fallback

Китай спечели още големи пазари - Азия и Латинска Америка

Honda, Nissan и Mitsubishi загубиха от новите конкуренти на собствена територия

Японските автомобилни производители загубиха значителен дял от азиатския пазар, където доминираха дълго време, отстъпвайки лидерството на китайските компании. Това съобщава агенция Bloomberg, като се позовава на статистиката за регистрация на нови автомобили.

В самия Китай, който е най-големият автомобилен пазар в света, японските автомобилни производители се борят за оцеляване. От 2019 до 2024 японците са загубили най-големите пазарни дялове от всички марки в Китай, Сингапур, Тайланд, Малайзия и Индонезия, които вече са притежание на техните конкуренти.

Едновременно с това китайските производители настъпват много сериозно в Латинска Америка, където се извършва „тиха революция“. Държавите в региона активно се движат към нови енергийни превозни средства (NEVs), като именно китайските марки играят ключова роля в този процес.

През 2024 Бразилия стана вторият по големина експортен пазар за китайски електрически автомобили, с доставки от 140 412 единици от януари до септември. Лидерството се държи от BYD, която е спечелила 73% от пазара благодарение на модерни технологии и конкурентни цени.

Мексико също вижда нарастващо търсене на китайски NEV, превръщайки се в шестия по големина вносител на тези продукти. Държавите в региона въвеждат активно зелени технологии, подкрепят пазара чрез данъчни стимули и инфраструктурни инвестиции.

Китайските производители увеличават присъствието си: BYD изгражда завод в Бразилия, който ще произвежда 150 000 автомобила годишно до 2025, а Great Wall Motor планира да отвори производство още през тази година. Тези стъпки не само укрепват позициите на компаниите, но и създават работни места и възможности за износ.

fallback
  • #10
    Още нещо ( преди 4 часа )
    Не забравяйте, че трябва да има енергия в тези страни. Повечето страни в тези региони, Азия, Африка.... не са с мнооого електричество. За това сега руснаците, покрай БРИКС също, за се юрнали и на много места строят АЕЦ. Друго специално за тойота. Вижте, какъв процент са продажбите в страната и какъв навън. Крепи се на продажбите в сащ. Стъпят ли там китайците, тойота си заминава. Ако отидете на някое изложение в Китай, ще разберете как се отнасят в момента към японците - никакъв интерес.
  • #9
    До долния: ( преди 5 часа )
    Май бъркаш технологии с нещо друго. Просто Китай извади най-големия мащаб и предложи най-ниски цени+ най-голям обем. Това сега е важно. И докато ЕС си заравя главата в пясъка с лъжи за държавни субсидии, Китай просто завладява каквото може.Нека не се лъжем - има страхотни модели европейски електромобили, но цената е убийствена. С такова лицемерие няма да се случат нещата.
  • #8
    До лудория ( преди 5 часа )
    50% от продажбите но си забравил да кажеш 50% от какво? Аз не съм анти електрик антиматематик и питам за да знам. 50% от колко бройки?
  • #7
    До другия гост ( преди 5 часа )
    Чети с разбиране. Лидерството се държи от BYD, която е спечелила 73% от пазара благодарение на модерни технологии и конглокентни цени. Останалите 27% остават за другите китайски марки и за останалите световни автомобилни производители. Колко остават за Toyota, която според вас е лидер там. От 2019 до 2024 японците са загубили най-големите пазарни дялове от всички марки в Китай, Сингапур, Тайланд, Малайзия и Индонезия, които вече са притежание на техните конглокенти.
  • #6
    анонимен ( преди 5 часа )
    Поредния пример, който показва, как ЕС изяде шамарите..Но нишо де, все така тъпо и упортио ще се наливат пари в една ... дупка. Така е заръчал Чичо.. а чичковите червнитивеници слушат и изпълняват, нищо че корабя им потъва.
  • #5
    Лудория ( преди 6 часа )
    В Бразилия са продадени 2 858 000 автомобили и от тях 140 000 са електрически. Мисля си, че не е лошо число, но показва, че да, ДВГ има още много живот пред себе си. И да добавя нещо важно от историята - предния път като са изчезнали електромобилите, преди изчезването си са държали 50% от продажите. Още е далече това число за света...
  • #4
    Друг Гост ( преди 6 часа )
    Ха ха ха - цели 140 000 в Бразилия - я сега проверете колко ДВГ са продадени в Европа и САЩ
  • #3
    Каква Европа ( преди 6 часа )
    Сегашния състав включващ Бразилия, Русия, Индия, Китай и Южна Африка, на БРИКС се падат 42% от световното население и 24% от световното икономическо производство. А се разрастват. Това са и основните автомобилни пазари които растат. Европейския е в плато и се очаква да се наблюдава спад на продажбите на автомобили.
  • #2
    Не думай ( преди 6 часа )
    Яйцеклетчо, Това не беше ли крепостта на ДВГ където електромобил не може да стъпи? Нали тези пазари не можеха да си позволят скъпите електромобили? Нали точно на тези пазари Toyota щеше да продава ДВГ вовеки веков, докато светът съществува? Май наистина тази година ще има сривове на автомобилния пазар, но не точно тези които вие очаквахте. Все още ли има някой който да ВЯРВА, че бъдещето на автомобилната промишленост не е електрическо? Има ли ВЯРВАЩИ на Акио Тойода за максимум 30% пазарен дял?
  • #1
    анонимен ( преди 6 часа )
    Някои парапитеци тук обичат да дават за пример Европа и САЩ, които се отказвали от електрическите коли без да осъзнават, че те вече не са технологичните водачи в света по отношение на автомобилостроенето. Напротив, те вече са изостанали в иновациите и копаят гроба си, като не развиват ел задвижването до достатъчно качествено ниво и на сравними цени. Идеята, че още дълги години може да се оцелява с ДВГ и хибриди не е голяма грешка. За доста марки може да се окаже фатална.
fallback
Последни