fallback

Италия поиска от ЕС отмяна на забраната на ДВГ

Това ще доведе до колапс на индустрия, предупреждават властите в Рим

Италия призовава Европейския съюз да премахне забраната си за превозни средства с вътрешно горене, заявявайки, че това ще доведе до "колапс" на индустрията, ако продължи по план.

„Забраната през 2035 г. за нови автомобили с двигатели с вътрешно горене е абсурдна и трябва да бъде преразгледана“, заяви италианският министър на енергетиката Жилберто Фратин, цитиран от агенция Reuters.

Очаква се ЕС да забрани всички продажби на автомобили с вътрешно горене от 2035 След тази дата новите автомобилите, продавани в държавите членки, вече няма да отделят въглерод. Това означава, че няма да има plug-in хибриди, хибриди, бензин и дизел. Електрическите и водородните автомобили ще бъдат единствените опции незабавно, освен ако няма непредвиден тип задвижване.

Италия настоява Европейския съюз да предложи планираното преразглеждане на плана с надеждата да прекъсне, забави или отмени забраната. Правителството на страната твърди, че потребителите трябва да имат свободата да избират между конкурентни технологии като част от декарбонизацията.

В момента италианският автомобилен сектор предлага няколко опции за електромобили, но компании като Fiat, Maserati, Alfa Romeo и Ferrari не се възприемат като лидери в тази област. Освен това те са изправени пред силна конкуренция на родните си пазари от китайски електромобили и други конкуренти в Европейския съюз.

В Германия преходът към електрически превозни средства също не върви добре, като постави най-големият местен производител - Volkswagen, в тежка ситуация. Mercedes-Benz също трябваше да се откаже от EQ моделите си, тъй като те не се търсят на пазара. Единствено BMW засега се справя успешно, но като цяло трите германски гиганта имат повече опит, повече инвестирани пари и по-голям пазарен дял в света на електромобилите от италианците.

fallback
  • #9
    До тинтири ( преди 41 минути )
    Не се притеснявай. Китайците напредват толкова бързо А отлагането на забраната за ДВГ отдалечава европейските производители още повече от китайците. При тази скорост на напредване на китайците и изоставяне на европейците, само след три-четири години ще е по-евтино да си купиш китайски електромобил със 100% мито. По-изгодно отколкото европейски автомобил с ДВГ, на който са му сложили субсидии като на днешните електромобили, само и само да има кой да го купи да не фалират златните кокошки.
  • #8
    Тинтири_минитири ( преди 2 часа )
    А не, не! Никакви отмени! Изпийте си горчивия хап до дъно! Фалирайте си златната кокошчица и после стойте гладни! Щот то глупост и наглост с глад се лекува!!!
  • #7
    До 5 ( преди 2 часа )
    Напротив, точно като детска играчка трябва да се направят колите. Ще бъдат евтини, здрави и безотказни. Тесла в момента е най близо до тази концепция но и те прекаляват с усложняването. Поне 80% от електрониката им е излишна.
  • #6
    анонимен ( преди 2 часа )
    Какво им пречи да направят евтини градски коли на 12 волта примерно? Ми то е елементарно. Безчетков мотор на прав ток DC 12 волта да кажем нещо с около 150-200 нютона е напълно достатъчно. Един най обикновен силов регулатор на оборотите и директно свързано към батерията. Тия компоненти ги има и в алибаба. Няма нужда от охлаждания и сложни компютри. Конструкция като на обикновена голф количка отгоре купе на лека кола. Безотказно.
  • #5
    анонимен ( преди 2 часа )
    3-ти, когата не ти е детска играчка, а доста сложна съвкупност от системи и компоненти и няма общо с детски е-колички с дистанципнно, които са просто един модотр, баттериика и една куха кутия
  • #4
    анонимен ( преди 2 часа )
    Че ще се стигне до тук, беше ясно от самото начало, още когато излезе предложението. В задачата се пита - защо тогава гласуваха да го приемат? Същото важи и за Евро 7? Тези решения преди да се гласуват от комисиите, се разглеждат на държавно ниво.. Значи А - управляващите играят за нечии интереси, а не националните си. Б - нямат идея какво гласуват В - гласува се по партийна команда.. или всичко заедно.
  • #3
    Много ми е странно ( преди 2 часа )
    Не мога да разбера защо просто не преминат към LFP батерии? Това са най здравите батерии и вече са толкова евтини. Под 80 долара за киловат са. На практика всеки може да произвежда електрически коли. Ми те тия коли са абсолютно елементарни като устройство и конструкция. Според мен излишно ги усложняват. особено немците са много зле. Все още не могат да схванат концепцията и факта че електрическите коли могат да бъдат напълно елементарни. Без охлаждане и без сложни и скъпи електроники.
  • #2
    Друг Гост ( преди 3 часа )
    До 1 - ще размислят и за Евро стандарта и за глобите
  • #1
    анонимен ( преди 3 часа )
    То голямата работа като ги оставят. Ще стигнат до тогава до Евро 8 и бензиновите коли ще започват от 50 000 евро. Може да има някаква логика за Ламборгини, Мазерати и Ферари, ама за Фиат Панда едва ли.
fallback
Последни