fallback

Италия поиска от ЕС отмяна на забраната на ДВГ

Това ще доведе до колапс на индустрия, предупреждават властите в Рим

Италия призовава Европейския съюз да премахне забраната си за превозни средства с вътрешно горене, заявявайки, че това ще доведе до "колапс" на индустрията, ако продължи по план.

„Забраната през 2035 г. за нови автомобили с двигатели с вътрешно горене е абсурдна и трябва да бъде преразгледана“, заяви италианският министър на енергетиката Жилберто Фратин, цитиран от агенция Reuters.

Очаква се ЕС да забрани всички продажби на автомобили с вътрешно горене от 2035 След тази дата новите автомобилите, продавани в държавите членки, вече няма да отделят въглерод. Това означава, че няма да има plug-in хибриди, хибриди, бензин и дизел. Електрическите и водородните автомобили ще бъдат единствените опции незабавно, освен ако няма непредвиден тип задвижване.

Италия настоява Европейския съюз да предложи планираното преразглеждане на плана с надеждата да прекъсне, забави или отмени забраната. Правителството на страната твърди, че потребителите трябва да имат свободата да избират между конкурентни технологии като част от декарбонизацията.

В момента италианският автомобилен сектор предлага няколко опции за електромобили, но компании като Fiat, Maserati, Alfa Romeo и Ferrari не се възприемат като лидери в тази област. Освен това те са изправени пред силна конкуренция на родните си пазари от китайски електромобили и други конкуренти в Европейския съюз.

В Германия преходът към електрически превозни средства също не върви добре, като постави най-големият местен производител - Volkswagen, в тежка ситуация. Mercedes-Benz също трябваше да се откаже от EQ моделите си, тъй като те не се търсят на пазара. Единствено BMW засега се справя успешно, но като цяло трите германски гиганта имат повече опит, повече инвестирани пари и по-голям пазарен дял в света на електромобилите от италианците.

fallback
  • #3
    Много ми е странно ( преди 1 месец )
    Не мога да разбера защо просто не преминат към LFP батерии? Това са най здравите батерии и вече са толкова евтини. Под 80 долара за киловат са. На практика всеки може да произвежда електрически коли. Ми те тия коли са абсолютно елементарни като устройство и конструкция. Според мен излишно ги усложняват. особено немците са много зле. Все още не могат да схванат концепцията и факта че електрическите коли могат да бъдат напълно елементарни. Без охлаждане и без сложни и скъпи електроники.
  • #2
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 1 - ще размислят и за Евро стандарта и за глобите
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    То голямата работа като ги оставят. Ще стигнат до тогава до Евро 8 и бензиновите коли ще започват от 50 000 евро. Може да има някаква логика за Ламборгини, Мазерати и Ферари, ама за Фиат Панда едва ли.
fallback
Последни