fallback

Най-здравите електромобили залагат на технологии от миналото

Въпреки огромните инвестиции в нови платформи, старите системи с оказват по-надеждни

Всички големи автомобилни производител в момента работят върху платформите, които ще поддържат следващите им електрически автомобили. Оказва се обаче, че най-здравите в момента електрически превозни средства използват технологии от своите събратя с горивни системи.

Платформата е гръбнакът на всяка кола или превозно средство, което се движи по света. Тя е като основата на къща. Без добри основи най-вероятно ще се появят пукнатини, а в най-лошия случай къщата може да падне. Същият принцип важи и за платформата за автомобили. Развитието им е от съществено значение за гарантиране на бъдещето на съответното превозно средство.

Затова и опасността, пред която са изправени инженерите, е много по-голяма, тъй като една и съща платформа може да се използва за милиони различни автомобили. Една грешка и проблемът се умножава многократно. Това важи с пълна сила за бъдещето на индустрията, което е 100% електрическо.

Проектирането, разработването и тестването на платформа отнема години и милиарди евро инвестиции. Много производители вече обявиха краткосрочни и средносрочни планове в тази посока. Mercedes ще представи своята MMA архитектура през следващата година, BMW ще направи същото с новата си платформа Neue Klasse. Stellantis вече представи своите четири STLA структури, които ще дадат живот на милиони автомобили.

На свой ред, Volkswagen работи върху развитието на платформата SSP, която е жизненоважна структура за германската компания. Така съвсем скоро ще видим електромобили от ново поколение, но сега по пътищата се движат десетки хиляди коли на ток. И те използват адаптирани горивни платформи, които имат своите добри и не толкова добри части.

Последните изследвания на TUV сочат, че най-здравите сегашни електрически автомобили използват платформи, взети от техните събратя с горивни системи. Това са доказани във времето технологии, които гарантират оптимална производителност и надеждност. Здрави каросерии, шасита, трансмисии, спирачки - всичко това осигурява качество в електрическите автомобили.

В същото време моделите, базирани на EV платформи, не са се доказали като надеждност. Доказателство е споменатото изследване на германските специалисти, което показва, че Tesla Model 3 на 2-3 години има 14,2% дефекти. В същото време VW e-Golf с адаптирана платформа MQB показва само 3,4% повреди. Предишното поколение на MINI Cooper SE също има нисък процент - 4,4%, а статистиката сочи, че проблемите при електромобилите обикновено не са свързани със задвижването, а с останалите системи. А при тези, които използват технологии от модели с ДВГ, те са по-надеждни.

Сега на ход са производителите, които инвестират много пари в нови платформи на бъдещето. И те ще трябва да се използват не само за електрически автомобили, но и за термични или електрифицирани модели. А когато тяхното използва стане стандартно и широко разпространено, ще се видят резултатите по отношение на надеждността. Колкото по-доказана е една технология, тоест колкото е по-разпространена, толкова по-надеждна става тя. И засега старите технологии все още имат предимство.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 47 минути )
    Абе за Нокията с фенерче не знам, ама колелото и топлата вода са технологии на хиляди години пък си работят чудесно и в днешно време. И да, пак ще си извадя телефона с копчетата, който си стои кротко в чекмеджето и чака поредният джиджан смартфон в джоба ми да се "бъгне тотално". Едното е инструмент, който държи на бой и работи почти винаги, а другото е играчка със здравината на шоколадово яйце, която спира да работи дори и само Луната да излезе от асцендента на Водолея.
  • #6
    РУК ( преди 1 час )
    Много ентусиасти които ретрофитират ДВГ към батерия,доказаха,че този вариант е работещ!Ако всички млрд. евро налети в разработването на съвсем нови платформи за ел. коли бяха инвестирани в развитието на батерии,днес сигурно с батерия която се побира на мястото на резервоара и отпред до двигателя,щяхме да имаме коли с пробег 500-600км.Но нали всички решиха да копират Тесла заради силно крякащите им зомбита,които крякат така сякаш целия свят иска Тесла...е,сега изтрезняване, изтрезняване...
  • #5
    анонимен ( преди 3 часа )
    109% ел бъдеще на индустрията?? Я пак...
  • #4
    PLAID ( преди 3 часа )
    Това го знаеме. Като правят конверсии, ок. Но читави ЕА от нулата досега прави само 1 марка и всички знаем коя е. Има 1 (едно) MCU (Media control unit) със собствена OS, което управлява всеки изпълнителен механизъм в колата. Останалите са на множество модули със собствено управление (VAG и Форд имат 150 доставчици на софтуер), трудни за съвместяване, с маса бъгове и грешки. Пример с XPeng G6: всичко мн хубаво, обаче палиш колата и страничните огледала не се отварят - и така всеки ден ново 5..
  • #3
    q ( преди 3 часа )
    Пропагандна статия, дето някакъв си институт направил класация и айдее. Направихме си изводите. Вече втора статия за едно и също.
  • #2
    Друг Гост ( преди 3 часа )
    До 1 - ти прочете ли изобщо статията?!? Говорят за ЕЛЕКТРОМОБИЛИ на платформа на автомобили. Как можете да пишете без да можете да четете не ми е ясно...
  • #1
    q ( преди 3 часа )
    Стига вече, едно и също. Нокиа с фенерче е сто пъти по здрава и удобна за разговори, че и доста по евтина. Пък за автономността да не говорим. Ама умря, замина си, капична се, забравиха я. Как пък не стоплихте, че живота се движи напред. Че с възхвала на втората ръка ДВГ показвате колко сме жалки и безнадежни. Държава от третия свят. Всичко е въпрос на пари, след две години електрическите автмобили ще са по-евтини от тези с ДВГ. И на никой няма да му пука, какво кара, важното е да е по-евтино.
fallback
Последни