fallback

Четирима изоряха в Model Y заради залостени врати

Ръчното отваряне на Tesla е трудно, особено за пътниците отзад. А при дим e и фатално

Вратите на автомобилите Tesla се отварят отвътре с бутон, който ги активира електронно. Но има допълнения. Ако електрическата система се повреди или захранването бъде прекъснато, например при авария, тя може да се отвори  отвътре само чрез активиране на ръчен механизъм.    

И може да бъде фатално при спешен случай, както и стана. Фатален инцидент с Tesla Model Y го доказа по най-лошия начин. Четирима от пътниците изгоряха, след като останаха в капан вътре. Те починаха, след като техният SUV се запалил.

Хронологията. На 24 октомври Tesla Model Y се блъсна в бетонен стълб в центъра на Торонто (Канада). Градската полиция смята, че това се дължи на превишена скорост. Водачът губи контрол и в крайна сметка катастрофира сам. Електрическият SUV започнал да гори след удара, в който пътували петима души.

От горящия Model Y успява да излезе само един от пътниците, 25-годишна жена. Тя не го прави сама, а е спасена от служител на канадската пощенска служба, който минава по това време. 73-годишният Рик Харпър спира, когато вижда горящата Tesla. Уви, не успява да отвори вратите. Виждайки този пътник, който отчаяно иска да излезе, той чупи едно от задните стъкла с метален прът.

Жената изскача бързо. Вече е много задимено и Харпър не разбира, че в колата има още четирима пътници. В този момент спасената жена е в шок и не може да говори. Така останалите четирима пътници загиват в Tesla Model Y, погълнати от пламъци!     

Ръчното отваряне на Tesla не е нито лесно, нито интуитивно - при нито един модел.  Ако електрическата система откаже, тя уж може да се отвори ръчно. В модела Y - от предните седалки, се управлява с лост до бутоните за управление на прозорците. Въпреки че е достъпен, той не е обозначен с икона или някакви знаци. Трябва да знаете за какво служи, като прочетете ръководството или ако продавачът обясни предварително. Но едно ли е да помни човек!

На задния ред е много по-сложно. Лостът е скрит в долната част на джоба на вратата. Трябва да премахнете корниза, който го покрива, да отворите люк с лост и да получите достъп до кабел за отключване . За да влошат нещата, не всички модели Y имат тази система на задните редове. Това поне е посочено в ръководството. Отвън единственият начин да се отвори колата на Мъск е от капака. И тъй като електрическата система е прекъсната, изисква включване на преносимо зарядно с щипки. Безумие! 

Има няколко случая на хора, хванати в капан в Tesla, в които спасителният екип директно избира да счупи прозорците. Иначе трябва да търсят зарядно. Подобен екшън е това с 20-месечно бебе, хванато в капан, когато батерията опада. Пак в Модел Y. Освен  изтощаването на допълнителната батерия, електронната система за отваряне също спира да работи след силен удар в случай на авария. Случва се в повечето коли: когато въздушните възглавници се активира, захранването спира - за безопасност. Това е заради авариен предпазител, който се прекъсва при задействане на въздушната възглавница. Това е станало и при трагедията в Канада.    

С ранени пътници или при  паника, което е нещо нормално,  механизмът е всичко друго, но не и практичен. И дори шофьорът да го знае, трябва да обясни целият този процес на секундата. Това е почти невъзможна задача. Да не говорим, ако хората отзад са трудно подвижни. Или е пълно с дим, както в случая.

Харпър казва: "Предполагам, че младата жена се е опитала да отвори вратата отвътре, защото беше доста отчаяна. Не знам дали беше заради батерията или какво. Но тя не успя!". Като допълнение -  Tesla Model Y е много по-сложен за гасене. Така се получава опасна комбинация, която може да завърши с трагедия. 

 

fallback
  • #34
    анонимен ( преди 1 месец )
    На задната седалка са пътували Тесльо и Гретето.
  • #33
    Митична врачка ( преди 1 месец )
    Поредните измислици на антиелктриците! Теслите не са палят! Статистически погледнато колите с ДВГ се палят много по-често! Антиматематиците дори не могат да сметнат, че на фона на незнамсиколкоси тесли в Канада, това, че 4 човека са изгорели, прави 0,1% от хората които се возят в Тесли в Канада, което математически доказва, че нито един човек не е изгорял в Тесла!Даже ще се обадя на роднините на тези, да им обясня, че математически, хората от тази Тесла са живи и здрави!
  • #32
    MythBuster=idiot ( преди 1 месец )
    Тесла не се палят.Статистически е доказано.
  • #31
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Да продължа - въпросът е като сбъркаш да не спориш, а да си ги прибереш и да ги оправиш преди да са загинали (още) хора
  • #30
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 26 - Предполагам има много сайтове, но аз разгледах карс ком и каркомплентс. Там има всичките акции за ремонт и всички разследвания на агенцията в САЩ. Пълно е с опасност от пожар. По памет ще ти кажа, че имаше няколко марки на които им се чупи закрепването на горивната помпа в резервоара. Имаше и окъсяване на водна помпа което предизвиква пожар, маркучи които се откачат и т.н. Ако четеш по-дълго започваш да мислиш, че шофирането е експеримент с хора.
  • #29
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 27 - помогнали са им и са извадили 3 от 5. Само за да оправдаеш Тесла си готов да говориш всякакви глупости. Има дума с която да те нарека, но ще видиш само ****
  • #28
    До 26 ( преди 1 месец )
    Не ти ли омръзна тази опорна точка която разбивам след всеки пожар на Тесла? Задаваш в google пожар автомобил, ограничаваш търсенето до една седмица и виждаш че само за последната седмица са се запалили няколко автомобила в България както са стоели. Но няма статия за нито един от тях тук и за тебе такива случаи не съществуват. Но за сметка на това ако се запали една от седемте милиона тесли по света, че те понякога до 3 новини за нея тук. А тез ли те вече са 3 пъти повече от автомобилите в Бълга
  • #27
    До 23 ( преди 1 месец )
    "До 20 - младежите са загинали защото колата е била преобърната и са били затиснати, а не защото някой *** е решил да не можеш да си отвориш задната врата при катастрофа." Младежите са загинали в мерцедеса по същата причина, поради която тези в теслата. Причината не е преобръщането, защото са оцелели от удара. Причината е че автомобилът се е запалил и са изгорели живи, защото не е имало време да им помогнат. Когато е дошла пожарната е било късно. Очевидно и mercedes и Тесла горят.
  • #26
    анонимен ( преди 1 месец )
    разкажи за поне един запален автомобил с двг в покой
  • #25
    PLAID ( преди 1 месец )
    Tesla поне остава цяла при ПТП и имаш шанс да излезеш. Структурно най-здравата кола в индустрията. Последния тест за удар в ремарке на тир в Китай само Модел 3 мина с резултат Good. Xiaomi SU7 беше оценен на Average, а ZEEKR 001 и Nio ET5T - Poor, (слаб 2) т.е. среща с тир в такава кола означава моментална среща със св. Петър, без право на обжалване. По данни на застрахователните компании (Autoinsurance EZ) на 100 хил. ДВГ се палят 1529 - за тях не пише никой. На 100 хил. електрички - 25.
fallback
Последни