fallback

Глобите за пътни нарушения в Италия скачат до 6000 евро!

Новите санкции влизат в сила още преди края на годината

Италия направи промени в Кодекса за движение по пътищата, като и т.нар. нова мобилност се взема предвид в допълненията към правилата за движение. Въведени са мерки за подобряване на пътната безопасност, намаляване на риска от произшествия и насърчаване на отговорното шофиране.

Новите правила увеличават глобите и улесняват лишаването от право на шофиране под въздействието на алкохол или наркотици. Това се посочва на сайта на Министерството на инфраструктурата и транспорта на Италия. Правилата ще влязат в сила петнадесет дни след публикуването на закона в държавен вестник, което вероятно ще се случи следващата седмица.

И така, ако до днес глобата за разговор по телефон по време на шофиране бе 250 евро, то за същото нарушение след няколко седмици ще трябва да плащате четири пъти по-голяма глоба - 1000 евро. В някои случаи санкцията може да достигне 1400 евро.

Очаква се неколкократно увеличение на глобите и за други нарушения. И това ще удари нарушителите доста осезаемо по джоба. Така например за превишаване на максималната скорост с повече от 10 км/ч и не повече от 40 км/ч ще трябва да платите близо 700 евро.

Но най-тежкото наказание със засилени санкции се очаква за шофиране в нетрезво състояние. Тук няма да има изключения.

От 0,5 до 0,8 г/л (грама на литър) - глоба от 573 до 2170 евро, отнемане на книжка от 3 до 6 месеца.

От 0,8 до 1,5 г/л - арест до 6 месеца и глоба до 3200 евро със отнемане на книжката за срок от 6 месеца до 1 година.

Над 1,5 г/л - лишаване от свобода от 6 месеца до 1 година, глоба до 6000 евро и лишаване от шофьорски права за срок от 2 години.

За новите шофьори допустимото ниво на алкохол в кръвта остава нула през първите три години след получаване на книжка. Освен това обичайните нарушители ще бъдат задължени да монтират т.нар "алкохолна брава" - устройство, което не позволява на автомобила да потегли, ако в дъха на водача бъде открит алкохол.

Но за състоянието на наркотично опиянение се въвеждат още по-строги мерки. Положителната проба ще бъде достатъчна за отнемане на книжката от поне три години, максималната парична глоба от 6000 евро и затвор. Целта е да се спре напълно употребата на наркотици сред шофьорите.

fallback
  • #12
    глас от тъдява ( преди 33 минути )
    Като имаме енергоспестяващи уреди- някой да плаща по малка сметка за ток? Пушачите са намалели на половина последните 10 години, но ЧУДО!!! Постъпленията от акцизите са повече . Същото е и сега- намаляват нарушенията и хоп! За наше добро удвояват глобите.
  • #11
    Кажете нещо и вие ( преди 2 часа )
    Не знам, но 30 км/ч ограничение е като да си ходя пешатя , с колелото съм по-бърз ,а колите вече като ги произвеждат на километражите им пише по 300 - 400 км/ч - ама защо ? Как на кола автоматик ще поддържаш 30 км/ч като тя сама се опитва да си изреди предавките и да набира скорост ? В такъв случай по-добре да караме до 1.0 л двигатели и пак да имат електронно ограничение, защото 80км/ч е оптимална скорост при 1.0 двигател..
  • #10
    анонимен ( преди 3 часа )
    много по-безопасно е да говориш по телефона отколкото да си пуснеш климатика на кола с екранче (или каквото и да е, което се прави през екранчето).
  • #9
    анонимен ( преди 4 часа )
    Единствените ефективни методи гарантиращи намаляване на инцидентите по пътищата са свързани с промяна на инфраструктурата и самите автомобили. Този процес върви в момента но бавно. Кръстовищата се заменят кръгови, поставят се легнали полицаи, поставят се умни светофари, пешеходните пътеки се заменят с подлези или надлези, тротоарите се ограждат с по високи бордюри и метални огради. Колите вече радари и спират автоматично както и сами могат да си регулират скоростта.
  • #8
    Тинтири_минитири ( преди 4 часа )
    До 7: Всъщност си много прав. Ако приложим за мерна единица инцидент на километър, предвид милионите километри минавани на ден, дори на час - инцидентите, особено тежките са рядкост. И големият брой инциденти са в градска среда. И въпреки, че е неприемливо да пиеш и караш - опиянението няма толкова голям дял, като причина за възникване.
  • #7
    анонимен ( преди 4 часа )
    Застрахователните компании имат цели отдели с хиляди хора които се занимават само с това да събират статистически данни, да ги анализират и по тях да изчисляват вероятностите за инциденти или настъпване на определени събития. Именно по тези вероятности се изчисляват и цените на застраховките.
  • #6
    До 1 ( преди 4 часа )
    Абсолютно вярно. Глобите и по строгите наказания по никакъв начин не могат да намалят броя на инцидентите. Тези неща са изследвани и изчислявани много и нещата са ясни. Застрахователните компании са наясно с числата. Иначе да са фалирали. Всичко опира до теорията на вероятностите и проблемът с аномалиите при големите числа в условията на сложна система. Реално погледнато и в момента инцидентите по пътищата са изключителна рядкост! На фона на бройката автомобили и навъртаните километри сумарно.
  • #5
    Тинтири_минитири ( преди 4 часа )
    Шофьорите винаги са били много привлекателна касичка за политиците. Разбира се медиите винаги удобно пропускат да съобщят каква сума се събира и как се използва тя :)
  • #4
    анонимен ( преди 4 часа )
    2-ри, да запончем с познаването на правилника. След това - шоф. глоксове - да се наблегне на обчение наистина, а не отбиване на номера. Нищо не се е променило за последните 30г, освен че сега купените са много повече (те си и личат на пътя). Ако трябва да карат отналчало дори на тренажори. Връшане на полигон и научаване на елементарни маневри... и не напоследно място, воача на МПС да има елементарна култура (както на пътя, така и извън него).
  • #3
    До 2 ( преди 4 часа )
    Не могат да се намалят нарушенията докато има човешки фактор. Единственият начин е всички автомобили на пътя да станат автономни и да се управляват от AI. Но дори и тогава пак ще има някакъв процент инциденти заради софтуерни грешки, повреди в хардуера и непредвидими пътни условия. Движението по пътищата е сложна система със заложени непредвидими елементи на случайност и винаги има вероятност и риск за инциденти. Дори и влаковете дерайлират понякога въпреки че там риска свален почти до нула.
fallback
Последни