Сервоусилвателят на волана също е по-директен, а мостът на наклона е променен отпред и отзад, за да се подобри сцеплението. Т

Това се допълва от нови гуми Michelin PS 2, които са с 10% по-широки от стандартните. Окончателното издание се отличава с масивен заден спойлер от въглеродни влакна и значителен вентилационен отвор за охлаждане на предния капак.    

Кабината получава седалки Recaro (тип кофа) от въглеродни влакна, облицовани с Alcantara. Те са в червено от страната на водача, както и декоративни елементи от въглеродни влакна и червени предпазни колани, за да го отличат от стандартната Supra.

Toyota не е обявила цена, но без съмнение ще е доста над стандартен автомобил, който достигна до 60 000 евро. Очаква се на различни световни пазари от пролетта на следващата година, но Toyota не е изяснила точно къде. Фирмата е лаконична - въпреки че Final Edition ще бъде последната пътна итерация на Supra, Toyota "ще продължи да усъвършенства Supra чрез моторните спортове.

fallback
  • #3
    Car guy ( преди 49 минути )
    Финалната им версия е това, с което трябваше да започнат от самото начало, за да са що годе конглокентни на Хонда и Нисан поне. А не БМВ да им дават скопен двигател от Z4. Но явно спортните купета не са печеливш бизнес и е трудно хем да угодиш на феновете, хем и да направиш пари от това. Добре че Акио е ентусиаст и мераклия. Дано следващата Супра си е отново тяхна чиста разработка и това, което трябва да бъде.
  • #2
    анонимен ( преди 2 часа )
    Тя колата е едно ужасно бмв и не е Супра по нищо, ти превода гледаш
  • #1
    Яяя ( преди 4 часа )
    Ужасен превод
fallback
Последни